
Günlük Kabala dersleri, aynı zamanda otantik Kabala çalışmaları, tek bir kişiye ve arzu eden herkese, halen bu dünyada yaşarken, doğanın tam bir resmini ifşa etmek, dünya barışını, ebedi hayatı ve sınırsız hazzı elde etmek amacıyla çalışmak için tasarlanmıştır.
Bu amaca mümkün olan en hızlı ölçüde ve kişinin kendisinin en yüksek bilinci ile ve kişinin çevresinin bu süreçteki ilerlemesi, Saran Işığın (OrMakif) tutarlı çekimiyle gerçekleşir.
Saran Işığı çekmek için bugün en güçlü mevcut araç, günlük Kabala dersleridir. Bunun sebebi, derste, manevi ilerleme için aynı yerde ve aynı anda üç anlama ihtiyaç duyulur. Bunlar:
Böylelikle, Saran Işığı çekmek niyetiyle günlük Kabala dersine kendini hazırlayan bir kişi, kendisini maneviyatta ilerleten eşsiz bir aydınlanma alır. Baal HaSulam ‘On Sefirot’un Çalışılmasına Giriş’te, madde 155‘te bunun hakkında yazar.
Bu yüzden, öyleyse neden Kabalistler her kişi için Kabala Bilgeliğini çalışmayı zorunlu kıldılar? diye sormamız gerekir. Aslında bunun içinde, ilan edilmeye layık, yüce birşey vardır. Kabala Bilgeliğini tutan kişiler için, paha biçilmez, harikulade bir şifa vardır. Buna rağmen halen ne öğrendiklerini anlamıyorlar olsalar bile, öğrendiklerini anlamak için gösterdikleri büyük bir arzu ve özlem vasıtasıyla, kendi ruhlarını saran Işığı kendileri üzerinde uyandırırlar.
Bu demektir ki, nihayetinde İsrail’den olan bütün herkese (İsrail kelimesi Isra ve El yani Yaşar ve El kelimelerinin birleşiminden türemiştir ve Doğru(dan) ve Yaradan anlamındadırlar, yani kalbini Yaradan’a doğru yönlendirmiş kişi anlamındadır), Yaradan’ın, Yaratılış Düşüncesinin içerisinde her yaratılana haz vermek olarak tasarlamış olduğu bütün harikulade edinimleri elde etmeye garanti edilir. Ve bu hayatında ödüllendirilmemiş bir kişi, bir sonraki veya diğer hayatında, O’nun onun için planlamış olduğu O’nun Düşüncesini tamamladığında ödüllendirilir.
Ve kişi mükemmelliği edinmemiş olduğunda, ona ulaşmak için kaderinde olan Işıklar, Saran Işıklar olarak kabul edilir. Bu demektir ki bu Işıklar onu için hazır beklemektedirler fakat onun alma kablarının arınması için beklerler, aynı bu zamanda bu Işıklar uygun kabları kıyafetlendireceklerdir.
Bundan dolayı, kişi bu bilgeliği tuttuğu zaman, kablara sahip olmadığı zaman bile, ruhuna ait kabların ve Işıkların adlarını anarken, Işıklar aniden onun çabası karşılığında onun üzerinde parıldarlar. Ancak, onları almak için uygun kabların eksikliğinden dolayı, Işıklar onun üzerinde ruhunun içsel kıyafeti olmaksızın onun için parıldarlar. Buna rağmen, yükümlülüğü süresince her geçen zamanda kişinin aldığı, kutsallık ve arınmanın bereketiyle onu payelendiren, mükemmelliği edinmek için onu daha fazla yakınlaştıran aydınlanma, Yukarıdan onun üzerine erdemlilik çeker.