Not 920
Adar 7, Tav-Shin-Lamed-Bet, 22 Şubat 1972, Tiberias
“Tora dört oğlula ilişkin konuştu.” Tüm Tora yalnızca kötü eğilim içindir, bilgelerimizin “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da şifa olarak yarattım” dediği gibi (Kiduşin 30b). Bu nedenle, “Nasıl soracağını bilmeyen, ona açıktır.” Ne sormamız gerektiğini ve onun için neyin açıldığını anlamalıyız. Nasıl soracağını bilmeyen biri için açılan ile Segula [güç /kalite/erdem] nedir.
Mesele şu ki, kötü bir eğilim olduğunda, Tora için de bir ihtiyaç vardır. Bu nedenle, eğer kişi ödül ve cezaya inanırsa, bir ödüle sahip olduğu için Tora ve Mitzvot’u zaten [emirlerini] uygulayabilir. Bu yüzden, kötü olanın “Bu çalışma senin için ne?” sorusunu sormaz. Kötülüğü olmadığında, Tora için bir ihtiyacı yoktur. Dolayısıyla, “ona açıktır”.
Eğer bir kişinin ödül ve cezaya inandığı için Tora ve Mitzvot ile meşgul olduğunu görürseniz, o kapalıdır, yani onun kötülüğü kapalıdır, gizlenmiştir. Bu nedenle, onu ıslah etmek imkansızdır, çünkü kişi sadece gördüklerini ıslah eder. Bu nedenle, o zaman bir kişiye ödül almamak için çalışması öğretilir.
Ardından kötü olan gelir ve “Bu çalışma senin için nedir?” diye sorar. Yani, “Yaradan için herhangi bir ödül olmadan çalışırsak neye sahip olacağız? Bu bizim doğamıza aykırıdır! Biz, kendimizi memnun etme doğasıyla doğduk ve karşılığında hiçbir şey olmadan başkalarını memnun etme doğasıyla değil” O zaman, bir kişi Tora’ya ihtiyaç duyar ve sonra şöyle söylenebilir: “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da şifa olarak yarattım.”
Fakat eğer kişinin kötü bir eğilimi yoksa, bu alma arzusunun onda belirgin olmadığı anlamına gelir, çünkü sadece buna “kötü” denir ve başka bir şeye değil.