e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Yaradan Erdemlilerle Titizdir

Not 289

11 Haziran 1962, Anvers

“Yaradan, erdemlilerle kıl payı kadar titizdir.” (Yevamot 121b)

Kişi “erdemli” safhasındayken, yükselişteyken, amacının Yaradan uğruna olacağı konusunda titiz davranır yani bu yükselişi destek olarak alıp, “Şimdi Yaradan’a hizmet etmeye değer olduğunu görüyorum.” dememelidir çünkü kişi artık çalışmasında haz alır. Buradan bunun Yaradan uğruna olmadığı sonucu çıkar çünkü onu Yaradan’ın hizmetkârı yapan neden Yaradan’a olan inancı değil daha ziyade hazdır.

Öyleyse Yaradan ne yapar? Onu yüksek halinden aşağılık bir duruma düşürür. Sonuç olarak kişi, hemen oracıkta cezalandırılır. “Onun etrafı çok fırtınalı” sözlerinin anlamı budur yani Yaradan erdemlilik zamanı konusunda titizdir.

Fakat kişi alçakgönüllülük halindeyken, çalışmasında iyi bir haz hissetmediğinde, ona karşı titiz davranmak anlamsızdır, çünkü kişi zaten alçakgönüllüdür ve Yaradan’a yaklaşmak için çalışması vardır. Dolayısıyla çalışmanın tadını inkâr edeceği ona söylenemez, çünkü kişi zaten tat hissetmiyordur.

Yaradan çalışmanın tadını kişiden aldığında, kişi Yaradan’dan aldığı darbenin kendisiyle iyileşir çünkü o zaman Yaradan’a mantık ötesi inançla hizmet etmenin başka yolu yoktur. Buradan kişinin Yaradan’dan aldığı darbenin kendisinden iyileştirilebileceği, aksi takdirde kişinin ayrılıkta kalacağı sonucu çıkar.

Bununla bilgelerimizin, “Yaradan’ın darbeleriyle, O iyileştirir. (Mechilta BeShalach)” demelerini anlıyoruz. Başka bir deyişle, bu şifadır, kişiye herhangi bir destek olmadan inançla çalışması için alan verir.

Ayrıca, bilgelerimizin ne dediğini anlamalıyız, “Yaradan bir hüküm verir ve erdemli onu fesheder.” (Moed Katan, 16). Bu, Yaradan’ın çalışmasının hazzını kişiden alarak bir hüküm verdiği anlamına gelir ve çalışmadaki canlılığı birinden almaktan daha sert bir hüküm yoktur.

Ama erdemli olan bunu iptal eder. Yani, kişi herhangi bir canlılık ve haz ödülü olmadan çalışmak istediğini söylerse, o zaman her halükarda hüküm feshedilir. Dahası, kişi şimdi daha yüksek bir dereceye kadar yükselir çünkü şimdilik yalın bir inanç safhasındadır ve hiçbir kişisel çıkarı yokmuş gibi kabul edilir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,282