e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Dr. Laitman ile Yeni Hayat > Yeni Hayat 1113 – Istıraba Karşı Doğru Yaklaşım

Yeni Hayat 1113 – Istıraba Karşı Doğru Yaklaşım

Oren Levi: Dr. Michael Laitman ile Yeni Hayat Söyleşi Serisi’nde bizimle olduğunuz için teşekkür ederiz. Merhaba Dr. Laitman.

Dr. Laitman: Herkese merhaba.

Oren Levi: Bugün Dr. Laitman ile ıstırap hakkında konuşmak istiyoruz. Hayatta ıstıraba karşı doğru yaklaşım nedir ve hayatımızı nasıl daha iyi hâle getiririz?

Konuk: Evet, önceki söyleşimizde bir kiş hayatta kendini gerçekleştirme konusunda yanlış bir noktaya vardığında ıstırap çektiğinden söz etmiştik. Istırabın insanı geliştirdiğini; ıstırap derecesi yükseldikçe insanlığın daha fazla geliştiğini söylemiştik. Bugün ise ıstırapla nasıl doğru bir şekilde başa çıkılacağını sormak istiyoruz. Yani eğer onunla doğru şekilde ilişki kurarsak, doğru soruları sorarsak neden ıstırap çektiğimizi, nerede yanlış yaptığımızı, kaynak ve sebepleri bulmaya çabalarsak ıstırabın bir dereceye kadar faydalı olabileceğini anlıyoruz.

Dr. Laitman: Doğru.

Konuk: Istırabı geliştiren, faydalı bir şeye dönüştürmek için ıstırap denilen bu kuvvetin potansiyelini tam olarak açığa çıkarmak için neler yapılabileceğini sormak isteriz. Her şeyden önce ıstırabın herhangi bir türüne karşı olan doğru yaklaşımı nasıl geliştiririz? Istırabı gerçek anlamda daha faydalı bir şey hâline nasıl getirebiliriz?

Dr. Laitman: İlk şart ıstırabın nereden ve ne amaçla geldiğini sormaktır. Yani en başından en sonuna kadar bende olmayan belirli bir kaynaktan gelip, beni belirli bir süreçten geçirip belli bir amaca getiriyor. Tüm bu formülü anlamak istiyorum. Istırabın sebebi nedir? Doğa, üst güç ya da Yaradan diyebilirsiniz, fark etmez. Bir kişi bu soruyu nasıl yanıtlar? Kişi bunu bilmelidir; çünkü bu yanıt sayesinde hayata olan yaklaşımını belirler. Tüm hayatımız az ya da çok ıstırap içerir. Az ya da çok ıstırap daha büyük ya da daha küçük, alışkın olduğumuz şekilde… Fakat o nereden geliyor, ne için ve neden özel olarak bana geldi? Bana ne yaptırmayı hedefliyor? Bu ıstıraba nasıl bir tepki vermeliyim? Doğa beni nasıl bir duruma getirmek istiyor ve ben bununla hemfikir miyim? Kaynak hakkında hiçbir şey söyleyemem, ıstırabın kendisiyle ilgili de… Ancak sonucu incelemeliyim ve onunla hemfikir olup olmadığımı görmeliyim. Belki ona bakıyorum ve ıstıraptan kaçmam gerektiğini anlıyorum, önemli değil. Sonra doğanın bana uyguladığı doğal kuvveti doğru kullanıyorum. Belki de sonuçta kaybederim, belki bu ıstırap beni geliştirmek, bir sonraki seviyeye çıkarmak içindir. Onu kullanmak istemiyorum, onu dikkate almayı hiç istemiyorum. Istıraba karşı yaklaşımın bu kişi için yalnızca hayata karşı yaklaşımı ifade ettiğini söyleyebilirsiniz. Çünkü tüm hayatım aslında haz ve ıstırap arasındadır. Hazla ilgili söyleyecek çok fazla şey yoktur; çünkü o nadiren vardır. Aslında haz vasıtasıyla ıstıraptan kaçmak istiyoruz. Bu benim ıstıraba karşı olan doğru yaklaşımımdır. Nereden geliyor, ne için var, ona karşı nasıl bir yaklaşımım olmalı, onu nasıl faydalı bir şey hâline dönüştürebilirim, beni belli bir duruma ilerletmek isteyen ıstırap yardımıyla kendimi nasıl inceleyebilirim? Bu süreçle hemfikir miyim? Bu amaçla hemfikir miyim? Yani nihayetinde o amaçtan bana gelmeden önce kaynaklarla hemfikirim. Kaynaklar bana hayatımla ilgili doğru anlayışları, hayata karşı doğru tutumu verecek. Bu durumda zaten minnettarım ve hayattaki ıstırabın aslında ıstırap olmadığının farkındayım. O bana sadece şu anki durumumla varmak zorunda olduğum mükemmel durum arasındaki sapmayı gösterir.

