e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Mektup 61

Baal HaSulam’ın 1928 yılında kayınbiraderine gizli öğretmen hakkında yazdığı bir mektup 10 Tevet Salı, Tav-Reiş-Peh-Het (3 Ocak 1928) Burada, Kudüs’ün bir banliyösü olan Givat Şaul şehrinde, günümüzde yakında inşa edilsin, Amin. Ünlü, onurlu Hassid, Sepet Dolusu Kitap [onursal bir sıfat], Öğretmenimiz Abraham Handil’e, bereket ve barış, Braunstein, ışığı

Mektup 60

Giriş Baal HaSulam, bu mektubu, “Matan Tora” [“Tora’nın Verilişi”] makalesinin yayınlanmasının ardından kendisine gönderilen bir soruya yanıt olarak yazmıştır. Bu makalede, “Komşunu kendin gibi sev” emrinin Tora’nın bütünü olduğunu ve bunun, kişinin dostunun iyiliğini kendi iyiliği kadar önemsemesi gerektiği anlamına geldiğini detaylandırmıştır. Soruyu gönderen kişi, Baal HaSulam’ı hiç

Mektup 59

Baal HaSulam’ın, Kabala bilgeliğinin, Amerika Birleşik Devletleri’nde İngilizce olarak dağıtımıyla ilgili olarak öğrencisine yazdığı bir mektup Ünlü kabalist, yüce öğretmenim ve ravım, Rav Levi Yitzhak’a, uzun ve güzel yaşasın, Son mektubunu aldım ve Amerika’ya gittiğinden beri ilk kez bana görevinde başarılı olacağına dair bir parça umut verdin. Bahsettiğim

844. Ödül Emektir

“Ödül, emeğe göredir.” Başka bir deyişle, kişi daha sonra sarf ettiği emeğin ödülü olduğunu görür. Ödül emek olduğundan ve Yaradan ona emek verme arzusu verdiğinden, ödül de emeğin ölçüsüne göredir.

836. Hizmetkâr ve Oğlu

“Kim bir hizmetkâr satın alırsa, efendisini satın almış olur.” Bir “hizmetkâr” anlayışı vardır, bir de “oğul” anlayışı vardır. Hizmetkâr, bir kişinin kendi otoritesine sahip olmadığını söylemesi anlamına gelir. Buna “Bir hizmetkâr satın alan, efendisini satın alır” denir, yani kişinin kendine ait bir otoritesi yoktur ama tek amacı efendisini

804. Yoksulları Tozdan Kaldırır -2

“Yoksulu tozdan kaldırır, düşkünü çöpten çıkarır.” “Toz”, kişinin kendine ait bir hareketi olmaması ama herkesin onunla uğraşması anlamına gelir. Başka bir deyişle, isteyen herkes, evini onun üzerine inşa eder ve o da itiraz edemez. Dolayısıyla hem iyi şeyler hem de tam tersi. Bu nedenle, zayıf olan yoksul, yani

795. Babanın Ahlâk Değerlerine Kulak Ver Oğlum -2

Temmuz   “Elazar oğlu Pinhas,” vs., “Rabbi Elazar başladı ve dedi ki, ‘Dinle oğlum, babanın ahlak değerleri’ Yaradan’dır. ‘Ve annenin öğretisini terk etme’, bu İsrail topluluğudur.” İsrail topluluğu, “inanç ” olarak kabul edilen İsrail’in ruhunun tamamı olan Şehina’dır [Kutsallık]. O’na “Tora” denir ve Tora’nın niteliğini inanca ve ahlâkı

693. Tora’ya Tuşiya Denir -2

Bilgelerimiz şöyle der: “Rabbi Hanin, ‘Onun adı neden Tuşiya? Çünkü o kişinin gücünü Mateset [azaltır/tüketir]’. Başka bir yorum: ‘Tuşiya, Şeytan yüzünden gizlilik içinde verildiği için’.” RAŞİ, iftira attığı ve “Üsttekilere verilsin ve tabletler Musa’ya verilmesin” dediği şeklinde yorumladı. “Başka bir yorum: Tuşiya, dünyanın üzerine kurulu olduğu Tohu [şekilsizlik]

692. Tora’ya Tuşiya Denir -1

Sanhedrin 26b: “Rabbi Hanin, ‘Onun adı neden Tuşiya? Çünkü o kişinin gücünü Mateset [azaltır/tüketir]. Başka bir yorum: Tuşiya, zira Şeytan yüzünden ona gizlice verilmiştir.” RAŞİ, iftira attığı ve “Üsttekilere verilsin ve tabletler Musa’ya verilmesin” dediği şeklinde yorumladı. “Başka bir yorum: Tuşiya, dünyanın üzerine kurulu olduğu Tohu [şekilsizlik] meseleleri.”

