e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ
Ana Sayfa > Hayat, Sevgi ve Aile > Kabala ve Kadınlar > Kadınların Manevî Gelişimiyle İlgili Bir Konuşma

Kadınların Manevî Gelişimiyle İlgili Bir Konuşma

Michael Laitman, PhD. – 11 Aralık 2007,Tel Aviv, İsrail

Soru: Konuşmamız kadının manevî ve içsel çalışmasıyla ilgili. Bir kadının içsel çalışması ile bir erkeğin çalışması arasında fark var mıdır ve özellikle kadınlara yönelik makaleler var mı?

Bir erkeğin içsel çalışması ile kadının çalışması arasında büyük fark vardır, çünkü içsel olarak tamamen farklı yapıdayız. Hepimizin insan olması faktörüne rağmen, bir kadın ve erkek fizyonomi, karakter ve dünya yaşamı gibi pek çok açıdan farklıdır. Fiziksel ve doğa seviyesinde nasıl farklı olduğumuzu henüz tam olarak anlayamıyoruz. Yüz bin yıllık insan kalıntılarını keşfettiğimiz zaman bunların kemik yapısından kadına mı yoksa erkeğe mi ait olduğunu derhâl anlıyoruz. Bu durum, insan bedenindeki her organ, cansız, bitkisel ve hayvansal kısımlar, içsel dünyamız (insan ya da “konuşan” seviyeye ait olan), psikolojimiz, algımız için geçerlidir, bizler tamamen farklıyız.

Eğer psikologlarla konuşursak, insan doğasını ifşa ettiğimiz bu seviyede bile, kadının ve erkeğin algısının, realiteye ve yaşama yaklaşımında birbirinden farklı iki dünya olduğunu anlarız. Dolayısıyla, eğer doğru bir şekilde gelişmek istiyorsak şunu bilmeliyiz ki ülkemizde ve dünyada mutlu bir toplum yaratmak istiyorsak, kadın ve erkeğin doğasını tüm yönleriyle öğrenmeli ve ahenk içinde olmak için onları nasıl birbirine bağlayacağımızı anlamalıyız. Açıkçası doğal farklılıklarımızı yok ederek bunu yapamayız; tersine birbirimizi bütünlemeliyiz.

Kabala ilmini çalıştığımız zaman (şu anda biz, dünyadaki gelişimden bahsetmiyoruz: Meslek seçimi, ev ve bunun gibi; biz gerçek manevî gelişimden bahsediyoruz), ruhun içine yerleştirilmiş olan büyük farklılıklarla karşı karşıya geliriz. Kadın ve erkeğin ruhları tamamen farklıdır ve aynı zamanda Kabala’nın çalıştığı ruhların ıslahı da farklıdır. Elbette, edinimin ölçüsü ve seviyesi aynıdır, ama hiç kimsenin diğeri üzerinde avantajı yoktur. Birbiriyle birleşerek yaratılışı bütünleyen iki varlıkla ilgili konuşuyoruz, bunların aralarındaki ahenkle manevî dünya doğar -şöyle yazdığı gibi, “Bir erkek ve kadın, aralarında Şehina (Kutsallık).” Manevî dünya kadın veya erkek tarafından ifşa edilmez, sadece aralarındaki bağ vasıtasıyla ifşa olur.

Soru: Erkeğin içsel çalışması kadından nasıl farklıdır?

Ruhların farklı olmasından dolayı, fark kökten gelir. Her ruh, hem kadın hem de erkek, ıslah ihtiyacındadır. Buna göre çalışma yapılandırılır ve niyet, çaba, yönetim düzeni, grubun içinde yer alma, bu çalışmaya dâhildir. Tıpkı dünyamızda olduğu gibi, erkek daha aktif bir unsurdur. Doğaya uygun olarak, yiyecek bulmak için erkek evden ayrılıp, ava gider ve bulduklarını karısına ve çocuklarına getirir. Bugün de erkek işe gittiğinde aynı şey söz konusudur. Bu sırada kadın ev, çocuklar ve ev işleriyle ilgilenir.

Maneviyatta da aynı şekildedir. Kadın, erkek için çalışacağı ve ilerleyebileceği bir ortam yaratır. Manevî dünyanın onun içinde uyanması ve ifşası için bir arzu oluşturur. Karşılığında da erkek içinde var olan bu ihtiyacı kadın vasıtasıyla hisseder ve maneviyatı bulmak için çalışır ve edindiği şeyi kadına getirir.

