e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Kişi, Yaradan Korkusunun Ne Olduğunu Bildiğinde

Makale No. 35, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Vaethanan bölümünde (madde 68), Kutsal Zohar’da şöyle yazar: ‘Daha sonra, kişi, özellikle Yaradan korkusunun ne olduğunu bildiği, Yaradan sevgisinin temeli ve özü olan, Malhut’un kendisinin niteliğini edindiği zaman ki bu, sevgiden korkudur, bu korku, onun Tora’nın bütün Mitzvot’unu (emirler) yerine getirmesini sağlar, böylelikle

Ve Yaradan’a Yalvardım

Makale No. 34, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 ‘Ve Yaradan’a Yalvardım’. RASHİ, bunu her yerde yorumladı, ki Hanan, Hanun (merhametli) kökünden, kökü aynı olan, Matnat Hinam (bedava, hediye) anlamına gelen Ethanan’dan (yalvardı) gelir. Erdemliler bunu kendi iyi işleri olarak kabul etseler de, onlar sadece, Yaradan’dan bedava, bir hediye istemektedirler. Midraş Rabbah’ta

İsrail’in Suçluları

Makale No. 33, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Riş Lakiş şöyle dedi: ‘İsrail’in suçluları, Cehennem’in ışığı onları yönetmez, altın sunaktan çok daha azını, vb. İsrail’in suçluları, bir nar gibi Miztvot’la (emirler/iyi işler) doludur, şöyle yazıldığı gibi, ‘Tapınağınız, bir dilim nar gibidir’. Rakateh (tapınağınız) olarak değil, Reikanin (boş) olarak telaffuz edin ki

Alıcıların Ödülüne Dair

Makale No. 32, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 İnsanın ödül olmaksızın çalışamadığı biliniyor. Bu, kişiye ödül verilmediyse, harekete geçmeyeceği anlamına gelir. Bu, yaratılanların tamamen hareketsiz olan kökünden kaynaklanmaktadır, On Sefirot’un Çalışması’nda (bölüm 1, madde 19) yazıldığı gibi: ‘Dinlenmeyi severiz ve hareket etmekten şiddetle nefret ederiz, eğer dinlenmezsek tek bir hareket bile

Üç Dua – 1

Makale No. 30, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Zohar, Balak’ta (madde 187) şöyle yazılmıştır: Şu üçüne ‘dua’ denir: ‘Musa için dua, Davud için dua ve yoksul için dua’. Bu üçünden hangisi daha önemlidir? Yoksul için olan dua, daha önemlidir. Bu dua, Musa’nın duasından ve Davud’un duasından önce gelir. Sebebi nedir? Çünkü

Yaradan, O’nu Çağıranlara Yakındır

Makale No. 29, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Zohar, Hukat’ta (madde 78) şöyle yazar: ‘Bundan şunu öğreniriz; eylemle ya da bir sözle yukarıdaki şeyleri uyandırmak isteyen birisinin, eğer bu eylemi ya da bu sözü uygun bir şekilde değilse, hiçbir şey uyandırmaz. Dünyadaki bütün insanlar, yukarıdakini uyandırma meselesi için ibadethanelere giderler ama

Kötüye de İyiye de, İyilik Yapan İyi

Makale No. 1, Tav-Şin-Mem-Zayin, 1986-87 Deriz ki, “Ve bütün inananlar,” vs., “kötüye de iyiye de iyilik yapan İyi.” Bunu çalışmada anlamalıyız, bununla kastedilen Yaradan’a yakınlaşmak isteyen ve bunu “iyi” olarak nitelendirenler, başka bir deyişle, onların tüm beklentileri sadece budur; Yaradan ile Dvekut [birleşme] ile ödüllendirilmektir. O halde, burada

Ajanlar

Makale No. 28, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Kutsal Zohar (Slah, madde 56-58), manevi topraklara ait yerleri turlamaları için Musa’nın gönderdiği ajanlar konusunu yorumlar: Neden Yaradan’ın onlara ‘Oraya Negev’e, git’, Tora’da ara ve böylece dünyayı bileceksin’ dediği yazıyor? ‘Bu toprakların neye benzediğini gör’, bundan, seni getirdiğim dünyayı göreceksin anlamına gelir. ‘Ve

Tövbe

Makale No. 27, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Zohar’da şöyle yazılmıştır (Nasso, madde 28): ‘Bu emir, Teşuva’nın (tövbe) emridir ve Bina’dır. Bina nedir? Bina, Ben Yod-Hey’in (Yod-Hey’in oğlu) harfleridir. Bu oğul, ona tutunan ve Yod-Hey’in Mohin’ini ondan alan Vav’dır. Tövbe eden herhangi biri, Malhut olan Hey harfini, HaVaYaH’ın tamamlandığı, Ben Yod-Hey