Konuk: Eğer ıstırabı ve onu neden yaşadığımı doğru şekilde analiz edersem, ıstırabın şu an bulunduğum yer ile olmam gereken yer arasındaki farklılığın, açıklığın bir sonucu olduğunu keşfederim. Bu açıklığın ne olduğunu ya da bazı üstün güçleri de belirler miyim?

Dr. Laitman: İnançtır, üst güçtür. Kişiyi bir sonraki aşamaya getirecek olan üst güç kendinizi rahatsız hissetmenize neden olur. Ayrıca üst güç tarafından belirlenmiş olan gelecekteki doğru konumunuza yaklaşmanız için içsel ve dışsal olarak hareket etmenize neden olur.

Konuk: Tamam, ben sahip olduklarımla istediklerim arasındaki açıklığı kavramış biri değilim. Ancak muhtemelen üstün bir şeyden geliyor.

Dr. Laitman: Kesinlikle. Bu inançtır, bağlılıktır.

Konuk: Şu an ıstırap çeken bir kişi sanki gözü bağlı gibidir. Çünkü üst gücün ondan ne istediğini nasıl tanımlayacağını bilmiyor.

Dr. Laitman: Doğru, genellikle böyle olur.

Konuk: Belki benden üstün olan bir güç olduğunu, beni yönlendirdiğini anlamaya başlıyorum. Biraz sapmış olduğum için o beni geri çekmeye çalışıyor. Ancak hâlâ biraz bilinçsizim; çünkü beni neye doğru ilerletmek istediğini bile anlamadım.

Dr. Laitman: Bu yüzden öğrenmek zorundayım. Bunun amaca odaklı, beni neden ıstırap çektiğime dair sorular sormaya iten bir ıstırap olduğunu söyleyerek başlarım. Bu sorulardan biri de genellikle “Hayatın anlamı nedir?” sorusudur. O ıstırap aslında hayatın anlamının ne olduğunu anlamamız için bizi yönlendiren özü belirler.

Konuk: Anladığım kadarıyla kesin bir ayrım yapmak istiyorum. Çünkü psikoloji bir kişideki boşluğun ya da açıklığın ve onun aslında ne istediğinin bir sonucu olarak insanların ıstıraplarını tanımlar. Diyelim ki benim televizyon programım var ve onun sayesinde çok para kazanmam gerekiyor. Buna bağlı olarak partnerimin nasıl biri olacağını belirlerim. Aradaki boşluktan dolayı ıstırap çektiğim bu şeylere sahip değilsem ne olduğumu ve gerçekten ne istediğimi bilemem.

Dr. Laitman: Fakat bunun içimizdeki insan seviyesine ait olduğunu söylemeyin. Fiziksel bedenimiz olan hayvansal seviyeye aittir.

Konuk: Tamam, şimdi çektiğim ıstırapların olmam gereken durumla şimdi içinde bulunduğum durum arasındaki farklılıkların bir sonucu olduğunu söylediniz. İçinde olmam gereken durum daha üst bir düşünceye, plana ve daha temel olana göredir. Bu ıstırap gerçekten faydalı olabilmesi için farklı şeyler hayal etmeksizin onu doğru bir şekilde kullanabilmeliyim. Çünkü bilirsiniz ki insanlar birçok farklı şey hayal ederler. Bu hayallerin içine düşmemek ve belli bir amaç doğrultusunda beni şu an rahatsız hissettiren üst güce doğru giden doğru çizgiyi, yolu takip etmek nasıl mümkündür?

Dr. Laitman: Hayallere dalmam, inceleme yapmak zorundayım. Hayatı araştırmalıyım, bu kolay değildir. Kişi neden, ne için ıstırap çeker? Istırap nedir? Deneyimlediğimiz her şey faydalıdır. Doğanın tamamı tek bir şeye yöneliktir, birçok farklı şeyle doludur. Tüm bu anlayışlar küresel bir sistemde kuşatılmıştır. Her birimize ve topluca hepimize olanlar planlıdır. Bunun mutlak güçlerin bir sistemi olduğunu görüyoruz ve bu nedenle burada araştırmaya başlamalıyız. Buna ilişkin nerede olduğumuzu bilmek istiyorsak ihtiyacımız olan Kabala İlmi’dir.