Biz bunu “Sina Dağı kenarında durmak” örneğinden öğreniyoruz. Sadece Musa Sina Dağı’na yükseldi  – o, tüm ulusun manevî temsilcisiydi. Fakat aynı zamanda arkasında yaşları 20 ilâ 60 arasında değişen 600.000 erkek de vardı. Onların etrafları da üç milyon kadın, çocuk, yaşlı tarafından çevrilmişti. Bu görünüm bize, maneviyatta olması gereken düzeni de gösterir. Çocuklar ve kadınlar gelecek nesilleri temsil eder. Erkeğe yakın olan bir kadın, ona destek ve arzu verir ve erkek de manevî olarak edindiğini kadına getirir ve bu şekilde edinilen şey ikisine de ait olur. Bir aile için de durum böyledir, erkek para kazanır, kazandığını aileye getirir ve bu şekilde aileyi ayakta tutar.

Soru: Biliyoruz ki erkeğin çalışmasının grupla, kitaplarla ve bir öğretmenin rehberliğinde olması gerekiyor. Burada kadına ait olan çalışma nedir?

Erkeğe ait olan çalışma kadının çalışmasından daha kapsamlıdır. Bu, özellikle kadınların muaf tutulduğu, On Sefirot’un İncelenmesi’nde geçerlidir. Bir erkek, grubun içinde olmalı ve arkadaşlarına sevgi duymalıdır, kadınlar ise bu durumdan muaf tutulmuştur. Erkek “benliğinden ayrılma” ve dostunu, komşusunu sevme becerisine sahiptir, oysa kadın öyle bir şekilde yaratılmıştır ki sadece bağlı olduğu erkeğe aittir. Bu bizim maddesel ve manevî doğamızdır. Farklılık tüm ıslah yolumuz boyunca söz konusudur.

Kadınlar erkeklere destek olmak için bağ kurarlar. Çocuklarıyla ilgilenir, Kabalistlerin bizlere tavsiye ettiği yöntemlerle onları yetiştirirler. Elbette, erkekler de çocuklarını yetiştirmede rol alır. Kadının temel amacı erkeğe yardım etmektir: Öğrenim ve dağıtım için materyal hazırlama gibi. Şunu söyleyebiliriz ki hazırlık, dağıtım, reklâm ve bunun gibi yaptığımız pek çok çalışma kadınlar tarafından gerçekleştirilmektedir. Buna çok değer veriyoruz, çünkü kadınların katkısı olmasaydı Kabala ilmi dünyaya yayılmazdı. Genel olarak, Kabala ilminin dağıtımı kadın kısmına aittir, her şeyden evvel yeni halkaların oluşumu bu süreçte meydana gelir ve hep beraber maneviyat edinilir.

Şunu söyleyebiliriz ki bir grubun içinde çalışmak büyük ölçüde erkeğe aittir, dağıtım için materyalleri geliştirmek ve hazırlamak da kadına aittir.

Soru: Kadının manevî gelişimindeki ölçüt nedir?

Kadınların gelişim sürecinde, erkeklerin manevî gelişiminde olduğu gibi sayısal ve niteliksel çabalar söz konusudur. Sayısal çaba, kişinin boş vakitlerinde manevî amaç için çalıştığı saat sayısıyla ölçülür. Nitelik ise sayısal çaba gösterdiği zaman süresince sahip olduğu düşüncelerine bağlıdır. Kişi düşünceleri ve niyeti neyse odur. Maneviyatı edinmek için gerçekten her şeyi bırakır mı? Bu ölçüt hem kadın hem de erkek için aynıdır. Diğer bir deyişle, eğer içsel dünyadan bahsediyorsak, bir kadın bir erkek gibi aynı manevî arzuya sahip olmalıdır, fakat bu, dışsal olarak ve eylemlerde farklılıklar gösterir.

Soru: Eğer kadının, “dostunu kendin gibi sev” niteliğini edinmeye ihtiyacı yoksa neden kötülüğün farkındalığı süreci onlar için de geçerlidir? İçimizdeki kötülüğün ifşasıyla ilgili olarak neye ihtiyacımız var?

