e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Yahuda Ona Yaklaştı – 1

Not 365

VaYigash, Tav-Shin-Mem-Bet, Ocak 1982

Sulam’da [Zohar üzerine merdiven yorumunda], “Yahuda ona yaklaştı” şeklinde yorumlanır, çünkü Yahuda bir dua anlamına gelen Nukva’dır [dişi] ve Yusuf kurtuluştur.” Metin bize onların bir Zivug [çiftleşme] için birbirlerine yaklaştıklarını söyler, ta ki, “Ve Yusuf kendini tutamadı” ve onlara bu Mohin’i [ışıkları] ifşa edene kadar. Yukarıda belirtilenlere ilişkin “Yahuda ona yaklaştı ve ‘Efendim, hizmetkarın lütfen efendimin kulaklarına bir kelime söylesin ve hizmetkarına kızma, zira sen Firavun gibisin,’” ayetini yorumlayabiliriz. Burada o, aracılığıyla bir duaya yanaşmak ve Yaradan’dan onu kurtarmasını istemek için bir sıralama getiriyor.

Bir kişi gerçeğin yolunda yürümek istediğinde ve gerçeğe Lişma denir (onun uğruna)- Maimonides’in Hilkot Teşuva’da söylediği gibi, kişi gerçekten çok uzak olduğunu görür.

Dua, Yahuda olarak adlandırılan Malhut’tur, bir Meleh (Kral) olan, çünkü İsrail Malkut’un, kralların oğullarıdır. Malhut’a “İsrail’ topluluğu” denir, İsrail’in ruhunun toplanması. Bu nedenle, her biri Malkut olarak adlandırılır.

Kişi Yaradan’a, onu “hakikat” olarak adlandırılan doğru çalışmasına yaklaştırması için dua etmeye gelince, Yaradan’a der;

Bilgelerimiz dedi ki, “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da bir şifa olarak yarattım. Dolayısıyla, senden, bana Tora’nın ışığını vermen için istediğim şey, Mohin’in Gadlut’una (büyüklüğüne/ yetişkinliğine) ihtiyacım olduğu için değil. Bu nedenle, ‘Hizmetkarına kızma’ çünkü aradığım tüm Tora ışığı lüks değil, bir zorunluluktur.”

Sen Firavun gibisin” çünkü dünyada iki kral var: 1) Bütün Kralların Kralı, 2) “Kötü Firavun” olarak adlandırılan yaşlı ve aptal bir kral.

Zira “Sen Firavun gibisin”, Yaratan’da hiçbir büyüklük hissetmiyorum ve Keduşa’nın (kutsallık) önemine sahip değilim demektir, ancak o Firavun ile aynı tatta ve değerde ve hatta en önemli zamanda, her ikisi de aynı değere sahip olduğunda ve Keduşa için mi yoksa Tuma’a için mi [safsızlık] – olduğuna karar vermek zorundayım ve buna “Sen Firavun gibisin” denir- eşit ağırlıkta olduklarında, bu en önemli zamandır. Bazen Firavun, Keduşa’dan daha önemlidir.

Dolayısıyla, kişi Yaradan’dan ona Tora’nın ışığını göstermesini istediğinde, bu Gadlut’u istediği için değildir, bir zorunluluktur. Bu yüzden o “Hizmetçine kızma” dedi. Bu “Ve Yahuda ona yaklaştı” nın anlamıdır, çünkü yaklaşmak yalnızca Malhut olan bir duadır.

Yusuf kurtuluştur, “Ve Yusuf kendini tutamadı”’da olduğu gibi ve ona Mohinî ifşa etti. “Yusuf kendisini kardeşlerine tanıtırken kimse onunla birlikte durmadı”nın anlamı budur. Yaradan kendisini ifşa edince, “Hiç kimse durmadı.” Yani, o zaman bir kişi varlığını iptal eder ve gerçeğin yolunda yürümeye başlar.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,087