e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Sabah Dersi 2021

Sabah Dersi Materyali – Yaratılışın Amacı – 12 Kasım

1) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 39 Yaradan’ın yaratmış olduğu yaratılış için arzuladığı amaç, O’nun varlıklarına ihsan etmesidir, böylece varlıklar O’nun doğruluğunu ve yüceliğini ve onlar için hazırlamış olduğu tüm haz ve mutluluğu alacaklar. 2) Baal HaSulam, Kabala İlminin Özü Her köşesinde, girişinde ve çıkışında yaratılışın tüm

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Sevgisi – 10 Aralık

1) Baal HaSulam, 55. Mektup Dolayısıyla “Ve sen Tanrı’nı seveceksin,” sözü kişinin kutsallık, güç ve sonsuz mutluluğun hazzının bereketini alma seviyesine gelebilmesi için elinden geleni yapmasına bağlıdır. Bu aşamada, doğa yasalarında olduğu gibi, sevginin ölçüsü ve onun buyrukları O’ndan sonsuz haz üstüne haz alabilme niteliklerimizle eşit hale geldiğinde

Sabah Dersi Materyali – Akılda ve Kalpte Yaradan’a Giden Yol – 24 Aralık

1) Rabaş, Makale 23, Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılmasının Anlamı Nedir? (1991) İnsan, kendisi için alma arzusu doğasıyla doğdu, çalışmasını iki şekilde bölmelidir: 1) Akılda, yani kişinin inancının durumuna dikkat etmesi gerekir. Ancak, inançla kişi mükafat almak için çalışabilir, yani Tora ve Mitzvot’a uymaya çalışabilir çünkü daha sonra

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Uğruna İtirazda Bulunmak – 17 Aralık

1) Rabaş, Makale 36, Çalışmada ‘Barış, Uzağa ve Yakına Barış,’ Nedir? Anlaşmazlık gereklidir. Yani yaratılanlar ihtilaf konusunu anlamazlarsa, yaratılışın gayesine, yani O’nun yarattıklarına iyilik etmeye asla ulaşamazlar, çünkü eksik olanı bilmeden bir şeyi düzeltmek mümkün değildir. Bu nedenle, arzular arasındaki anlaşmazlığı bir kez bildiğimizde, aralarında barış yapabiliriz. 2)

Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 2 Ekim

1) Baal HaSulam, Karşılıklı Sorumluluk, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Hükümdar Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 (Rav tarafından sadeleştirilmiş) Neslimizde, ruhların özünün çok

Sabah Dersi Materyali – Kabala Kongresi’ne Hazırlık – 22 Eylül

1) Rabaş, 24. Mektup Gündüz halini veya gece halini hissettiğinizde, her zaman bütün gün ve bütün gece nöbet tutmalısınız. Yaradan’a şöyle deriz, “Seninkiler hem gün hem gece.” Bu nedenle, gece de gecenin karanlığı da insanın iyiliği için Yaradan’dan gelir, şöyle yazdığı gibi: “Günden güne konuşmayı ifade eder ve

Sabah Dersi Materyali – Sukkot – 20 Eylül

1) Rabaş, Not 284, “Küçük Bir Mitzva [emir] Var, Adı Sukka” İnancın özellikle, mantığın ötesinde olduğu kabul edildiği için Sukka, mantığın üzerini kapatan Sehaş [sazdan dam] kelimesinden gelir. 2) Rabaş 36. Mektup Sazdan dam “mantık ötesi inanç” denilen inancın gölgesidir. Bu mantığın tersidir, çünkü mantık kişiyi boşluğa, ambara

Sabah Dersi Materyali – Baal HaSulam’ı Anma Günü – 19 Eylül

1) Rabaş, Bir Bilgenin Meyveler’ne Giriş Buraya kutsal sözleriyle karanlık ve gizlilik içindeki neslimizi aydınlatan babam ve hocamı övmeye geldim. Gizlilik ve ifşayla ilgili 1942 yılı Sukkot gecesinde, Kudüs’te ondan şunu duydum: Düzgün yapılıp yapılmadığını görmek için Sukkah’a girdiğinde, “eğer kişi ahır ve şaraphane israfı algısını düzeltirse, Malhut’un