Siz de erkekler gibi kötülüğü ıslah etmek zorundasınız. Tarihte kadın atalarımız Sara, Rivka, Rahel ve Leah ve Hulda ve Dvorah gibi kadın peygamberler vardı. Bu kadınlar, önceki nesillerdeki erkeklerden çok daha yüksek manevî edinime sahiptiler. Kadınlar, maneviyatta erkekler gibi aynı kısma sahipler; biz şu anda sadece metodun farklılığından bahsediyoruz. Eğer kadın doğru metotla gelişirse, erkeğin ulaştığı aynı seviyeye gelir, kadın peygamberler buna en iyi örnektir. “Herkes, küçükten büyüye, Beni bilecek” tanımı tüm insanlığa aittir ve kadınlar insanlığın yarısını oluşturduğuna göre, bu onlar için de söylenmiştir.

Soru: Bir kadının manevî gelişimi bir erkeğe nasıl bağlı olur ya da tersi?

Bir erkeğin, kadının vermek zorunda olduğu manevî gelişim arzusuna ihtiyacı vardır. Kadın, onu desteklemeli, cesaretlendirmeli ve güç vermelidir. Kadın, erkeğin maneviyatı edinmesini ondan talep etmelidir. Bundan dolayı, bir erkek manevî gelişimi için, güç ve donanımla avlanmak için mağarasından ayrılıp eve yiyecek getirecek gibi hareket etmelidir.

Erkeğin çalışmasını desteklemek çok önemlidir, bu destek olmadan erkek maneviyatı edinemez. Kadınlar bu çalışmada harikalar yaratır. Eğer psikologlarla konuşursak, görürüz ki erkeğin bu dünyada yaptığı her şey kadınlar tarafından beğenilmek içindir. Gurur, güç, kuvvet ve başkalarının üstüne çıkma arzusu büyük ölçüde kadının gözünde erkeğin kendini yükseltmek istemesindendir. Bu manevî seviyenin bir yansımasıdır ki elbette egoizmimizle ilgili değildir, ancak yaklaşım aynıdır.

Diğer bir deyişle, bir kadının giderilmemiş arzusu, erkeğe ulaşır ve erkek bu arzuyu maneviyatı edinmek için kullanır. Şunu söyleyebiliriz ki kadın erkeğin arzusunu uyandırır ve erkek de bu arzuyu Üst Güce yönlendirip, kendisi için manevî gelişim talep eder ve bunu kadınla paylaşır.

Soru: Bunun anlamı, birbirleri olmadan var olamazlar mı demektir?

Hayır, olamazlar. Bu sebeple her şey bu şekilde yaratılmıştır. Neden Adam HaRişon iki parçaya ayrılmıştır? “Yaradan’ın eseri” olarak Âdem, sahip olduğundan daha fazlasını başaramadı. İki, üç, dört ve daha fazla parçaya ayrılma sadece iki parça vasıtasıyla gerçekleşir. Dolayısıyla, “bereketli olun ve çoğalın” emri gerçekleşir ve maneviyatta bunun anlamı manevî merdivenleri çıkmak, büyük ve ışıltılı bir dünyanın edinimi demektir ki bu sadece ikiye bölünerek ve daha sonra tekrar bir araya gelip bağlanarak gerçekleşir.

Soru: Eğer ortak sorumluluk ve dost sevgisi kadınlara ait değilse, bu konuyla ilgili makaleleri neden okumalıyım? Benim kafamı karıştırmaz mı?

Hayır, kadın erkeğe ait çalışma kısımlarını bilmelidir ve aktif olarak içinde olmasa da, kadının katkısı erkeği bu çalışmayı yapmaya iter. Öyleyse, kadın da bunu iyi öğrenmelidir. Kadın bu çalışmada pratik olarak yer almaz, fakat çalışmalı ve anlamalıdır. Eğer kadın erkeğin yapması gerekeni öğrenirse ona daha çok yardım edebilir.

Otuz beş yıl önce, ben gençken ve Rabaş’la çalışmaya başladığım zaman, Tel Aviv’de konferanslar verirdim ve birçok öğrenci gelirdi. Gruplar organize etmiştik ve Rabaş kadınlar içinde gruplar oluşturulmasını istemişti. Bu öğrencilerin eşleri de bir araya gelip, makaleleri okuyup, Rabaş’ın kızları tarafından verilen dersleri dinlediler. Bu birkaç yıl devam etti. Rabaş kadınların okudukları, dinledikleri, bildikleriyle ve erkekleri desteklemeleriyle çok ilgilenirdi.

