e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Makaleler

Halk İçin Üzülen Kişi

“Halk için üzülen kişi, halkın rahatını görmekle ödüllendirilir ve üzülmeyen kişi de” vb. (Taanit 21). Yorum: Tanrısallığın O’nun yarattıklarına ifşasının, O’nu çağıranlara cevap vermesi şeklinde açığa çıktığını daha önce söylemiştik. Bu nedenle Şehina’ya [Kutsallık] “yiğit kadın” denir ve Nukva ve ZA olarak bolluğu almanın anlamı da budur, çünkü

Sürüyü Toplama Zamanı Değil

“Sürüyü toplama zamanı değil. Koyunları sulayın ve gidin, onları otlatın” (Yaratılış 29:7). “Ve Haran’ın çobanları tarafından ortaya çıkarıldı” denildiği gibi, erdemlinin tüm sözlerinin yukarıya doğru döndüğü bilinmektedir. Bu böyledir, çünkü bütün sürüler toplanmadan ve taş kuyunun ağzından yuvarlanmadan önce Rahel’in ifşa edildiği kuyunun ağzındaki taşı yuvarlamak mümkün değildi.

Baal HaSulam’ın Kehaneti

[bir el yazmasından] Ve savaş günlerinde, korkunç katliam günlerinde, bütün gece dua edip acı acı ağlıyordum. Ve işte, şafak sökerken, sanki dünyadaki bütün insanlar zihnimin gözünün önünde bir grup halinde toplanmış gibi görünüyordu. Ve aralarında bir adam kılıcını başlarının üzerinde tutmuş, başlarına vuruyordu. Başlar yukarı doğru yükseldi ve

Çalışmanın Düzeni

Madde 46, 1990 1) Bu dünyanın bir Yöneteni olduğuna inanmak. 2) İnancın önemsiz olduğunu bilir ama kişi yine de bu yolda yürümeyi seçer. 3) Kişinin inancı, almak için değil, ihsan etme şeklinde olmalıdır. 4) Çalışmayı Yaradan’a atfederken, kişi çalışma bize nasıl görünürse görünsün Yaradan’ın çalışmamızı kabul ettiğine inanmalıdır.

Yaradan’ın Yüzünün Gizliliği ve İfşası (B)

Yüzün Gizliliğinin Tasviri Az gelir, sağlıksız olmak, planları gerçekleştirmede başarısızlık, itibarsızlık, eş dost nedeniyle sıkıntı çekmek. Cevapsız dua. İyi yapmaya çalıştıkça kötüleşmek. Yaşamı doğru şekilde değil de çalıp, çırparak ya da Şabat’a saygısızlık ederek sağlamak. Tüm dürüst ve doğru dostları yoksulluk çekerken, diğerlerinin her geçen gün daha başarılı,

Yaradan’ın Yüzünün Gizliliği ve İfşası (A)

İlk gizlilik: O’nun yüzü ifşa olmamıştır; bu demektir ki, Yaradan o kişiye karşı kendi adına —İyi ve İyilik Yapan— göre davranmaz. Kişi sıkıntılıdır, zayıf kazançtan dolayı ıstırap çeker, alacaklılar kapısına dayanmıştır. Tüm günü sıkıntı ve endişeyle doludur. Ya da sağlıksız olmaktan acı çekmekte, insanlardan saygı görmemektedir. Başladığı her

Toprak Mirası

İsrail, onların hepsi tek bir demet gibi olana kadar topraklarına dönmeyecektir. 1) Atalarımız şöyle der: “İsrail tek bir demet gibi olana kadar kurtulmayacaktır.” 2) İsrail birliğinin kurtuluşla olan bağlantısını anlamalıyız. 3) Önce “Neyle bileceğim,” “çünkü senin soyundan gelenler yabancı olacaklar,” “ve sonra büyük bir sağlamlıkla gelecekler,” konusunu ele

Etimden Tanrı’yı Göreceğim

RUHUN İYİLEŞMESİ İÇİN KISITLAMA Dünyasal doğayla ilgili belli bir miktar bilgi edinmeden insan bedeninin devamlılığı imkânsızdır, örneğin dostunun kalbinde olanı, hangi ilaçların ölümcül, hangilerinin yararlı olduğunu bilmeden, devamlılık mümkün değildir. Aynı şekilde insan ruhu manevi dünyalar sisteminin doğasını belli bir ölçüde elde edene kadar gelecek dünyada var olamaz.