Sabah Dersi Materyali – Her Şey Duanın Gücüyle Elde Edilir – 18 Eylül

1) Baal HaSulam, 57. Mektup Küçük veya büyük her şey sadece duayla edinilir. Yapmaya mecbur olduğumuz tüm çaba ve çalışma sadece gücümüzün eksikliğini ve bayağılığımızı—özümüzde hiçbir şey için uygun olmadığımızı— keşfetmektir, ancak bundan sonra O’nun huzurunda kalpten gelen duamızı haykırırız. Bununla ilgili çelişkiye düşeriz, “Eğer hiçbir şey için

Sabah Dersi Materyali – Yom Kippur – Kefaret Günü – 15 Eylül

1) Rabaş, Makale 2, Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir? (1990) Kişi kendini sevdiği zaman, Tzimtzum [kısıtlama] ve gizlenme onun üzerindedir ve üst ışık ona parlayamaz. Bu nedenle, alma arzusu inkâr etmesine neden olduğu için, kişi Yaradan’a ancak mantık ötesinde inanabilir. Böylece, Adam HaRişon’un bilgi ağacındaki günahı, bizdeki inanç

Sabah Dersi Materyali – Mantık Ötesi İnanç – 6 Eylül

1) Rabaş, Not 236, Tüm Dünya O’nun İhtişamı İle Doludur Kişi gerçeğe ulaşmaya hazır olmadan önce, gerçeğin bildiği ya da hissettiği gibi olmadığına fakat “Gözleri var ve görmeyecekler; kulakları var ve işitmeyecekler.” yazıldığı gibi olduğuna inanmalıdır. Bu sadece ıslah yüzündendir, insanın bütünlüğüne ulaşması içindir çünkü kişi başka bir

Sabah Dersi Materyali – Roş HaŞana 2021 – 7 Eylül

1) Rabaş, Makale 2, Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir? (1990) Dünyada tek bir lider olduğuna ve aynı zamanda O’nun iyilik yapan iyi olarak rehberlik ettiğine inanmak gerekir. Kişinin böyle bir inancı olmadığında, bu onun işlediği günahların hepsine neden olur, çünkü bu, Adam HaRishon’un ilk günahından uzanır, bu insan

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Aramızdaki Bağda İfşa Olur – 3 Eylül

1) Degel Mahaneh Efrahim, Paraşat BeŞalah Yaradan’a gerçekten hizmet etmek isteyen kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve tüm ruhlarla bir olmalıdır, onların içine dâhil olmalı ve onlar da kişinin içine dâhil olmalıdır. Yani kişinin içinde Şehina’ya bağlanmak için gerekli olandan başka hiçbir şey kalmamalıdır. Buna erişmek için,

Sabah Dersi Materyali – Aşağı Durumda Olma ve Boyun Eğme – 28 Ağustos

1) Rabaş, Not 21, Ayın Kutsanması Kişi en düşük durumda iken, cennet krallığının yükünü kabul etmelidir ve bu durumda dahi, bundan daha düşük bir şey olmadığını, yani kişinin tamamen mantık ötesinde, akıl ve hislerinden kesinlikle hiçbir destek almadığını söylemeliyiz, üzerine bir temel inşa etmek için. Bu durumda kişi,

Sabah Dersi Materyali – Kendi Otoritesini Öldürmek – 14 Ağustos

1) Rabaş, Makale 37, Tora Nedir ve Çalışmada Tora’nın Yasası Nedir? (1991) Kişi her şeyi, kendi menfaati için değil, Yaradan uğruna yapmak istediği zaman, beden tüm gücüyle karşı koyar ve itiraz eder, “Beni ve benim etki alanımı neden öldürüyorsun? Kendin için değil yalnız Yaradan uğruna çalışmak için bana

Sabah Dersi Materyali – Yukarıdakinin Önünde İptal Olma – 15 Ağustos

1) Rabaş, Makale 23, Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılmasının Anlamı Nedir? (1991) Kişi bir kez Yaradan’ın iradesi önünde aklını ve iradesini iptal ettiğinde, o zaman kişi Yaradan’ın ihsan etme iradesi ile ödüllendirilir. Kişi ihsan etme arzusuna sahip olduğunda, ona “temiz bir adam” denir, çünkü o, Yaratıcısını memnun  etmeyen

Sabah Dersi Materyali – İbur’a Hazırlık Olarak İptal Olmak – 7 Ağustos

1) Rabaş, Makale 31, Yenika ve İbur Meselesi (1986) Yaradan’ın hizmetine giriş, İbur (ana rahmine düşme) hâlidir; burada kişi kendi özünü iptal eder ve yazılmış olduğu gibi annesinin rahmine girer: “Oğlum, babanın talimatını dinle ve annenin öğretisini terk etme”. Bu, “Bina’ya anne diyeceksin” sözünden kaynaklanır. Yani, kişi Malhut