Kendi tecrübemden söylüyorum ki eşimden büyük destek aldım ve bundan dolayı ona minnettarım. Hayatta,  yüksek manevî seviyelere uygun olmayan ama sıradan maddesel seviyeye uyan durumlar söz konusu oluyor ve bir kadının hem manevî hem de maddesel seviyeye büyük etkisi vardır.

Soru: Kadınlar dünya Kli’sinde ve grubunda ne çeşit bir bağ oluşturmalıdır?

Kadınlar büyük ve güçlü bir organizasyon oluşturmak için bir araya gelmelidir. Erkeklerle uygun bir ilişki oluşturmada, aralarında konuşmalılar  – her kadın bireysel olarak ve tüm kadın grubu olarak. Kadınlar erkeklerin ne yaptığını ve peşinde oldukları amaca ulaşmada onlara nasıl arzu vereceklerini, anlamalıdırlar. Dolayısıyla, gittikçe genişleyen ve yükselmeye değer bir kadın grubu var olmalıdır ki ben de bununla yakından ilgiliyim. Tüm dünya grubu, aynı zamanda her bir grup tek başına, bir iç erkek grubundan ve onun etrafında olan bir kadın grubundan oluşmalıdır, çünkü biri olmadan diğeri var olamaz.

Dahası, gruba baktığım zaman (görüyoruz ki yaklaşık iki milyon öğrencimiz var ve buna bağlı olarak da birçok grup), onu kadın kısmına göre değerlendiriyorum. Güçlü, organize ve birbirine yakın bir kadın grubu, iç erkek grubunun var olmaya ve güçlenerek manevî olarak ilerlemeye devam edeceğinin garantisidir. Bunun sebebi şudur, kadınlar arzularıyla, organizasyonlarıyla, baskılarıyla ve maneviyata sadece erkekler vasıtasıyla ulaşabilecekleri bilgisiyle, erkeklerin ilerlemesini sağlarlar. Dolayısıyla, herkesten önce ben kadınlar grubuna bakarım ve eğer lâyığıyla güçlü bir şekilde organize olmuşlarsa, o zaman erkeklerin bundan faydalanacağını söyleyebiliriz.

Ailede de aynı şeyi görürüz. Kadın donatır, destekler ve korur; o ev dediğimiz yapının kurucusudur. Ev, maneviyatın ifşasında ve algısında Kap’tır; dolayısıyla, grup yani ev, çoğunlukla kadın tarafından organize edilir. Erkekler ev ile büyük bir amaç olan Üst Güç arasındaki bağlantı hattıdır.

Soru: Kadın evde ne yapmalıdır? Kocasına o gün ne çalıştığını ve nasıl ilerlediğini sormalı mıdır ya da sadece evi organize edip korumalı mıdır?

Rabaş, bir erkeğin karısıyla yaklaşık günde 15-20 dakika çalışmasını ve ne çalıştığıyla ilgili birkaç şey anlatması gerektiğini söylerdi. Eğer bunu yapacak fırsatı yoksa Cumartesi günleri ya da boş olduğu başka bir gün onunla yarım saat oturmalıdır. Her durumda onunla çalışmalıdır.

Biz de kadın grupları organize ettik ve kadınlar bizim materyallerimizi çalışıyorlar. Çoğu günlük derslerimi dinliyor; ancak biz bunu günün erken saatlerinde yapıyoruz, kadınlar istedikleri zaman bunu yapabilir. On Sefirot’un İncelenmesi’ni ve ruhlarının ıslahı için gerekli olmayan kısımları çalışmalarına gerek yoktur, buna karşılık içsel çalışma erkekler olduğu kadar kadınlar için de gereklidir.

Soru: Kabala makalelerini okuduğunda Üst Işık bir kadını etkiler mi?

Elbette, her şeyden evvel, erkeğin ihtiyaç duyduğu kadar bir kadının da manevî doyuma ihtiyacı var. Erkek bireysel olarak manevî dünyaya ulaşamaz, çünkü bugün bizler bu ihtiyaçları, önceki nesillerde buna ulaşmış seçilmiş kişilere göre daha farklı ifşa ediyoruz. Onların arasında erkekler olduğu kadar kadınlar da vardı, ama elbette çoğunluğu erkekler oluşturuyordu.