Gebelik ve Doğumun Anlamı

1) KURALLAR Genel ve Tekil Yaratılışın ilerleyişi Yaradan çalışmasına (manevi çalışma) öykünmek olarak tanımlanır. Yaradan çalışmasına “İlahi Takdir” ya da “yaratılışın doğası” denir. “Bedene” tamamen formsuz, şekilsiz “cansız formundaki basit bir et ve kan meselesi” denir. Bu böyledir, çünkü isim ve “form” ile tanımlanan bir şey, beden değil

Genel Kapalı İlmin Niteliği

Herhangi bir öğretide iki kısım vardır: İlki realitedeki nesnelerin doğası olan fiziksel elementler, ikincisi fiziksellikten yoksun simgesel (figuratif) elementler, yani aklın ve mantığın formları. İlkine “fiziksel öğreti” yani “fizik,” ikincisine “figuratif öğreti” yani “mantık” diyeceğiz. FİZİKSEL ÖĞRETİ DÖRDE BÖLÜNÜR Buna “doğanın üzerindeki ilim” denir, yani üst aklın kendine

Dört Dünya

Edinim tam olarak başlangıcı varlık olan madde ve form ile mümkün olur. Ayrıca edinilmiş olan, madde ve formdan yoksun “varlığı” devam ettirir. Bu var olan her şeyde algılanan (yani veren ve alan dünya) “dört dünya” olarak kabul edilir ve tüm yükümlülüğümüz madde ve form, yaratma ve yerine getirmedir.

İsrail İlminin, Ebedi İlimle Kıyaslanması

İLMİ DEĞERLENDİRMENİN STANDARDI Dünyadaki herhangi bir ilmin değeri yaydığı amaca göredir. Bu tüm çalışmaların amaçladığı hedeftir. Dolayısıyla amacı olmayan ilim, zaman geçirmek için oyun oynayan çocuklar haricinde hiç kimse için tasavvur edilemez. Bu sebeple bir ilim sarf ettiği gayretle değil, yaydığı amacın faziletine göre değerlendirilir. Dolayısıyla görürsünüz ki

Anochi (Ben) Kelimesindeki C Harfinin Anlamı

Dünyalarla kıyafetlenmiş Malhut’a, Ani (ben) denir. Malhut, her insanın “kendini” ayrı bir varlık olarak hissettiği bölünme Assiya’dan aşağıya iner ve genişleyerek tüm dünyayı kendi arzusu ve hazzı için fethetmek ister. Bu Assiya’daki kırılmadır, yani “Ben hükmedeceğim.” Buna Noga kabuğundaki iyi ve kötü, “yılanın derisi” denir. Yaratılan varlıkta iki

Hatırlama

HATIRLAMA VE UNUTMA, KAYBETME VE BULMA “Dişi dünya” olarak kabul edilen sürgün sırasındaki çalışma devam etmektir. Çalışması bozuk olan ona verileni kaybeder. Bu dünyadaDvekut (birleşme), çalışmayı yerine getirmekle ve bunu yerine getirme gücünün coşkusunu yüceltmekle mümkün olur. Bu şekilde gelecekte kaybetme korkusu olmaz çünkü ölüm sonsuza kadar silinir.

Tek Yasa (Mitzva)

Bu pek çok soru doğurur. Önceki söylenenlere göre, hepimiz Tora’ya karşı günah işliyoruz. Dahası Tora’nın özünü tam olarak idrak edemiyoruz çünkü detaylara takılıp, gerçek yasayı uygulamıyoruz. Şöyle yazılıdır: “Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğin zaman, yoksulluk senin içinde değil, başkalarında olacaktır.” Peki herkes Tanrı’nın arzusu olan dostunu kendin gibi sev

Ruh ve Beden

Bu konuyu açıklamadan önce, Kabala ilmini keşfettiğim ve kendimi ona adadığım günden beri, kendimi soyut felsefeden ve onun bütün dallarından batıyla doğu kadar uzaklaştırdığım ve bu konular genellikle bu yolla açıklandığından, okuyucular bu konuyu soyut, felsefi kavramlara dayandırarak anlatmak dışında başka bir yolla açıklamanın imkânsız olduğunu düşünebilirler. Yazacağım

Tek Buyruk

Başlıklar: Tanrı buyruğu, insanlara hizmet; Tora’daki insanla insan arasındaki ilişkiyle ilgili; Konuşma, düşünce ve eylem; İnsanın farkında olmadan Yaradan’a memnuniyet vermesi; Fiziksel değerlerde ilahi gerçekler; 613 buyruğun yerine getirilmesi gerekliliği; Gerçeğin ilmi; Peygamberlik; Peygamberlik başarısı hız kazandırmaktır; Küçük büyükten daha başarılı olabilir; Nesiller boyu Peygamberlik; Peygamberliğin özü; Genel

Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi

Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi Baal HaSulam Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi “Dostunu kendi gibi sev.” Rabbi Akiva bunun Tora’nın en yüce yasası olduğunu söyler. KOLEKTİF VE BİREY Yukarıdaki cümle en bilinen ve alıntı yapılan cümle olsa da, yine de mânâsı tam olarak anlaşılamamıştır. Bu böyledir çünkü yasa

Sen Beni Arkadan Ve Önden Kuşattın

Sen beni arkadan ve önden kuşattın demek Yaradan’ın yüzünün gizliliği ve ifşası demektir. Bu böyledir çünkü “O’nun krallığı her şeye hükmeder,” ve her şey köküne döner, hiçbir yer O’ndan eksik değildir. Fakat fark gelecek ya da şimdiki zamandadır çünkü iki dünyayı bağlayan kişi O’nun kıyafetini şimdide keşfeder: yapılan her

600.000 RUH

Denir ki, “600.000 ruh” vardır ve her bir ruh pek çok kıvılcıma bölünür. Başlangıçta sadece, yalnızca tek ruh, Adam HaRishon’un ruhu yaratıldığından, manevi olanın nasıl bölündüğünü anlamalıyız. Dünyada gerçekten tek bir ruh vardır. Şöyle yazdığı gibi; “ve yaşam nefesini burun deliklerine üfledi (Yaratılış 2:7).” Bu aynı ruh tüm

Ulus

BİREY VE ULUS Biz insanlar sosyal varlıklarız. Hayati ihtiyaçlarımızı, başkalarından yardım almadan karşılayamayacağımız için, var olmak için pek çok ortaklık yapmamız gerekir. Burası, ulusların evrimlerini incelemenin yeri değildir ve realiteyi ancak gözümüze görünen haliyle çalışmak için yeterli olabiliriz. Şu kesindir ki ihtiyaçlarımızı kendi başımıza karşılayamıyoruz ve bu nedenle

Son Neslin Yazıları

SON NESLİN YAZILARINA GİRİŞ Çölde aç, susuz kalmış birkaç dostla ilgili bir hikâye vardır. İçlerinden biri her türlü hazla dolu bir köy bulmuş. Çölde kaybolan dostlarını hatırlamış ama birbirlerinden ayrı düştüklerinden nerede olduklarını bilmiyormuş. Peki, ne yapmış? Belki zavallı dostları duyup, bu her türlü hazla dolu yeri bulurlar

Altıncı His

Psikologların yapmış oldukları araştırmalar neticesinde, dış dünyamızdan aldığımız bilgileri tasnif ve yorumlamak sürecini, İDRAK Dediğimiz anlamak yeteneği işletmektedir. Başka bir deyimle Psikologlar bize ÖN BİLGİYE İhtiyacımız olduğunu söylemektedirler. Tarih boyunca Felsefe ve İlim beşeriyetle birlikte ilerleyerek geliştiklerini görüyoruz. Günümüzde İlim ve Felsefeyle uğraşan aydınlar ve âlimler etrafımızı saran dünya gerçeklerini

Merhametin Yargı ile Birleşmesi

Ancak açık İlahi Takdir varken seçim için yer yoktur. Bu nedenle, Üstteki Malhut’u yükseltti, ki bu yargının niteliği, gözlere yükseltmektir. Bu bir gizlilik yarattı, yani Üsttekinde bir eksiklik olduğu alttakine açık hale geldi, yani Üst derecedekinde yücelik yok. Bu koşulda, Üst derecedekinin nitelikleri alt derecedekinin nitelikleriyle yerleştirildi, yani onlar eksikler.

Çaba En Önemli Şeydir

Senin bir Semiha daha edinmeni isterim, acele et ve bugünden itibaren zamanının çoğunu bedenini güç ve cesaret toplamaya hazırlamak için kullan, “öküzün ağır işe ve eşeğin yüke olduğu gibi”, ki bir tek an bile kaybetmemek için. Ve soracak olursan “Bu hazırlık nerede?”, sana tüm yedi dünyevi öğretiyi edinmenin ve Yaradan’ı edinmek öncesi korkunç ızdıraplardan geçmenin geçmişte gerekli olduğunu söylerim. Ancak pek çoğu Yaradan’ın lütfuyla ödüllendirilmediler. Fakat bizler Ari’nin öğretileriyle ve Baal Şem Tov’un çalışmalarıyla ödüllendirilmiş olduğumuzdan bu hazırlık gerçekten herkesin erişiminde ve daha fazla hazırlığa gerek yok.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
25 - 0,147