691. Tora Gizlilik İçinde Verildi

“Yukarıdakilere verilsin ve Musa’ya verilmesin.” Tora, kişi yükseldiğinde verilmelidir. “Ve Musa’ya verilmesin,” çünkü Musa’ya ‘sadık çoban’ denir ve Musa’nın elleri ‘inanç’ olarak kabul edilir. O zaman Şeytan iftira atar ve kişi ona layık olmadığında Tora’nın alınamayacağını söyler. Öyleyse tavsiye, Musa’nın alma kabiliyetine yani inanç niteliğine sahip olmasıdır, çünkü

690. Bu Dünya ve Gelecek

Adar, Tav-Şin-Kaf-Bet, Mart 1962   Bu dünyada insan bir bina inşa eder ve sonra onu yıkar. Başka bir deyişle, kişinin yaptığı herhangi bir şey, herhangi bir yapı ki yapı, bunun sürdürülebilir bir şey olduğu anlamına gelir, örneğin kişi maddesel bir arzu duyduğunda, bu arzu bir yapı olarak kabul

689. Baba ve Oğul Meselesi

“Oğul babayı değerli kılar, ama baba oğulu değerli kılmaz.” Kral Hizkiya erdemliydi. Babası Ahaz tam bir günahkâr olmasına rağmen, oğlu Hizkiya sayesinde öbür dünyaya kavuşur. Ancak Hizkiya’nın oğlu Menaşe [Manaşşe], babası Hizkiya erdemli olmasına rağmen öbür dünyada yer almaz (Sanhedrin 104). Kutsal kitaplardan, oğulların ebeveynlerin tamamlamadığı şeyleri ıslah

688. Benim İçin Bir Bağış Toplayın -2

Şubat-Mart   “Benim için bir bağış toplayın”, yani Malhut olan Hey’i [harfi] Tarum [yükseltin]. Bu, Zohar’ın Taşuv Hey [Hey geri dönecek] dediği Teşuva’nın [tövbe] Vav’a, yani Yaradan ve Şehina’nın [Kutsallığın] birleşmesinin anlamıdır. Başka bir deyişle, tüm İsrail, İsrail meclisi olarak kabul edilir ki bu da almayla ilgilidir. Veren

687. Kendinize Bir Gemi Yapın

Aba Hanan, Rabbi Eliezer adına şöyle der: “Bir ayette şöyle der: ‘Kendin için bir gemi yap’. Başka bir ayet ise, ‘Bir gemi yapın’ diyor [çoğul olarak]. Nasıl olur? Burada, İsrail Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğinde, RAŞİ’nin yorumuna göre, çalışma onların adıyla anılır. Burada, Yaradan’ın arzusunu yerine getirmediklerinde, Musa’nın adı

686. En Önemlisi Sağdır

Elişa Şunammit’e, “Evde neyin var?” diye sorunca, kadın, “Bir küp yağdan başka bir şeyim yok” diye yanıt verdi. Elişa ona bunun iyi bir şey olduğunu söyleyerek, “Git ve ödünç kaplar al” dedi. Demek ki, “sağ” niteliği demek olan yağın olduğu yerde, Kelim [kaplar] için yer vardır, bu da

684. Musa Niteliği

Moşe [Musa] neden özellikle Firavun’un kızının ona verdiği Moşe ismiyle çağrıldı? Bunun kurtarıldıktan sonra olduğunu söylemeliyiz, çünkü Ben Maşitihu [onu sudan çıkardım]. Çalışmada, bir kişi “Ne” ve “Kim” olarak adlandırılan kötü suda boğulur ve bununla kötü sudan çekildiniz. Bu isim çok önemlidir çünkü Keduşa’ya [kutsallığa] girişin başlangıcıdır…

649. Işık için Hazırlık

Işığa ulaşmak için önce hazırlık yapmalıyız, böylece “içindeki ışık kişiyi ıslah eder” sözünde olduğu gibi ışık bize yardımcı olacaktır.