Günümüzde “kalpteki nokta” dediğimiz manevî arzu kadında olduğu gibi erkekte de uyandığı zaman başka bir seçeneğimiz yok; herkes için manevî doyum sağlamaya zorunluyuz. Son dönemlerde bu konu öyle ya da böyle dengelendi. Bugün, dünya grubunun iç yapısındaki kadın ve erkek kısmının sayısal oranı dünya ile aynı orandadır. Dünya kabının yüzde 55-60’ını kadınlar, yüzde 40-45’ ini de erkekler oluşturuyor.

Geçmişte, durum tamamen farklıydı. Kadınlar dünya grubunun yüzde 70’ini, erkekler ise yüzde 30’unu oluşturuyordu. Bu demektir ki,  100- 200 binden başlayarak, bir hatta iki milyona ulaşan dünya grubu büyüdükçe erkekle kadın arasındaki sayısal oran da dengeleniyor.

Ancak, hala kadın sayısının erkeklerden daha fazla olduğu belli gruplar var. Bunun birkaç sebebi var. İlk olarak, maddesel faktör şüphesiz ki burada önemli: Dünyamızda bir kadın, erkekten daha fazla doyum eksikliği hissediyor.

Bir erkek doyumu spor, rekabet, alkol ya da eğlencede buluyor. Küçük bir çocuk gibi binlerce değişik şeyle meşgul oluyor ve ayrıca profesyonel hobiler de ediniyor. Dolayısıyla, içinde maneviyat ihtiyacı olsa bile birçok baştan çıkarıcı şey bulup bu çalışmadan kaçar.

Oysa bir kadın öncelikli olarak, haz eksikliği hisseder. Erkekten beklediği şeyi alamaz, aynı zamanda çocukları da onun beklentilerini karşılayamaz. Günümüzde eğitim sisteminde ve ailede kriz söz konusu. Boşanmalarda büyük artış var: İki çiften biri evliliğini sonlandırıyor.

Bugün kadınlar büyük bir hayal kırıklığı içerisinde ve doğal olarak Kabala çalışmasına geliyorlar, çünkü haz eksikliği hissediyorlar. Fakat belli bir süre geçtikten sonra, görüyoruz ki manevî haz eksikliği sebebiyle kalıyorlar ki bu onların içinde mevcut ve harika bir şekilde ilerliyorlar.

Bu sebeple, kişinin sahip olduğu eksiklikleri tanımlamaya gerek yok. Kadın veya erkek bize gelip “Hayatta hiçbir amacım yok ve nasıl mutlu olacağımı bilmiyorum” dediğinde, bunun yukarıdan haz talep eden kişinin açık bir arzusu olduğunu düşünüyoruz.

Maddesel faktörün bir kadını erkekten daha fazla etkilemesi mümkün. Eğer bir erkek bize gelirse ve hayatın anlamını aradığını söylerse, bu demektir ki kendisi test edilmek istemektedir. Bu arada bir kadın maddesel şeylerle mutlu olabilir: Aile, ev ve çocuklar gibi. Niteliklerine karşılık ihtiyacı olan duygusal sıcaklığı çevresinden alırsa, mutlu olur.

Soru: Bu, Kabala çalışmasına gelen bir kadının daha net ve gerçek bir arzusu var, anlamına mı geliyor?

Evet ve eğer bu yoksa Kabala çalışmaya karşı bir çekim hissediyorlar. Bugün kadınlar, Kabala’nın gelişiminde önemli ve özel bir yere sahipler.

Soru: Kadının rolü erkek kısmına destek olarak tanımlanıyor. Kadınlar maneviyat ihtiyacının kaynağıdır. Erkekler, çalışmalarda kadınlar için bir örnek ve çocuk sevgisi, ihsan etme, komşunu sevmek, gibi nitelikleri taklit etme açısından bir model olabilir mi?

Hayır, bu tamamen farklı bir durumdur. Erkek bu gibi şeylerde örnek olamaz. Bir kadın, bir insanla dostu arasında ifşa olan şeye herhangi bir bağ kuramaz. Böyle bir çalışma sadece evrenin erkek kısmına aittir ve kadınlar bu yöndeki gelişimde tamamen eksiktirler ve bu ayrıca kadının işi değildir. Tora’da söylendiği gibi, bir kadın ait olduğu bir erkeğin parçası olarak doğar ya da yaratılır, öyle ki erkeği kendi kısmıyla tamamlayarak sadece onun vasıtasıyla manevî dünyayı edinir.

