Duydum, 18 Nisan, 1948
Kutsal Zohar, o Reuben’i yaparken Rahel’i düşündüğü halde, Reuben’in neden Leah’dan doğduğunu açıklar. Yasaya göre, o başkasını düşünürse, bu çocuğa “değiştirilebilir” denir. Ve kutsal Zohar, o Rahel’i düşündüğü için bu gerçekten de Rahel’di diye açıklar. Ve değiştirilebilir sözünün anlamı şudur; düşündüğü Rahel’di, ama eylemde onun Leah olduğunu biliyordu. Ancak düşüncesi Rahel’di ve onun gerçekten de Rahel olduğunu sandı.
Ve bunu açıklar: Bilindiği üzere maneviyatta, mühür ve mührün izi vardır; her kademe onun bir üst kademesi tarafından mühürlenir. Ve mühür ve mührün izi durumunda, bunlar daima birbirlerine zıttırlar: Mührün izi daima mührün tersidir. Beria’da Klipa (kabuk) olarak kabul edilen Yetzira’da Keduşa (kutsallık); Yetzira’da Keduşa olarak kabul edilen Assiya’da Klipa’dır.
Bu nedenle, eğer erdemli, belli bir kademede birlik olursa, o kademenin Keduşa’sı ile mutlaka birleşir. Ve eğer, bu eylem sırasında, başka bir kademeyi düşünüyorsa, o kademede Keduşa olarak kabul edilen, başka bir kademede Klipa olarak kabul edildiğinden bu duruma “değiştirilebilir,” denir. Bunun anlamı, bu birleşmeden doğan değiştirilebilirdir, çünkü kademeler birbirine zıttır.
Hâlbuki Yakup, Rahel’in anlayışını yani Keduşa’yı düşünüyordu. Ve eyleminde de onun Rahel olduğunu sandı. Bu nedenle, hem düşüncesi Rahel’deki Keduşa’ydı hem de eylemi Rahel’in kademesini amaçlıyordu. Bu nedenle de burada, değiştirilebilir kabul edilen Leah anlayışı yoktur.