Oren Levi: Peki, somut bir örnek vererek bir soru sormak istiyorum. Diyelim ki bir kişi kanser oldu. Şimdi bu hastalık bu kişinin tüm hayatını değiştirir. Bu durumda birkaç farklı yön vardır. Kansere yakalanmış olan ve hayatı değişen bir kişi var. Yani yepyeni bir ıstırap hayatına girmiş oluyor. Ailesi ve onu seven insanlar var, hayatı da tamamen değişmiş durumda. Birkaç şey daha eklenebilir; ama biz burada duralım. Kanser olan bir kişi var ve ona yakın insanlar var. O ıstırap çektikçe sevenleri de çekiyor. Fiziksel ve zihinsel bir acı çekiyor; çünkü artık kanserle yaşamak zorunda. Bu benim ailemde olan bir durum, o nedenle bu konuya aşinayım. Bununla başa çıkabilseler, bir yol bulsalar, onu yenseler bile belli bir zaman sonra nüksedecek ve hastanın etrafındaki kişiler de büyük bir sorun yaşayacaklar. Onların stresi iki kat fazladır. Kişi kanser oldu ve etrafındakiler ona nasıl yardım edeceklerini, ne yapacaklarını bilmiyorlar. Kısacası, herkes için bir ıstırap söz konusu.

Dr. Laitman: Evet.

Oren Levi: İstatistiklere göre her üç kişiden birinin şu an kanser hastasıdır. Maalesef herkes bu duruma aşina. Bize henüz bahsettiğiniz tüm bu incelemeleri yapmaya nasıl başlayacağımı bana öğretmenizi istiyorum. Neyle başlayayım?

Dr. Laitman: Neye başlamaktan söz ediyorsunuz?

Oren Levi: Bizimle çalışmaya nasıl başlarım? Istırabı faydalı kılmanın bir yolu olduğunu söylemiştiniz.

Dr. Laitman: Bir kişideki insan ve hayvan seviyesini ayırırsam, fiziksel beden, yani cansız, bitkisel ve hayvansal seviye ve insanda ek olarak bir de konuşan seviye, yani insan seviyesi vardır. Bedendeki cansız, bitkisel ve hayvansal seviyeleri dikkate almak zorundayım. Bedenle ilgili her şey için bir doktorun tedaviye izin vermesi gerekir. Benim bedenim diğer hayvanların bedeni gibidir. Bu nedenle mesleği bedenimizdeki rahatsızlıkları iyileştirmek olan insanlar mevcuttur. Bunlar doktorlardır. Doktora gidip, bedenime doğru şekilde bakmaları için gereken her şeyi ödeyip onlara güvenmeliyim. Bu seviye doğadır. Doğru yaparsanız, yaparsınız; yapmazsanız, yapmazsınız. Bu noktada ne Kabala İlmi ne de başka bir şey size yardımcı olmaz. Kafanız karışmasın; çünkü yolda falcı çevirip mistisizmden medet uman birçok insan var. Bu tamamıyla yanlıştır. Sert sözcükler sarf etmek istemem; ama bu tamamen yanlış. Tedaviyi yalnızca doktor bilir. Bu yüzden şöyle derler: Yahudi olsun veya olmasın sadece doktora güvenirim. Burada en büyük ve en bilgili olan kişi en güvenilir kişidir. Eğer birkaç doktor varsa, aralarında en iyisi seçilmeli.

Oren Levi: Şimdi ikinci kısmı soruyorum. Istırapla ve ıstırap hissiyle nasıl çalışılır? Aniden kanser olan bir kişi ve onun çevresindekiler ıstırapla nasıl çalışır? Öyle bir çalışma olmalı ki herkes ilerlesin.

Dr. Laitman: Burada birkaç mesele var. Öncelikle bir yandan doktora tedavi izni veriliyor. Acıyı hafifletmesi ve kişiyi her şeyin yolunda olduğuna dair bir çeşit illüzyonun içine sokması için doktora izin verilir. Bu, anestezi aldığınızda elinizi ateşin içine sokmanız gibidir. Eliniz yavaş yavaş yanar. Bu durum belki de birkaç yıl sürer; ama bu arada kişi hayattadır. Bu iyi midir, kötü müdür? Doğru mudur, değil midir? Buradaki soru daha önemlidir. Bana bu ıstırabı veren doğanın gücüne karşı ne yapıyorum? Sakinleştirciler kullanıyorum, çeşitli ilaçlar alıyorum. Bu yüzden ıstırap vasıtasıyla olsun veya olmasın onun bana davranış şeklini reddetmek istiyorum. Eğer gerçekleri konuşuyorsak ki bu pek yaptığımız bir şey değildir, herhangi bir anestetik tedavi olmadan çekilen ıstırap ruhtur.