Erkek de, kadın olmadan manevî dünyayı edinemez ve kadın sadece erkeğin eksik olduğu şeyi bütünleyerek maneviyata yükselebilir. Dolayısıyla, erkek manevi dünyaya gelir ve Yaradan’la bütünleşir, kadın ise yerine dönmeli yani erkeğe uyum sağlamalıdır.

Ancak, şunu anlamalıyız ki erkek kadın olmadan manevî olarak ilerleyemez. Kadın Malhut’tur, o kutsal Şehina’dır yani sonuç olarak, o Işığın içine girdiği ve tüm manevî dünyanın ifşa olduğu, büyük bir Kli’dir. Dolayısıyla, ikisi bir araya geldiğinde, ortak ve gerçek bir bağın meydana geldiği bir ahenk ortaya çıkar.

Soru: Eş seçimi ile ilgili bir sorumuz var. Gruptaki erkeklerin arasındaki fark büyüdükçe, Kli’nin ölçüsünün de büyüdüğünü söylediniz. Öyleyse, bize neden benzerlik derecesine göre bir eş seçmemizi tavsiye ediyorsunuz? “Bir kadın ve bir erkek ve aralarında Şehina yani Kutsallık” deniliyor. Bir çift olarak bütünleşmek ki bu bir kadın ve erkek arasında olur, bir Kli’nin oluşması değil mi ve bu Kli’nin mümkün olduğunca büyük olması gerekmez mi?

Doğal olarak dünya görüşümüze yakın olan bir eş seçmeliyiz. Kabala’dan ziyade, bunu hayatın kendisinden öğreniyoruz. Kadının ve erkeğin mesleği konu dışıdır. Hayattaki felsefelerinde, hayata bakış açılarında ve kafa yapılarında birbirlerine benzer olmalıdırlar. Birbirlerini tamamlamalıdırlar. Eğer aralarında ortak bir anlayış yoksa bunu başaramazlar.

Bugün, sunî olarak inşa ettiğimiz toplumda, birbirini anlamakta zorluk çeken kişiler beraber yaşıyor; değişik kültürlere sahipler ve başka yerlerden geliyorlar.

Ancak, eğer bir kadın bir erkeğin neden Kabala çalıştığını ve manevî çalışmasının amacını anlamazsa, hayatı perişan olur. Onu desteklemeli ve ona yardım etmelidir. Bir kadın manevî arayışta kocasıyla beraber değilse bu, manevî yükselişte belli olur.

Dolayısıyla, eş seçimi konusunda insanlar bana tavsiye sorduğunda, tek ilgilendiğim şey, onların beraberce maneviyata yönelik aynı arzuyu taşıyıp taşımadıklarıdır, çünkü başka şekilde olmaz.

Soru: Kadınların niyeti ile ilgili bir soru, kadın dağıtım yaptığında ya da makaleleri okuduğunda, ilgisi direkt olarak Yaradan’a mı yönelik olmalıdır yoksa erkek kısmı üzerinden mi Yaradan’a ulaşmalıdır?

Hayır, yaklaşımı direkt olarak Yaradan’a doğru olmalıdır. Kadınlar da erkekler gibi dua eder. Sadece farkında olması gereken mutluluk hazzı ihtiyacıdır, bu, erkek kısmı vasıtasıyla gerçekleşir.

Diyelim ki dünyanın bir ucunda bir kadın var ve yakınında Kabala çalışan bir erkek yok. O zaman internet yoluyla bizimle çalışabilir. Bunun nasıl olduğu tamamen konu dışıdır.

Yine de, eğer bir kadın dua eder ve manevî yükselme için Üst Güce yakarırsa, bu erkek kısmı olan ki bu nihai ortak ruh, Kli’den gelir ki kadın bundan hazzı alır.

Soru: O zaman kadın Yaradan’ı hissettiği ölçüde, O’na direkt olarak başvurma ihtiyacı mı duyar?

Birçok durumdan şunu öğreniyoruz ki bu Malhut’un Tet Rişonot (ilk dokuz Sefirot) içine dâhil edilmesiyle gerçekleşmektedir. Bu demektir ki kadın kısmı erkek kısmı içine, daha sonra da Yaradan’a dâhil olur. Ancak, bunu bilmesine gerek yoktur. Sürecin gerçekleşme şekli budur. Önce Âdem, sonra Âdem’den Havva ve diğerleri (onların çocukları ve bunun devamı) yaratıldı. Bizim için de bu geçerlidir. Bizler de hazla ilgili talebimizi aynı yolu takip ederek yapıyoruz. Diğer bir deyişle, Havva (kadın kısım) talebini önce Âdem’e iletmelidir ve o da karşılığında bunu Üst Dünyaya iletir.

