Çalışmada “Sırtımı Göreceksiniz, Ama Yüzüm Görünmeyecek” Ne Demektir?
Makale No. 43, 1991 Bilinmektedir ki, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan yaratılış amacına ulaşmak için çalışma düzeni şu iki şekildedir: 1) Mantık ötesi inanç demek olan “aklın” tarzı, “mantığa karşı” denilen bir tavırdır. Yani bir şeyin yapılmaya değer olup olmadığını kişinin aklı belirler. Kişinin mantığına karşı gelemeyeceği kuralına
Çalışmada, Uzak Bir Yolda Olan Birinin İkinci Bir Pesah’a Ertelenmesi Ne Anlama Gelir?
Makale No. 30, 1991 Zohar şöyle der (BeHaalotcha, Madde 66), “Rabbi Yosi iki kez ‘adam, adam’ dedi. Neden? ‘Yüksek bir ruhu almaya uygun bir adam olan, ancak kendisinin lekelenmesine neden olduğu için kendini lekeleyen bir adam’ diye yanıtlar. ‘Adam, adam’, kişinin adam olmaya layık olduğu anlamına gelir, ‘ya
Çalışmada Bir Başrahibin Bakire Bir Eş Alması Ne Anlama Gelir?
Makale No. 29, 1991 Zohar şöyle der (Emor, Madde 38): “Başrahibin bir bakire ile evlenmesi bir Mitzva’dır [emir/iyi iş]. ‘Dul, boşanmış, saygısız bir kadın ya da bir fahişe, bunları almayacak, kendi halkından bir bakireyi eş olarak alacak.’ diye yazılanın anlamı budur. ‘Neden sadece bir bakireyi, kusursuz olanı, almak
Çalışmada “Sunağın Yanına Kendin İçin Bir Aşera Dikmeyeceksin” Nedir?
Makale No. 43, 1990 Ayet şöyle der: “Tanrınız Efendinizin size vereceği bütün kapılarda kendiniz için yargıçlar ve görevliler atayacaksınız. Tanrınız Efendinizin sunağının yanında kendiniz için bir Aşera, herhangi bir ağaç dikmeyeceksiniz.” Bilgelerimiz şöyle der (Sanhedrin 7): “Riş Lakiş, ‘Değersiz bir yargıç atayan kişi, İsrail’de bir Aşera dikmiş gibidir’
Çalışmada, “Damadın Yemeğinin Tadını Çıkaran Kimse” Ne Demektir?
Makale No. 35, 1990 Bilgelerimiz şöyle dedi (Berahot 72): “Damadın yemeğinin tadını çıkaran ve onu memnun etmeyen kişi beş sesle günah işlemiş olur. Ve eğer onu memnun ederse, ödülü nedir? Rabbi Yehoşua Ben Levi, ‘Beş sesle verilen Tora ile ödüllendirilir’ dedi.” Damadın yemeğinin tadını çıkarıyorsa onu memnun etmesi
Çalışmada Yoksullara Verilen Sadakanın Kutsal Adı Yapması Ne Anlama Gelir?
Makale No. 31, 1991 Der ki (BeHukotai, Madde 20), “‘Yağmurlarınızı mevsiminde vereceğim’. Her biri sizin üzerinizde gücünü gösterecek. Onlar kim? Kutsal Ad’ı birleştiren, sizin yaptığınız bu ıslah. Yasa ve yönetmeliğin bu birleşimi size ihsan edecektir. ‘Erdem ve adalet için Efendimizin yolunu izleyin’ diye yazılmıştır. Madem ‘Efendinin yolunu izleyin’
Çalışmada “Dikenlerin Arasındaki Zambak” Nedir?
Makale No. 22, 1991 Zohar’da şöyle yazılmıştır (Ki Tissa, Madde 31-32), “’Dikenler arasındaki zambak nasılsa, kızları arasındaki karım da öyledir.’ Yaradan İsrail’i yukarıdakine benzer kılmayı diledi, böylece yeryüzünde yukarıdaki zambağa benzeyen bir zambak olacaktı, o da Malhut’tur. Ve dünyadaki tüm zambaklardan daha güzel olan kokulu zambak, dikenlerin arasında
Çalışmada Meyvelerini Bu Dünyada Yemek ve Aslını Öbür Dünya İçin Saklamak Nedir?
Makale No. 34, 1991 Zohar’da (BeHaalotcha, Madde 140-144) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Aba dedi ki, ‘Bedenin tüm organlarına tutunan kalpteki kötülük, bunu onlara yapar. ‘Güneşin altında gördüğüm bir kötülük var ve insanlara ağır geliyor. Bu kötülük, dünyevi meselelere hükmetmek isteyen ve bu dünyanın meselelerini hiç gözetmeyen kalpteki kötülüğün gücüdür.
Çalışmada “Giysilerinin Kokusu” Nedir?