Konuk: Ruh beden olmak zorunda değil. Siz bu ikisini birbirinden ayırıyorsunuz.

Dr. Laitman: Kişi ölümcül bir hastalık sebebiyle ölecek ve gerçekten ıstırap çekiyor. Ona sakinleştiriciler ve çeşitli ilaçlar vermek bir utanç kaynağıdır. Bunu söylüyorum; ama yapmanız gerekenin bu olduğunu söylemiyorum. Çünkü biz bu değiliz. Bu doğa kanununu koruyamıyoruz; ama gerçekten bu böyle. Kişi ıstırap çekiyor, özellikle de ölümle ilgili bir ıstırap. Bu, ruhu gerçekten temizleyen, faydalı bir ıstıraptır. Bunu söyledim; ama hesaba katmayın ve herhangi bir şey yapmayın. Bunu sadece bilin diye söyledim. Diyelim ki babam gerçekten hasta ve acı hissetmemesi için doktorlar ona sürekli morfin verdiler. Hayatının son bir ayını uyuyarak geçirdi. Bu bir çeşit komadır.

Oren Levi: Peki, anladım. İnsanların ölüm döşeğinde oldukları durumla ilgili soru sormak istemiyorum; ancak daha önce sorduğum soruya dönmek istiyorum. Bir kişi kanser, ne olacağını bilmiyoruz. Belki tedavi edilebilir bir türüdür ve uzun yıllar yaşar, bilemiyoruz. Herkesin aşina olduğu kanser hastalığına değinme nedenim yeni bir ıstırap kaynağının aniden hayatımıza girmesidir. En basitinden sevdiğimiz birinin kanser olduğunu bilmek hayatlarımıza daha önce orada olmayan yeni bir tür ıstırap getirir. İncelemek istediğim şeyin çok özel bir yönü var. Kişinin veya yakınlarının hayatlarına bu muazzam ıstırabı getiren bu sorunla, hastalıkla, ondan kurtulmak için çalışmasının doğru yolu nedir? Birçok aile kanserle baş etmek zorundadır; ama herkes onunla doğru şekilde baş edemez. Onları insan seviyesine yükseltecek olan sizin söylediğiniz şekliyle inançtan, bağlılıktan aldıkları ıstırapla nasıl doğru şekilde çalışılır?

Dr. Laitman: Bunun mümkün olduğunu sanmıyorum. Dinlerde bununla ilgili farklı açıklamalar mevcuttur, onları kullanabilirsiniz. Kabala İlmi buna karşı çok sert ve saygısızdır. Hayatın anlamını, amacını, nereden geldiğini; acının, insanların yaşadığı tüm bu sorunların nereden geldiğini; beden ve ruh arasında nasıl bölündüğünü; bedenin neden ıstırap çektiğini herkese açıklamak zorundayız. Hakkında konuşmayı kesmemin daha iyi olduğu şeyler var; çünkü derin bir giriş olmaksızın doğru bir şekilde anlaşılmayacak, ancak onu kullandığım zaman göreceğim şeyler.

Konuk: Kanser örneği gerçekten zor bir örnek. Bunu bir kenara koyarsak bize daha önce verdiğiniz örneklere benzer örnekler verebiliriz. Zihinsel, fiziksel ıstırap gibi bazı ıstırap çeşitlerini deneyimlediğimizi söylediniz ve onun nereden geldiği, ne için olduğu, neden bana geldiği, hangi duruma gelmem gerektiği ve onunla hemfikir olmam gerektiği, vs. gibi soruları onlarla çalışalım diye bize verdiniz. Diyelim ki şu an fiziksel ya da zihinsel olarak ıstırap çekiyorum. Bu sorular sürekli olarak aklımda işler mi?

Dr. Laitman: Hayattaki herhangi bir şey gibi onu üst güçle ilişkilendirmelisiniz.

Konuk: Tamam, öyle yaptım.