Soru: Bir kadının sabah derslerini çalışma zorunluluğu olmamasını anlıyorum, fakat canlı yayın sırasında çalışma isteği hissediyorum. Ne yapmalıyım? Bunu yaparak zarar veriyor muyum?

Hayır, bir kadın böyle yaparak kesinlikle zarar vermez. Dostunu sev prensibiyle hareket eden grubun içinde yer alma dışında, her şeyi yapmaya ve çalışmaya serbesttir. Bir kadının sabah saatlerinde bizimle beraber çalışması yasak değildir.

Bizimle çalışan, binlerce hatta yüz binlerce kadını biliyoruz. Bu beni mutlu eder. Her şeyden evvel bu, kadını manevî gelişime bağlar, erkekleri güçlendirir ve hepimizi mutlu eder. Bir kadın gün içerisinde dersleri dinleyebilir veya seyredebilir, çünkü bütün kadınlar belirlenmiş saat emrini uygulamaktan muaf tutulmuştur.

Dolayısıyla, o sırada başka işler sebebiyle meşgul olduğu için sabahları bizimle beraber çalışamıyorsa, buna mecbur değildir. Ayrıca bunu yapmadığında, hiçbir şey kaybetmez. Maneviyatta neyi yapıp yapamayacağımızı değil, daha ziyade kazancı veya kaybı konuşuyoruz. Erkekten farklı olarak, bir kadın onlarla beraber aynı saatte dersi seyretmediğinde, hiçbir şey kaybetmez.

Soru: Ya erkek dersi kaçırırsa?

Bir erkek bizim çalıştığımız saatte çalışmaz ve derse gelmezse eğer, kayıptadır. İsrail’de sabahları 3 ilâ 6 arasında çalıştığımızda, Amerika’da akşam, Avustralya’da öğleden sonra olmasına rağmen, tüm dünya yaklaşık bu saatte bize bağlanır.

Soru: Erkek ve kadının ortak özgürlüğü ile ilgili bir sorumuz daha var. Mahsom’u geçmede erkeklere yardım etmek için ne yapmalıyız? Öyle görünüyor ki onlar bizden daha hazırlıklı fakat desteğimize de ihtiyaçları var. Bu durumda ne yardım eder: Kişisel eleştiri, hedef amaçlı düşünme veya fiziksel eylemler? Ne yapmamız gerekir?

Kadınların erkeklere bir mektup yazması gerekir diye düşünüyorum. Bu, iyi hazırlanmış ve ciddî olmalıdır. Bu mektupta kadınlar, erkeklerden ne beklediklerini ve niçin beklediklerini, beklentilerini aldıktan sonra, kadına ve erkeğe ne olacağını yazmalılar.

Böyle bir mektup hazırlamak kendi içinde bir yaratılış sürecidir. Materyali derinliğiyle bilmek ve bütün enerjilerini buna yönlendirmek zorundalar. Bunun iyi bir görev olduğunu düşünüyorum. İşin kendisi, manevî yükseliş için kadınların ihtiyacı olan her şeyi inşa edecektir.

Soru: Bu çalışma, olması istenilen şeyi erkeklerden almayı netleştirmede kadınlara yardım edecek mi?

Evet, erkekler kadınlara cevap vermek zorunda olduğundan, daha sonra sonuçların ne olacağını göreceğiz. Başka ne şekilde kadınlar için manevî bir ödül garanti edecekler ki? Onların cevabını görmek ilginç olacak.

Ancak, hali hazırda biliyor oldukları hissi içinde olmalarına rağmen, Kabala açısından hem erkekler hem de kadınlar birbirlerini nasıl destekleyeceklerini öğrenmek zorundalar. Her şeyden evvel, kendimiz olarak algıladığımız şeyle ilgili tüm bilgimiz ve anlayışımız, doğru değildir.