648. Verenin Sevinci

Eğer kişi Kral’a hizmet etmekten sevinç duyuyorsa, bu Kral’ın hazzından keyif aldığı anlamına gelir, ancak Kral’a hizmet etmekten duyduğu sevinç bir ismi hak etmemektedir. Örneğin, diyelim ki kişi bavulunu aldıktan sonra bundan büyük bir haz alır. Ancak, eğer bavulunu aldığında Kral’ın daha çok hoşnut olacağı başka bir kişi

646. Yakup Yusuf’un Nesilleri

3 Aralık 1977 “Onu başından sonuna kadar gözlemleyin ve kutsayın.” Bu, Zohar’da şöyle yorumlanmıştır: Şabat [Sebt] nedir? Yaradan’ın adıdır. Buna göre, kutsal ismin kutsanmasını gözlemlememiz gerektiği ne anlama gelir? Ben bunu farklı bir şekilde, “Kutsal olacaksın” diye yazıldığı üzere, kendimizi kutsamamız gerektiği şeklinde anlıyorum. Mesele şu ki, Keduşa

644. Ölünün Gelinin Önünden Geçirilmesi

Bilgelerimiz şöyle der: “Ölüyü gelinin önünden ve her ikisini de İsrail kralının önünden geçirmek” (Ketubot 17a). Bunu etik açıdan sorgulamalıyız. Bu ifade bize Yaradan çalışmasının düzenini gösterir: 1) İlk olarak, insanın kalbindeki kötülüğü ortadan kaldırmalıyız. Bu, “Yaşamlarında kötülere ‘ölü’ denir.” cümlesinde olduğu gibidir. Bu nedenle, kötü olan ölü

643. Tora’nın Destekçileri

“Eğer içinizden biri Efendimize bir sunu getirirse.” Sunular konusu bize kişinin kendisini Yaradan’a yaklaştırması gerektiğini ima eder, Korban [sunu/kurban] Hitkarvut [yaklaşmak] kelimesinden gelir, şöyle yazıldığı gibi, “Ve O’na tutunmak için”, yani “O’nun niteliklerine tutunun, O nasıl merhametliyse siz de öyle merhametli olun.” Ancak bir kişi bütün gün sadece

685. Yaradan Arzuyu Tamamlar

İnsan için gerekli olan asıl şey arzu, ihsan etmek için çalışma arzusu ve özlemine sahip olmaktır. İnsan doğasına karşı gelemeyeceği için kendini kontrol edemese de insan istediğinde Yaradan onun arzusunu tamamlar.

508. Malhut ‘un Bina’ya Yükselişi

“Kabala Bilgeliğine Önsöz ‘de açıklanmıştır ki, eğer insan sadece kendi için alma arzusu olan Malhut’tan genişletilmiş olsaydı, hiçbir ihsan etme eylemini gerçekleştiremezdi. Sadece Malhut ‘un Bina ile karışması sayesinde Bina‘da da ihsan etme kıvılcımları ortaya çıkar ve insan bu sayede ihsan etme eylemlerini gerçekleştirebilir hale gelir. Tzimtzum Bet

628. “Puta Tapanların” ve “İsrail’in” Nitelikleri

On Tövbe Günü, Eylül 1963 “Rabbi Yohanan şöyle dedi: ‘Tora ile meşgul olan bir putperest ölmelidir, ‘ O, Tora’yı bize emretti; bize izin verildi, onlara değil’ denildiği gibi” (Sanhedrin 59a). “Eğitimsiz bir kişinin önünde Tora ile meşgul olan kişi, ‘Musa Tora’yı bize miras olarak emretti; ‘miras’ değil ‘nişanlı’

647. Bir Dua Bir Eksiklik Gerektirir

25 Eylül 1977 “Rabbi Şimon der ki… dua ettiğinizde, duanızı sabit kılmayın, Yaradan’a merhamet edin ve yalvarın” (Pirkei Avot, Bölüm 2, 18). Tora ile ilgili olarak bilgelerimiz, “Tora için vakit ayırın” demişlerdir. Düzenli olmanın, kişinin hiçbir arzusu veya ihtiyacı olmamasına rağmen yine de Tora öğrenmesi gerektiği anlamına geldiğini

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,160