Sabah Dersi Materyali – İbur ve Yenika – 28 Temmuz

1) Baal HaSulam, On Sefirot Çalışması, Bölüm 9, İç Gözlem, Madde 82 Bilgelerimiz, İbur’a (Nidah 30) ilişkin olarak, onun başına bir mum yakıldığını, dünyanın bir ucundan diğer ucuna  kadar gördüğünü ve tüm Tora’nın kendisine öğretildiğini söylediler. 2) Rabaş, Makale 31, Yenika ve Ibur Meselesi (1986) Yaradan’ın hizmetine giriş,

Sabah Dersi Materyali – Av’ın 15’i : Sevgi Günü – 24 Temmuz

1) Tifferet Şlomo, Tora Hakkında, Devarim Gemara’da (Taanit 4:8) şöyle denir: “Rabbi Şimon Ben Gamliel dedi ki, ‘İsrail için Av’ın on beşinci gününden ve Kefaret Günü’nden daha iyi günler yoktu.’ On beşinci gün geldiğinde, bize büyük merhametler uyanacak ve güzel günler başlayacak. Bu nedenle, daha önce, bu kadar

Sabah Dersi Materyali – Manevi Dereceye Giriş – 23 Temmuz

1) Baal HaSulam, Tek Emir Yaradan çalışmasındaki odak nokta ilk adımdır. 2) Baal HaSulam, Şamati 53- Kısıtlama Meselesi Kısıtlama meselesi kişinin içinde bulunduğu durumu sınırlaması ve Gadlut (yücelik/büyüklük) derecesini istememesi. Kişinin içinde bulunduğu Gadlut derecesi ne olursa olsun, hatta kişinin en küçük Katnut (Küçüklük) derecesi bile olsa, bu

Sabah Dersi Materyali – Daha Yakınlaşmak İçin Daha Çok Büyümek – 19 Temmuz

1) Baal HaSulam, Şamati 172- Engeller ve Gecikmeler Konusu Önümüze çıkan tüm engeller ve gecikmeler bir nevi yakınlaştırmadır – Yaradan bizleri yakınlaştırmak ister. Tüm bu engeller sadece bizleri yakınlaştırır, zira bunlar olmasaydı Yaradan’a yakınlaşma imkânımız hiç olmazdı. Bunun nedeni bizlerin maddeden yaratılmış olması ve Yaradan’ın ise en yüce

Sabah Dersi Materyali – ARİ’yi Anma Günü – 14 Temmuz

1) ARİ, Hayat Ağacı, Bölüm Bir, Kapı Bir Görün ki, bütün oluşacaklar oluşmadan ve yaratılanlar yaratılmadan önce Üst Işık tüm var oluşu doldurmuştu. Ve, boş bir atmosfer, çukur, ya da kuyu gibi hiçbir bir  boşluk yoktu, Ancak hepsi basit ve sınırsız bir ışıkla doldurulmuştu. Baş ya da kuyruk

Sabah Dersi Materyali – Bir Islah Fırsatı Olarak Yıkım – 12 Temmuz

Kapların Kırılması 1) Baal HaSulam, Ohr Bahir, “Kapları Kırılması” Kapların kırılması. Bu ön kırılmadan gelen ıslah, tıpkı kırılmanın kendisinin büyük bir ıslah olduğu şekildedir. Bazıları bunun ıslah için bir ıslah olarak yorumladı. Ancak bu ifade yanlıştır, çünkü bu sözler hakkında şunu sormalıyız: “O neden bozup sonra düzeltsin? Bozmazsa

Sabah Dersi Materyali – Dostlardaki İyiliği Bulmak – 8 Temmuz

1) Rabaş, Makale 17, Dostların Önemine Dair (1984) Eğer kişi dost sevgisine sahipse, sevginin kuralı, dostunun hatalarını değil, erdemlerini görmeyi istemektir. Dolayısıyla, eğer kişi dostunda bazı hatalar görürse, bu dostunun hatalı olduğundan değildir. Ancak gören hatalıdır; yani onun dost sevgisi kusurlu olduğu için, dostunda hatalar görmektedir. Dolayısıyla, şimdi

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,114