Kadının ve erkeğin ruh yapısını çalışarak, şunu idrak ederiz, onların birliği vasıtasıyla ahenge ve mükemmelliğe ulaşırız ki bu şekilde tek arzu ve tek insan oluruz. Daha sonra ortak bütünlükle evrenin bu iki kısmı Yaradan’la benzerliğe erişir, şöyle denildiği gibi “Bir kadın ve bir erkek ve aralarında Şehina.” Diğer bir deyişle, Yaradan onların arasındadır ve onları bir arada tutandır, bu şekilde hepsi bir olurlar.

Soru: Bu, bir erkekle kadın arasındaki ilişkide ve aynı zamanda kadın ve erkek gruplarında ortak bütünlük açısından olması gereken şey anlamında mı?

Evet, elbette. Aynı zamanda bütün insanlığın birbiriyle ilişkisi açısından olması gereken budur. Her şeyden evvel tüm insanlık en sonunda birleşecek ve bir kez daha hem kadın hem de erkeği içeren Âdem dediğimiz, tek bir sistem olacak. Sonra, tüm yaratılmış ruhların ayrılmaz parçası olan Âdem, amacımız olan Yaradan’la birliğe gelecek.

Soru: Dersi dinlemeyen ve herkesle beraber çalışmayan bir kadın, onu ilgilendiren konuları açıklığa nasıl kavuşturabilir? Bütün bunlar için manevî ihtiyacı nasıl yaratabilir? Çünkü kişi direkt olarak soramayacağını hissettiğinde bu, kişiyi durdurur.

Bir dakika, eğer dersi dinlemeyip, çalışmazsa ve bizim sohbetlerimizde yer almazsa, sorusu ne olabilir ki? Elbette o zaman soru soramaz.

Sorunun devamı: Galiba arkadaşımız elini kaldırıp derste soru soramadığından şikâyet ediyor.

Hayır, bu doğru değil. Her şeyden evvel, “Bir Kabaliste Sorun” programında soruları cevaplandırıyoruz ve ayrıca ben “Tüm Dünya İçin Kabala” dersinde, oraya katılan herkesin sorusunu cevaplandırıyorum. Çalışmalarımız sırasında açıklığa kavuşturamadığımız hiçbir sorunun olmadığını düşünüyorum. Bu sorular tüm dünyadaki ve İsrail’deki erkekler tarafından soruluyor.

Derslerimiz sırasında İnternet yoluyla insanlar soru soruyor ve bir kadın da istediği ismi kullanarak bu şekilde soru sorabilir. Kimse onun adıyla ilgilenmez. Eğer soru konuyla ilgiliyse, kadın veya erkek kimden gelirse gelsin, memnuniyetle cevap veririm.

Burada bir problem yoktur. Sorularına cevap bulmak isteyen bir kadın, cevabı alır. Sadece arzuya ihtiyacı var.

Soru: Kabala çalışmaya başladığınızdan bugüne kadar, kadınların gelişiminde bir farklılık gözlemliyor musunuz?

Son on üç yıldır, Kabala’nın gelişiminde hem kadınlar, hem de erkekler açısından büyük farklılıklar oldu. Daha önce, kadın tarafında büyük gelişmeler olmuştu. Bunun sebebi şudur, tüm dünyada ve İsrail’deki toplumlarda meydana gelen genel kriz kötü gitmeye başladığında, kadınlar erkeklerden daha çabuk haz eksikliği hissetmeye başladı. Kadın acıyı çekmeye başlar ve bunu daha önce fark eder.

Son zamanlarda şunu söyleyebilirim ki bu dengelenmiştir. Erkek ve kadın, genel olarak dünyada neler olduğunu ve krizi aynı ölçüde hissediyor. İnanıyorum ki kadın ve erkek algıda ve kadın ve erkeğin eşit olarak yer alacağı yeni bir dünya anlayışı – hem manevî, hem maddesel dünyalarda – oluşturmada gittikçe daha çok birbirlerine yaklaşıyorlar. Ancak, bu, önce üst güçlerin bu dünyaya indiği yerde yani manevî dünyalarda olmak zorunda, dolayısıyla önce bununla ilgili olarak endişelenmeliyiz.

Eğer yaşam veren manevî güçleri dikkate almazsak, maddesel dünyamızı güzelleştiremeyiz ve geliştiremeyiz. Eğer bunu yaparsak, manevî dünyada birbirimizi tamamlarız.

Kadınların sorularını duymak ve cevaplamak çok hoştu. Hepinize teşekkür ederim.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,085