Makale No. 9, 1991 “Rabbi Zira ‘Ve onun giysilerinin kokusunu aldı ve onu kutsadı’ ayeti hakkında konuştu. Ve şöyle dedi: ‘Oğlumun kokusu, Efendimizin kutsadığı bir tarlanın kokusu gibidir’ (Yaratılış 27:27). ‘Giysilerinin kokusu’, ona Begadav [giysileri] demeyin, Bogdav [hainleri] deyin, çünkü aralarındaki hainlerin bile bir kokusu vardır'” (Sanhedrin, 37a).
Çalışmada “Bu Yerde Benim İçin Bir Mucize Yaratan” Kutsaması Nedir?
Makale No. 15, 1991 Bilgelerimiz şöyle derler (Berahot 54), “Bir kişinin başına bir mucize geldi ve bir aslandan kurtuldu. Raba ona, ‘Ne zaman oraya gelirsen, ‘Bu yerde benim için bir mucize yaratanı, O’nu kutsa’ diye dua et’ dedi.” Bunun bize çalışmada ne öğretmek için geldiğini anlamalıyız. Yaratılışın amacının,
Amalek’i Silme Sırası Nedir?
Makale No. 22, 1990 Zohar, BeŞalah (Madde 471) bölümünde şöyle der, “Rabbi Yitzhak şöyle söylemiştir: ‘Çünkü kesinlikle sileceğim’ diye yazılmıştır, bu da Yaradan’ın sileceği anlamına gelir. Ayrıca, ‘Amalek’in anısını sil’ yazılmıştır, bu da onu silmemiz gerektiği anlamına mı gelir? Şöyle yanıt verir, ‘Ancak Yaradan şöyle söyledi, ‘Amalek’in hafızasını
Çalışmada “Avram’ın Sığırlarının Çobanları ve Lut’un Sığırlarının Çobanları” Nedir?
Makale No. 6, 1991 “Ve Avram’ın sığırlarının çobanları ile Lut’un sığırlarının çobanları arasında bir tartışma oldu” diye yazar (Yaratılış 13:7). Baal HaSulam bu konuda, “sığır “ın “mal” anlamına geldiğini, tartışmanın İbrahim’in sığırlarının çobanları arasında olduğunu söyledi ve şöyle dedi: “Av-Ram [Yüce-Baba] olarak kabul edilen manevi mallarla -ki bu
Çalışmada “Sıradan Bir Kişinin Kapları” Nedir?
Makale No. 34, 1990 Midraş şöyle yazar (BeHaalotcha 15:8), “‘Karanlık bile Senin için karanlık değildir ve gece tıpkı gündüz gibi aydınlıktır; karanlık ve aydınlık aynıdır’. Bize diyor ki, BeHaalotcha [kandillere] (yaklaştığınızda), bu neye benzer? Kendisine sevgi besleyen bir adamı olan bir krala benzer. Kral ona, ‘Bil ki senin
Çalışmada “Tora” Nedir ve “Tora’nın Yasası” Nedir?
Makale 37, 1991 Zohar’da (Hukat, Madde 2) şöyle yazar: “Burada, ‘Bu Tora’nın yasasıdır’ diye yazılmıştır. Ayrıca, ‘Bu Tora’dır’ diye de yazılmıştır ve ‘Tora’nın yasası’ diye yazılmamıştır. ‘Bu Tora’dır’ ifadesi, her şeyin tek bir birlik içinde olduğunu göstermek içindir. Bu nedenle, ZA ve Nukva’nın tek bir birlik içinde olduğunu
Çalışmada “Ben Hiçbir Şey İçin Varım, Sen de Hiçbir Şey İçin Varsın” Ne Demektir?
Makale No. 21, 1990 Zohar, Truma’da (Madde 34) şöyle yazar: “‘Ve Benim için bir bağış alacaklar. ‘Benim için alacaklar’ ifadesi, bir Mitzva [emir/iyi iş] için çaba sarf etmek ve Yaradan için çaba sarf etmek isteyen kişinin, boş yere ve karşılıksız olarak çaba sarf etmemesi gerektiğini gösterir. Aksine, ‘Tanrınız
Çalışmada Bilgelerimizin “Kral Davud’un Bir Hayatı Yoktu” Demesi Ne Anlama Geliyor?
Makale No. 10, 1989/90 Zohar şöyle der (VaYişlah, Madde 52-54): “Rabbi Şimon der ki, ‘Kral Davud’un, dünyaya gelmeden önce Adam Harişon’un kendisininkinden ona verdiği yetmiş yıl dışında hiçbir hayatı olmadığını öğrendik.’ Başka bir yorum: Ataların her biri ona hayatlarından verdiler. İbrahim ona hayatından verdi, Yakup ve Yusuf da
Çalışmada Bir Kısım İfşa Etmek ve İki Kısım Gizlemek Nedir?