Bana İhtişamını Göster

Makale No. 26, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 “Ve şöyle dedi, ‘Bana Senin ihtişamını göster…’ O zaman elimi uzaklaştıracağım ve benim sırtımı göreceksin ama yüzüm görünmeyecek” (Mısır’dan çıkış, 33). Musa ile ilgili bu sorunun bize ne ifade ettiğini ve Yaradan’ın çalışmamızla ilgili cevabını anlamalıyız. Kişi, Yaradan’ın işine başladığında, Yaradan’ın ihtişamını görmek

Her Şeyde, Işık ve Kli Arasındaki Farkı Görmeliyiz

Makale No. 25, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Her şeyde, ışık ve Kli (kap), yani verici olan Yaradan’la, alıcı olan yaratılan arasındaki farkı görmeliyiz. Ve Kli olmadan ışık olmadığından, eğer onu edinecek kimse yoksa, bu durumda kimden söz ediliyor olabilir ki? Bu nedenle bizler, yalnızca Kli’de kıyafetlenmiş olan ışıktan, yani vericinin

Firavun’a Doğru Gel-1

Makale No. 19, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 ‘Firavun’a doğru gel’. Bu kafa karıştırıcıdır. ‘Firavun’a doğru git’ demesi gerekmez miydi? Zohar şöyle açıklar (Bo, madde 36): ‘Ama O, Musa’nın, odaların içindeki odalara, yüksek bir deniz canavarına girmesine izin verdi. …Yaradan, Musa’nın korktuğunu görünce… Yaradan dedi ki, ‘Bak, Ben sana karşıyım, Mısır

Tora’nın Putperestlere Öğretilmesindeki Katı Yasağın Anlamı

Makale No. 17, 1987 Bilgelerimiz şöyle dedi (Hagigah 13) ‘Rav Ami dedi ki; ‘Tora’nın sözleri, putperestlere verilmek için değildir, şöyle yazıldığı gibi, ‘O, hiçbir ulusla böyle yapmadı ve onların bilmesi için bir talimatname hazırlamadı. ‘Sanhedrin de (59), Rabbi Yohanan şöyle der, ‘Tora’ya bağlanan bir putperest ölmelidir, şöyle yazıldığı

Çalışmada, ‘Kem Gözlü Adamın Ekmeği’ Nedir?

Makale No. 13, 1989 Zohar, Şemot’ta (Mısır’dan çıkış) (Madde 21) şöyle yazılmıştır: ‘Rabbi Hiya ‘Kem gözlü bir adamın ekmeğini yemeyin’ diye başladı, zira ekmeği yemek ve bundan zevk almak ya da o kem gözlü adamdan haz almak iyi değildir. Ve İsrail, Mısır’a indiğinde, Mısırlıların ekmeğini tatmamışlardı, Mısır’da, sürgünde

Çalışmada, Mısır’ın Vekili Düşmeden Önce, Onların Haykırışları Cevaplanmadı Ne Demektir?

Makale No. 15, 1990 Zohar (Şemot (Mısır’dan Çıkış), madde 341) şöyle der: ‘Vekili, İsrail üzerinde hâkim olduğu müddetçe, İsrail’in haykırışları duyulmadı. Vekili düştüğünde, şöyle yazılmıştır, ‘Mısır kralı öldü’ ve hemen ‘Ve İsrail’in çocukları çalışmaktan iç çektiler, ağladılar ve haykırışları Tanrı’ya ulaştı.’ Ama o zamana kadar, haykırışları cevap bulmadı.

Mısırlılardan Kelim Ödünç Alma İhtiyacı Nedir?

Makale No. 14, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Şöyle yazılmıştır (Mısır’dan Çıkış 11): Şimdi halkın kulağına de ki; her erkek komşusundan ödünç alacak ve her kadın komşusundan gümüş ve altın kaplar ödünç alacak. Ve Efendi, Mısırlıların gözü önünde bu halka ayrıcalık verdi.’ Bilgelerimiz şöyle dedi (Berahot, 9b): ‘Rabbi Yanai’nin öğrencileri şöyle

Bir Kadın Döllenirse

Makale No. 22, Tav-Şhin-Mem-Vav, 1985-86 Kutsal Zohar (Tazria, madde 9) sorar: ‘Öğrendik ki, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’. Rabbi Aha şöyle dedi: ‘Biz, bir damlanın, erkek mi dişi mi olacağının, Yaradan’ın hükmü olduğunu öğrendik ve sen, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’ diyorsun.