Dr. Laitman: O’ndan başkası yok! Tüm sorunlar O’ndan gelir, her şey O’ndan gelir. Bu nedenle yaşadığım her şey ondan gelir ve mutlaka özel bir amaca yöneliktir. O’nun bana olan yaklaşımı ile uyanan tüm zorluklara, sorunlara rağmen bu amaca bağlı kalmam gerekir. Ateşim var, üşüyorum, vs. Hastayım ya da aile yaşamımda, toplumda, dünyada hoş olmayan şeyler yaşıyorum. Hangi yolla, ne şekilde geldiği önemli değil. Istırabın O’nun tarafından önceden belirlenmiş olan ve benim ulaşmak zorunda olduğum amaçla olan bağımı güçlendirmek için bir kaynaktan geldiğini her zaman kabul etmeliyim.

Oren Levi: Bu amaç nedir?

Dr. Laitman: Amaç egoist doğamın üzerine çıkmak ve başkalarını kendim gibi sevmektir. Bunu öylece masanın üzerine koydum ve onu her zaman önümde görmek zorundayım. Çevremle olan doğru bağlantım şimdi gözlerimin önünde duruyor ve onu tüm ıstıraplarla, amaçla ve beni ilerletmek için önüme çıkan her şeyle ilişkilendirebilirim. Onu doğru şekilde kabul edersem, hayatımı ve üst gücün bana olan yaklaşımını ifşa etmeye başlarım. Bu değerlidir. Her zaman hedefe kilitlenmeliyim. O zaman hayattaki her şeyi ve amaç odaklı bir yöntemi niyetli bir şekilde kabul ederim.

Konuk: Peki, onu beni belli bir amaca götüren, üst güçten maksatlı bir şekilde gelen bir şey olarak ifade etmeliyiz. Amaç bağlantıya ve başkalarını sevdiğimiz koşula erişmek. Aslında herhangi bir seviyede yaşadığımız herhangi bir acı her zaman bizi bu amaca doğru ilerletmek içindir.

Dr. Laitman: Evet.

Konuk: Bunun onunla hemfikir olup, ona direnç göstermediğim noktaya ilerlediğim yer olduğunu söylüyorsunuz.

Dr. Laitman: Aksine, çevremde bulunan ve beni amaca doğru ilerleten, doğadan gelen bu işaretleri kabul etmek zorundayım. Evrim var, her birimizin ayrı ayrı ve hepimizin birlikte yaşadığı bir süreç var. Ona karşı değil, onunla birlikte ilerleyelim. Belki tüm hastalıklarımız, sorunlarımız ve ıstıraplarımız bu süreci anlamayıp ona direndiğimiz içindir. Çünkü ona karşı çıkıyoruz.

Konuk: Evet. Çoğu zaman doğanın acımı azalttığı yönle hemfikir oluyorum. Bu zaten iyi.

Dr. Laitman: Acımızın bir kısmını düşürüyor zaten ya da belki tüm acılarımı alıp götürüyor, en küçüğünü bile… Çünkü doğru yolda ilerlemiyorum.

Konuk: Her zaman amaca giden yolun dışında başka bir yola gitmekte ısrarcı oluyorum. Her zaman sapmakta ısrarcı oluyorum ve her zaman da geri getiriliyorum. Bir kez amaca giden yola razı olursam ıstırabım daha da artar ya da tamamen ortadan kalkar.

Oren Levi: Özü anlayıp anlamadığımı teyit etmek için bir örnek vermek isterim: Araba kullanıyorsunuz, navigasyonunuz var, belli bir adres giriyorsunuz ve navigasyon bunu kabul edip 1 mil sonra sağa döneceğinizi söylüyor. Siz ise sağa dönmüyorsunuz, nedeni önemli değil. Sağa dönmek istemediğinize karar verdiniz, unutmuş da olabilirsiniz, fark etmez. Şimdi navigasyon rotayı tekrar hesaplıyor. Tek bir şeyi aklında tutuyor: Nereye gitmek istediğinizi ve oraya giden en iyi yolu. Rotadan sapsanız bile navigasyon hedefi unutmuyor. Bu neden aklıma geldi? Çünkü eğer açıklamalarınızı doğru anladıysam hayatımı yaşadığımı, tek varış noktasını aklımda tutmam gerektiğini söylüyorsunuz. Hayatın beni ona doğru ilerletmesi için onu aklımda tutmalıyım. Bunu dar egoizmimizin üstüne çıkmak ve başkalarını kendimiz gibi sevmek olarak nitelendirdiniz. Bunu hedefim olarak görmeliyim.