Makale No. 26, 1991 Bu “bir kısmı ifşa etme” meselesini anlamalıyız. Bu, daha önce burada bir kısmın gizlendiği ve sonra birinin gelip, bir kısmı ifşa ettiği ancak iki kısmı gizlediği anlamına gelir. Böylece, şimdi onun ifşa ettiğinden önce olduğundan daha fazla gizlenmiş oldu. Bu demektir ki, o geldi
Tövbe Eden Kişinin Mutluluk İçinde Olması Ne Anlama Gelir?
Makale 25, 1991 Zohar’da (VaYikra, 109-113. maddeler) şöyle yazar: “Rabbi Yehuda başladı ve ‘Efendi’ye sevinçle hizmet edin’ dedi. Öğrendik ki, kişinin Yaradan için yapmak istediği herhangi bir çalışma, sevinçle, isteyerek yapılmalıdır, böylece kişinin çalışması bir bütün olacaktır. Eğer bunun, insan Efendisinin emrini ihlal ettiği ve Efendisinin önünde tövbe
Çalışmada Sağ ve Solun Zıtlık İçinde Olması Ne Anlama Gelir?
Makale No. 47, 1991 Ayet şöyle der (Yasanın Tekrarı 29:8): “Bu antlaşmanın sözlerini tutun ve onları yapın ki, yaptığınız her şeyde bilge olasınız.” Neden “Yaptığınız her şeyde bilge olabilmeniz için onları tutun ve yapın” dediğini anlamalıyız. Bu, yapmanın “yaptığınız her şeyde bilge olabilmeniz” için olduğuna işaret eder. Buradan,
Çalışmada Sağ Elimizi Sol Elimizin Üzerine Kaldırmalıyız Ne Anlama Gelir?
Makale No. 18, 1991 Zohar sorar (Yitro, Madde 1), “‘Ve Harun ellerini kaldırdı’. ‘Ellerini’ diye yazar [İbranice’de] Yod olmadan, bu da tek el anlamına gelir, zira sağ elini sol elinin üzerine kaldırması gerekiyordu.” Bu, sağın solun üzerinde olmasının, sağın solu yönettiğine işaret ettiği anlamına gelir. Dolayısıyla bu, tek
Çalışmada Musa’nın Ay’ın Doğuşuyla İlgili Kafasının Karışık Olması Ne Anlama Gelir?
Makale No. 23, 1990 RAŞİ, bilgelerimizin “Bu ay” sözleri hakkında söylediği sözleri getirir. İşte onun sözleri: “Musa, ayın doğuşuyla ilgili şaşkındı, hangi ölçüde görülmeli ki kutsanmaya layık olsun. Ona parmağıyla gök kubbedeki ayı gösterdi ve “İşte böyle, görün ve kutsayın” dedi.” Bunun çalışmada bize ne ifade ettiğini, Musa’nın
Çalışmada Kişinin Bir Oğul ve Bir Kız Çocuk Doğurması Ne Anlama Gelir?
Makale No. 24, 1991 Zohar’da (VaYikra, Madde 94-95) şöyle yazar, “O, bu yüzden onu erkek ve dişi olarak yarattı, böylece yukarıdaki gibi bütün olacaktı. Ve ondan ve karısından bir oğul ve kız dünyaya geldi ve o zaman o, yukarıdaki gibi bütün bir adamdır ve üstteki Kutsal İsim gibi
Çalışmada Gerçek ve Yalan Nedir?
Makale No. 40, 1991 Gerçek ve yalanın Yaradan’ın çalışmasıyla nasıl ilgili olduğunu anlamalıyız. Bu, kişinin bu bir yalan olsa bile Yaradan’ın hizmetkârı olabileceği anlamına gelir. Böyle bir şey nasıl söylenebilir? Zohar’da (“Zohar Kitabı’na Giriş,” Madde 175) şöyle yazar: “Yaradan’ın payı yoksulları sevindirmektir, çünkü bu günlerde, bayramlarda, Yaradan kendi
Çalışmada “Barış, Barış, Uzaklara ve Yakınlara” Nedir?
Makale No. 36, 1991 Zohar şöyle der (Korah, Madde 5-8), “Korah ihtilaf yoluna gitti. İhtilaf nedir? Yukarıdan ve aşağıdan uzaklaşmak ve reddetmektir. Dünyanın ıslahını reddetmek isteyen kişi, bütün dünyalarda kaybolur. İhtilaf, barıştan uzaklaşmak ve onu reddetmektir. Barışa karşı çıkan kişi, O’nun Kutsal Adına karşı çıkmış olur, zira O’nun
Çalışmada “Tora İnsanın Gücünü Tüketir” Ne Demektir?
Makale No. 29, 1990 Bilgelerimiz şöyle der (Sanhedrin 26b): “Rabbi Hanin, ‘Tora’nın adı neden Tuşia’dır [girişkenlik/dayanıklılık]? Çünkü o kişinin gücünü Mateshet [tüketir].” Bunu anlamamız gerekir. Ne de olsa bilgelerimiz şöyle demişlerdir (Avot, Bölüm 6:7): “Tora ne kadar da yücedir, çünkü onu yapanlara hayat verir, ‘Çünkü onları bulanlar için