e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Ve Sizi Benim Halkım Olarak Alacağım

Ve Sizi Benim Halkım Olarak Alacağım

Not 925

VaEra Tav-Shin-Mem, Ocak 1980

“Ve [Tanrı] konuştu… ‘Ben Efendiyim ve ben Shadai [Her şeye gücü yeten]’da İbrahim’e göründüm, fakat Benim adım, Efendi, Kendimi onlara tanıtmadım. Bu nedenle, İsrail çocuklarına söyleyin ‘Ben Efendiyim’ ”” Onlara HaVaYaH [Efendi] adıyla ifşa olmadıysa ve neden o zaman ona HaVaYaH adıyla ifşa olduğu arasındaki bağlantıyı anlamalıyız: “Bu nedenle, İsrail çocuklarına söyleyin ‘Ben Efendiyim’.”

Musa’yı, onları Mısır’dan çıkarmaya göndermenin nedeni nedir? “Ve Sizi halkım olarak alacağım ve üzerinize bir Tanrı olacağım.” Sadece İsrail halkına bir Tanrı olacağı ne anlama gelir? O, dünyanın uluslarına nedir?

Ayrıca, RASHİ’nin “babalara” ne yorumladığıyla ilgili olarak, o ayetteki her şeyi açıklar.

İfşaların sırasının aşağıdan yukarıya doğru olduğunu ve herhangi bir derecenin bir sonraki derecenin sebebi olduğunu yorumlamalıyız. Böylece, babalara, çok azını içeriyor olan Her Şeye Gücü Yeten olarak göründü, çünkü en küçük ifşa onlar için yeterliydi. Shadai [Her Şeye Gücü Yeten]; “O’nun dünyasına, Dai [yeterli], daha fazla genişleme diyen,” anlamına gelir.

Bu bağlamda, bu sadece şüphedeyken ilerleyebilen fakat “zira o merhameti arzular”ın bir safhasında olan ve maneviyatta ne anlayışa ve hise sahip olurlarsa olsunlar onlar için Yaradan’ın yolunda ilerlemeleri adına yeterli olan belirli bireyler için geçerlidir. Ancak, bu tutum genel halka verilemez. Bu nedenle, şimdi, sonuçların sebebi nedeniyle, HaVaYaH isminde bir ifşa vardır ve bu ifşa genel halka söylenebilir ki böylece onlar Yaradan’a yaklaşacak ve Mısır’daki sürgünden çıkacaklar. Bu yüzden metin, şu an itibariyle HaVaYaH isminin ifşasının olduğunu söyler, “İsrail halkına söyle ‘Ben Efendiyim’”

Ardından metin devam eder ve bu sayede RASHI’nin “Ve babalara göründüm”le ne yorumladığını yorumlayabiliriz, yani baba ve oğul, sebep ve sonuç olduğu için İbrahim’e ifşa HaVaYaH adının ifşasının sebebidir, yani babaların Tanrı Shadai adında sahip oldukları ifşa daha sonra HaVaYaH adı olarak ifşa oldu.

Bu “Ve Sizi Benim Halkım Olarak Alacağım ve üzerinize bir Tanrı olacağım.” sözlerinin anlamıdır. Yazı, dünya uluslarına değil “Sizin üzerinize”nin anlamını yorumlar. Bu “ve sizler bileceksiniz ki Ben Efendi, Tanrınızım” anlamına gelir ki, bu bilgiyi, dünya uluslarına değil, sadece size vereceğim.

“Sizi Mısır’ın ızdırapları altından kim çıkarır,” yani öyle ki onlar Keduşa’ya [kutsallık] değil, Mısır kralı Firavun’a köleleştirildiler. Sizi bu ıstırabın dışına çıkacağım ve “Ben Efendi, sizin Tanrınızım” olduğunu bilmekle ödüllendirileceksiniz.

Şarkılarda söylediğimiz şeyin anlamı budur: “Efendiden memnun olan herkes çokça iyilikle ödüllendirilecektir.” Bu, Katnut [küçüklük / bebeklik] adı verilen ve içerik olarak çok azla memnun olan; paylarından memnun olacak, daha sonra çokça iyilikle ödüllendirilecek anlamına gelir. “Çok”, Gadlut [büyüklük / yetişkinlik] anlamına gelir, yani çok azına razı olmak ki kişinin çok ihtiyaç duymasına rağmen, yine de azle yetinir, Gadlut’un sebebi budur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,090