Dr. Laitman: Doğru.

Oren Levi: Gitmek için kullanacağınız yolda ne olduğu önemli değildir. Kaza olabilir, dönüşü kaçırabilirsiniz, fark etmez. Sistem bu şekilde programlanmıştır. Bu, benim gelmem gereken şey.

Dr. Laitman: Doğru.

Oren Levi: O zaman hayatta yoluma ne çıktığı, kafamı nelerin karıştırdığı önemli değil. Bu, aklımda tutmam gereken tek amaçtır, tek hedeftir. Böylece daima hayatta kendimi doğru şekilde yönlendireceğim.

Dr. Laitman: Doğru.

Oren Levi: Şimdi gerçekten ıstırap çektiğimde ve bir şey beni gerçekten üzdüğünde bu resim ile nasıl çalışmalıyım?

Dr. Laitman: Istırabın sizi doğru yola yöneltmesiyle…

Oren Levi: Hangi yol?

Dr. Laitman: Saptığınızda sizi genel olarak ya da ilerlemeniz için yönlendiren ıstıraptır.

Oren Levi: Nasıl?

Dr. Laitman: Çünkü haz, siz amaca ulaştığınız zaman ortaya çıkar. Ancak yol vasıtasıyla amaca ulaştığınızda amacın yardımıyla kendinizi değiştirmeniz ve eşitlemeniz zorunludur.

Oren Levi: Yani?

Dr. Laitman: Hazır olmalısınız, amacı kabul etmeye istekli olmalısınız. Yolun sonunda sanki işe yakın zaman önce başlamış büyük bir şirketin yöneticisi gibi olmanız gerekir. Bu yol sizi birçok farklı eylemden, birçok şey öğrendiğiniz yerlerden geçirir. Bu, sadece bir yol değildir.

Oren Levi: Eğer nihaî hedef başkasını kendim gibi sevmeyi gerçekleştirdiğim noktaya ulaşmak ise hâlâ yoldayımdır ve bir şeyler olur. Sonuç olarak gerçekten ıstırap çekerim. Beni ilerletmesi için onunla nasıl doğru bir şekilde çalışırım? Böylelikle ben de sıkışıp kalmayacağım.

Dr. Laitman: Amacın ne olduğunu her zaman irdeleyerek böylelikle o daha da netleşecektir. Yoldaki her metrede değişirsiniz. İlerledikçe değişirsiniz ve daha anlayışlı, daha akıllı olursunuz; çünkü amaca daha yakınsınızdır. Amacı daha iyi tanımlayabilirsiniz. Daha yararlı olursunuz ve ona doğru kendi kendinize ilerleyebilirsiniz.

Oren Levi: İncelemem gereken, her zaman doğru olan sorular nelerdir? Istırabın yoluma nereden çıktığı önemli değil.

Dr. Laitman: Sadece amacı incelemek ve bu incelemeyle onu nasıl tanımlayabileceğimi sorgulamak.

Oren Levi: Ne ile?

Dr. Laitman: Hepsi bu kadar…

Oren Levi: Bunu tam olarak anlamadım. Bunu biraz daha duygusal yönden açıklayabilir misiniz?

Dr. Laitman: İnceleme yapmam gerekiyor. Nihaî amaca ulaşmak için nasıl olmalıyım, nasıl değişmeliyim? Bu sıradan bir yol değildir, üzerinden geçerken değiştiğim hayat yoludur. Nasıl değişmem gerekiyor? Yol boyunca her şey değişsin diye amaca ulaşmak için ne tür bir yapıya erişmeliyim? Yolun her metresinde değişmem gerekir. Nasıl değişeceğimi irdelemem gerekir. Ne tür bir yapıya ulaşmalıyım? Ona en faydalı ve en kısa yoldan ulaşmak için bendeki güçleri (zihinsel, fiziksel, çevresel, her şey) nasıl düzenlerim? Böylece o bunları dikkate alır ve bana kestirme bir yol verir.

Oren Levi: Dr. Laitman, son soruyu soruyorum. Manevî sakinleştirici diye bir şey var mı?

Dr. Laitman: Tabii ki, amaçla kurulan bağlantı… O her şeyi gerekçelendirir. İyi şanslar dilerim! Umarım iyi bir yardım alırsınız.

Oren Levi: Çok teşekkürler. Bizimle birlikte olduğunuz için teşekkür ederiz. Bir dahaki söyleşide görüşmek üzere, en iyi dileklerimle!

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,289