Çalışmada, Purim’den Önce, Zahor (Hatırlama) Bölümünü Okumamızın Anlamı Nedir?

Makale No. 21, Tav-Şin-Nun-Alep, 1990/91 Ayet şöyle der: ‘Mısır’dan çıktığınızda, yol boyunca Amalek’in size ne yaptığını, yol boyunca size ne olduğunu hatırlayın! Cennet’in altından Amalek’in anısını silin, unutmayın!’ ‘Amalek’in anısını silmek’ için, neden Amalek’in bize ne yaptığını hatırlamamız gerektiğini anlamalıyız. Bu demektir ki, bize ne yaptığını hatırlamazsak, silemeyiz,

Sadaka ve Hediye Arasındaki Fark

Makale No: 24, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Şöyle yazılmıştır (Atasözleri, 15:27): ‘Hediyelerden nefret eden kişi, yaşayacaktır’. Bu, yaşamın tam tersi olduğu için, hediye almak yasaklanmıştır anlamına gelir. Öyleyse, insanlar birbirlerinden nasıl hediye alır? Ayrıca Yaradan’ın, Musa’ya şu söylediklerini de sorgulamalıyız: ‘Hazinemde iyi bir hediye var ve onun adı Şabat’tır. Bunu

Korku ve Sevince Dair

Makale No. 23, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Kutsal Zohar sorar; ‘Rabbi Yitzhak başladı, ‘Şöyle yazılmıştır, ‘Efendi’ye korku ile hizmet edin ve sevinçten titreyin.’ Ayrıca şöyle de yazılmıştır, ‘Efendi’ye sevinçle hizmet edin, şarkı söyleyerek O’nun huzuruna çıkın’. Bu ayetler, birbiriyle çelişiyor. Ancak biz şunu öğrendik, ‘Efendi’ye korkuyla hizmet edin’, zira Efendi’sine

Mitzvot’u Uygulamanın Ölçüsü

Makale No. 25, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Bize, uygulamak için, 613 Mitzvot (emirler) verildi. Eğer kişi, şimdi Yaradan’ın bize emrettiği Mitzvot’lardan birini, niyet etmeden bile, yapmaya gayret ederse, eğer bir niyet hakkında düşünmeden, doğrudan bu Mitzva’yı yerine getirmeye razı olsa bile, görevini yapmış demektir. Ancak, Mitzvot’un hepsini, her bir Mitzva’nın

Yaradan ve İsrail Sürgüne Gitti

Makale No. 27, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Zohar, BeHukotay, 49. Maddede ‘Ve ben de günahlarınız için, size yedi kez azap vereceğim,’ dizesi hakkında şöyle yazılmıştır: “Gelin ve görün, Yaradan’ın İsrail’e olan yüce sevgisi, biricik oğlu huzurunda günah işleyen bir kralın sevgisi gibidir. Bir gün, o, kralın huzurunda günah işledi. Kral,

Yakın Bir Yol ve Uzak bir Yol

Makale No. 26, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Beşalah Peraşa’sında metnin bize şunu söylediğini görürüz, ‘Tanrı, yakın olduğu için değil, savaşı gördüklerinde fikirlerini değiştirip, Mısır’a geri dönmesinler diye onları Filistin topraklarından götürmedi.’ Bu, yakın bir yolun, iyi olmadığı anlamına gelir. İkinci Pesah bayramıyla ilgili olarak şunu görürüz; ‘İsrail oğullarına konuştu ve

Hâkimler ve Görevliler

34. Makale, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Yazıda “Tanrın Efendinin sana verdiği tüm kapılarda, kendine hâkim ve görevliler koyacaksın” denir. Yukarıdakini anlamak için Tora’nın sonsuzluk olduğu ve tüm nesiller için geçerli olduğu kuralına göre, yukarıdaki ayeti bizim neslimiz için de yorumlamalıyız. Bu nedenle, her kelimenin kendine özgü açıklaması gerekir: 1) “Hâkimler”

Lişma ve Lo Lişma

Makale No. 29, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Tora ve Mitzvot’u (emirler), izleyenler arasında dört tür buluruz: Birinci tür: Bazen kişi Şabat’ı, işvereni onu zorladığı için izler. Yani, prensipte, birisinin, Şabat’ı kutsal saymayan bir çalışanı varsa, çalışana, ‘Şabat’a saygı göstermezsen seni kovacağım’ demesidir. Durum şudur ki, Şabat’ı izleyeceğini, uyacağını söylemelidir, yoksa

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,634