Not 494
“Sadece bir bütünlük yerinde korku vardır, çünkü korku olduğunda orada eksiklik yoktur.” (Zohar, Yitro, Madde 248).
Korkunun neden bütünlük anlamına ve eksikliğin olmadığı anlamına geldiğini anlamalıyız.
Cevap: Korku, orta çizgi olan “korkunç” olarak adlandırılır. Orada Hasadim olmadan Hohma almanın yasak olduğu korkusu vardır. Bunu takiben, Hasadim’in olduğu sağ çizgide bütünlük yoktur, çünkü Hohma eksiktir. Aynı şekilde, sol çizginin Hasadim eksikliğinden dolayı bir bütünlüğü yoktur ve Hasadim olmadan Hohma aydınlatamaz.
Buradan, “korkunç” olarak adlandırılan Yakup’un, Hirik’in Masah’ı olduğunu yorumlamamız gerektiği sonucu çıkar. Yani bu, onun yargı niteliğinin Malkut’unu uyandırdığı anlamına gelir ve yargı niteliğinde Hohma’nın GAR’ını ışığın ayrıldığı noktaya kadar iptal eder ve büyük bir korkun yoktur.
Ancak Yakup’a “merhamet niteliği” denir ve merhamet bütünlüğü ifade eder. Yani, Hohma’nın GAR’ının ayrılmasıyla o şimdi bütünlüğü, yani Hasadim’de kıyafetlenmiş Hohma’yı alacaktır.
Hasadim veya Hohma eksikliğinin olmadığı yerde buna “bütünlük” denir. Bu, Hohma ve Hasadim’den oluşan orta çizgidir. Bu nedenle Yakup’a, korku anlamına gelen “korkunç” denir ve ona aynı zamanda “merhamet” ve “bütünlük” de denir, çünkü burada hiç eksiklik yoktur.