Pesah’da Şaharit (sabah) yemeği sırasında duydum, 1948.
Neden Kaşrut’un gerekçeleriyle birbirinin evinde yemek yememenin gelenek olduğunu ve neden bunun tüm yıl boyunca böyle olmadığını açıkladı. Ayrıca orada tamamen Koşer olduğunu bilinen biri bile olsa hatta kişinin kendi evindekilerden daha iyi bile olsa, gelenek yine de orada yemek yememektir. Bu böyledir; çünkü Hametz (mayalı ekmek) yasağı her şey üzerinedir ve kişinin kendisini bir şeyden koruması imkânsızdır. Hiçbir şeyde bu yasağı çiğnememesi için ancak Yaradan ona göz kulak olabilir.
Bu nedenle mayalı ekmek ile her şeye dikkat etmeniz gerektiği yazılıdır. Kişiye dikkatli olması emredilmiştir ve bir şeyin içinde mayalanmış her hangi bir şey olup olmadığını soruşturmalıdır.
Ancak kişi kendini koruyamaz. Dolayısıyla yalnızca Yaradan korur ve şüphesiz bu korunma öyledir ki bunda herkes eşit değildir. Bazıları Yaradan tarafından daha çok korunur ve bazıları daha az korunur, kişinin ihtiyacına bağlı olarak. Bu böyledir, çünkü büyük bir bakım ve korunmaya ihtiyaç duyduklarını bilen insanlar vardır, böylece onlar büyük bir bakım ve korunma çekerler. Ve yukarıdan gelecek böyle bir korunmaya ihtiyaç duymadıklarını hisseden insanlar vardır. Ayrıca, hissiyata bağlı olduğu için bu dile getirilemez: Bazıları kendini eksik ve yetersiz hisseder ve daha fazla bakım ve korunmaya ihtiyaç duyar.