e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Makaleler > Erdemler Gibi Olan Günahların Anlamı

Erdemler Gibi Olan Günahların Anlamı

Not 5

Erdemler gibi olan günahların anlamını esas olarak anlayabiliriz, şöyle ki eğer bir kişinin bir sorusu varsa, ki bu kesinlikle büyük bir kötülüktür, zira bu soru onun “başlangıcı düşünmek” olarak adlandırılan Klipa’ya (kabuk / deri) düşmesine neden olabilir. Kişi korkudan tövbe ederse, yani kendini güçlendirirse ve bu düşünceden etkilenmezse, o zaman kişi için hatalar olmaya dönüşürler yani bu bir günah değil bir hatadır. Başka bir deyişle, ona hiçbir yabancı düşünce gelmemiş olsaydı daha iyi olurdu, ama şimdi geldiğine göre, kişinin cennetin krallığının yükünü kabul ederek kendini güçlendirmekten başka bir seçeneği yoktu.

Ayrıca, sevgiden tövbe vardır, sevgi yüzünden inancın yükünü yeniden aldığında, bu işi sevgiyle kabul ettiği anlamına gelir. Yani, Yaradan’ın ona sayesinde bu Mitzva’yı [emri] uygulayabileceği bu yabancı düşünceyi verdiği için mutludur.

Bu, fitile bağlı bir aleve benzer. Yabancı düşünce, çalışmalarına bir kusur yüklemek isteyen fitil olarak kabul edilir. Yani, yabancı düşünce onu aklın ve mantığın perspektifinden düşündürür, çalışmasında yapacak hiçbir şeyi yoktur. Ve kişi yabancı düşünceyi aldığında, herhangi bir bahane üretmek istemediğini, ancak mantık üstünde olan inanç yolunda yürüyor olduğu dışında, mantığın söylediği her şeyin doğru olduğunu söyler.

Buradan, inanç alevinin yabancı düşüncenin fitiline bağlı olduğu sonucu çıkar. Böylece, ancak şimdi inanç Mitzva’sını düzgün bir şekilde uygulayabilir. Sonuç olarak, sorular ona erdem gibi olmuştur, çünkü aksi takdirde inançtan hiçbir erdemi kabul edemezdi.

Buna “ıstırap içinde sevinç” denir. Kendisini etkileyen ve iftira atmasına ve dedikodu yapmasına ve çalışması hakkında kötü konuşmasına neden olan yabancı düşüncelerden mustarip olmasına rağmen, yine de bundan memnundur, sadece şu an için, böyle bir zamanda, mantık üstü bir inanç yolunu uygulayabilir. Buna “Mitzva’nın sevinci” denir.

“Bir dua ve ayin olmadan bir kişinin ellerini kaldırması yasaktır.” Ayrıca, “neden günahları ifşa ettiğini” anlamalıyız. “Akıl” niteliğinin incelenmesi, kişi ilk önce savaşa hazır olmalı, yani kişinin bunun için hazırlanmış silahlara sahip olması gerekir, böylece savaşı kazanabilir. Eğer buna hazırlıklı değilse, kişi günahı ortaya çıkaracak herhangi bir inceleme yapmamalıdır, yani kişinin “aklın” niteliğini üstlenmeye hazır olmadığı ortaya çıkacaktır. Böylece kişi kendini hazırlamalıdır, çünkü eğer beden “aklı” kabul etmek istemiyorsa, derhal bunun üzerine Yaradan’ın cennetin krallığının yükünü kabul etmesine yardımcı olacağı bir dua büyütmelidir.

Bir kişinin elini kaldırması yasaktır” bu anlama gelir. “Eller” edinim ve almadır. Ellerini kaldırmak, kişi kendini akılda veya kalpte bir dua olmaksızın, bir alıcı olmaktan çektiğindedir ki bu yüzden Sitra Ahra’ya [diğer tarafa] tutunmayacaktır. Aksine, bu yolda yürüyemediğini görür görmez kişi dua edecektir.

Başka bir deyişle, emekle üstesinden gelemezse, dua ile üstesinden gelecektir. Fakat dua için hazır değilse, kişi incelemeyi yapmamalıdır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,331