e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Her Kim Yedinciyi Kutsarsa -2

Not 380

Bo, Tav-Shin-Mem-Gimel, Ocak 1983

Her kim yedinciyi olması gerektiği gibi kutsallaştırırsa… çalışmasına göre, ödülü büyüktür”, “Çalışmasına göre” nin anlamını anlamalıyız. Aynı zamanda yenilik nedir, zira maddesellikte de sadece işimize göre ödül alırız ve fazla mesai yapan bir kişi, fazla mesai yapmayandan daha yüksek bir maaş alır. Dolayısıyla, “ödülü büyüktür” demekte ve ardından sadece çalışmasına göre ödüllendirileceğini söylemekteki yenilik nedir?

Bilgelerimiz, “Yürüyen ve yapmayanın, yürüme için ödül elindedir” dedi. Yapmanın anlamını anlamalıyız.

Bilgelerimiz, “Eylem veren öğreti yücedir ve en önemli olan öğrenme değil, eylemdir” (Kidushin 40b).

Baal HaSulam şöyle yorumladı; “bir eylem” bir kişi alma kaplarını ihsan etmeye çevirdiğindedir, bilgelerimizin dediği gibi “Tüm eylemlerinizin Yaradan uğruna olmasına izin verin.” Midraş, bu yapmanın “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da bir şifa olarak yarattım” sözünün anlamı olduğunu söyler, ki kişinin gelmesi gereken yapma budur.

Bilgelerimiz, “İnsanın eğilimi onu her gün yener. Eğer Yaradan ona yardım etmeseydi, üstesinden gelmezdi.” Yaradan’ın neden bize kötü eğilimi yenme gücünü vermediğini anlamalıyız. Fakat eğer bu adamın elinde değilse, Yaradan neden her şeyi yapmaz?

Başka bir deyişle, ona sadece Yaratan yardım ederken, kişi neden kötü eğilimle savaşmalı fakat eğer kişi savaşa başlamazsa, Yaradan ona yardım etmez? Ayrıca, Yaradan’ın savaş yapmak için neden insana ihtiyacı vardır ve ardından O gelecek ve kişiye yardım edecektir, bilgelerimizin “Kişi her zaman kötü eğilim üzerindeki iyi eğilimi kızdırmalı” dediği gibi ve RASHI “onunla savaş yap” (Berachot 5a) şeklinde yorumladı? Bu, kişinin önce savaşı başlatması ve daha sonra Yaradan’ın ona yardım etmesi anlamına gelir.

Baal HaSulam, İbrahim’in Yaradan’a sorduğunu açıkladı: “Onu miras alacağımı nasıl bileceğim?” “Ve Yaradan İbrahim’e, “Torunlarının kendilerine ait olmayan bir toprakta yabancı olacağını kesin olarak bil ve onlar dört yüz yıl köleleştirilecek ve işkence görecekler… ve ardından büyük mal varlığıyla çıkacaklar” dedi.

Baal HaSulam şöyle açıkladı, “bu toprağı miras alman için sana vermek adına” diyerek Yaradan’ın verdiği sözü gördüğünde, İbrahim “Nasıl bileceğim?” dedi, zira bir Kli [kap] olmadan ışık olmazdı ve oğullarının bu edinimlere ihtiyaç duyacağını görmedi, az ile yetineceklerinin dışında.

Bu nedenle Yaradan ona “Kesinlikle bil” dedi ki onlar sürgünde olacaklar ve sürgünden çıkmak isteyecekler. Daha sonra, yardım olmadan, Mısır’daki sürgünden çıkamayacaklar. Bu nedenle, bununla O’nun yardımını almak zorunda kalacaklar. Ayrıca, her seferinde daha fazla ihsan etmeye ihtiyaç duyacaklar ve bununla Tora’nın ışığına ihtiyaç duyacaklar, çünkü sadece Tora şifadır.

Bu Zohar’da söylenildiği gibidir, “Arınmaya gelene yardım edilir.” “Ne ile?” diye sorar. “Kutsal bir ruhla. Kişi doğduğunda ona saf bir canavarın tarafından Nefeş [ruh] verilir. Eğer daha fazla ödüllendirilirse ona Ruah [ruh] verilir.” diye cevaplar. Buradan bununla Yaradan’ın yardımına ihtiyaç duyacakları ve böylece toprağın mirasını alacakları Kelim’e sahip olacakları sonucu çıkar.

Bununla ne istediğimizi yorumlayabiliriz; Yürür ve yapmaz ne anlama gelir? Bu “Eylem” elde etmek için Yaradan’ın yolunda yürümeye başlayan kişidir. Bu, “Her kim Shevi’i [yedinciyi] kutsarsa” nın anlamıdır ve Baal HaSulam, Shevi’nin Shebi-Hu [O benim içimde] anlamına geldiği şeklinde yorumladı.

Buna göre, bu kişi kalbindeki noktayı uygun bir şekilde kutsallaştırdığında, Mısır’daki sürgüne girmeye başladığı anlamına gelir. O zaman, kişi her seferinde ihsan etme eyleminden ne kadar uzak olduğunu görmeye başlar. Sonra, içinde Kelim oluşur, yani Yaradan’ın daha sonra doldurabileceği eksiklikler.

Bu, bir kişi savaşı başlatmalı ki böylece Kelim’e ve kurtuluşa ve Yaradan’ın yardımına ihtiyaç duysun anlamına gelir, “Yaratan ona yardım etmeseydi, üstesinden gelmezdi” denildiği gibi. Sonuç olarak, Yaradan kişiye kasıtlı olarak savaşı kazanma yeteneği vermedi, çünkü savaş boyunca kişi Kelim’i ve bolluk ihtiyacını edinir.

Bu nedenle, ikisine de ihtiyacımız var: Kelim’i elde etmek amacıyla savaşa girmek ve gerekli yardım ki özellikle Yaradan ona yardım edecektir, çünkü yardım yoluyla Yaradan’ın İbrahim’e vaat ettiği toprağın mirasını elde eder.

Buna göre, “çalışmasına göre” maddeselliğin tam tersi anlamına gelir. Maddesellikte, her iyi iş yaptığımızda işin kalitesine göre ücret alırız. Ama burada tam tersidir: Keduşa [kutsallık]’ta kişi ne kadar herhangi bir şeyden aciz olduğunu görürse, kişinin o kadar daha fazla yardıma ihtiyacı vardır. Bu nedenle, her seferinde yukarıdan daha fazla yardım verilmesi gerekir, bu da daha fazla kazanım anlamına gelir.

Sonuç olarak, “çalışmasına göre, ödülü büyüktür” yani kişi kusurunu gördüğünde, daha büyük bir dolum alabilir. “Gitmek ve yapmamak” ın anlamı budur. Savaşa gitti ama yapmadı, yani tüm eylemlerini Yaradan uğruna yapamadı. Ona “Yürümek için ödül elindedir” denildi, yani özellikle yürüyen ve yapmayan, Yaradan’ın yardımına ihtiyaç duyar ve özellikle bu sayede babalarının mirasını alır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,309