e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Sabah Dersi Materyali – En Önemlisi Duadır – 11 Ocak

1) Baal HaSulam, 57. Mektup Küçük veya büyük her şey sadece duayla edinilir. Yapmaya mecbur olduğumuz tüm çaba ve çalışma sadece gücümüzün eksikliğini ve bayağılığımızı—özümüzde hiçbir şey için uygun olmadığımızı— keşfetmektir, ancak bundan sonra O’nun huzurunda kalpten gelen duamızı haykırırız. 2) Rabaş, Makale 18, Çalışmada, “Sayılanda Hiçbir Kutsama

Zorlama ve Tersine Çevirme

Not 390 Şubat 1981 “Benim için bir yardım yükseltin; kalbi istekli olan her insandan Benim yardımımı yükselteceksin.” RAŞİ, “Benim için”i, “Benim adım için” olarak yorumlar. “Kimin kalbi istekliyse” yi RAŞİ, “bağış, iyi niyet anlamına gelir” şeklinde yorumlar. Aşağıdakileri anlamalıyız: 1) “Alma”, zorla anlamındır. “Onun kalbi istekli”, iyi niyettir.

Benim İçin Bir Yardım Yükseltin – 1

Not 389 Şubat 1980 “Benim için bir yardım yükseltin.” RAŞİ, “benim için” sözünü “Benim adım için” olarak yorumlar. “Kalbi istekli olan her insandan.” RAŞİ şöyle yorumlar, “Bağış sözleri iyi niyet sözleridir”. ‘Benim yardımımı yükselteceksiniz.’. ‘Al’, onların iradesine karşı anlamına gelir, bu da ‘kalbi istekli olan’ ile çelişir yani

Bunlar Kurallardır

Not 388 Putperestlerin yargıçları vardır, İsrail’in de yargıçları vardır ve siz aralarındaki farkı bilemezsiniz. Bir doktorun görmeye geldiği bir hasta hakkında alegori vardır. Ailesine, “Ona istediği her şeyi yedirin” der. Başka bir hastaya gider ve onlara “Şu ya da bu yemeği yemediğinden emin olun” der. Onlar doktora: “İlkine

Ahlaklı Bir Yargıç ve Ahlaksız Bir Yargıç

Not 387 Ocak 1981 Baal HaTurim, sözleri şöyle yorumluyor: “Size, ahlaklı bir yargıç atayan birinin bir sunak inşa etmiş gibi olduğunu söylemek için, ‘Yargıçlar’ bölümü, ‘Altar’ bölümüne bitişik olarak yerleştirildi.” O bunu atalarımızın söylediği: “Ahlaksız bir yargıç atayan, sunağın yanında bir sahne inşa etmiş gibidir” (Sanhedrin 7b) sözünden

Bu, Rabbin Yarattığı Gündür

Not 386 Ocak-Şubat 1978 “Bu, Rabbin yarattığı gündür; bununla neşeleneceğiz ve içinde sevineceğiz.” “Bu gün” ün anlamı şudur ki, “bu”, “gün” demektir, başka bir şey değil. Rab “yarattığında” o nedir? O, herkesin “bununla neşeleneceğiz ve içinde sevineceğiz”i elde etmesidir. “İçinde” demek Yaradan’ın içinde, “form eşitliği” denen Yaradan ile

Seni Kartalların Kanatlarında Taşıyacağım

Not 385 “Ve seni kartalların kanatlarında taşıyacağım ve seni Bana getireceğim.” RAŞİ: “‘Kartalların kanatlarında’, tıpkı bir kartalın, ‘Ok oğullarıma değil, bana isabet etse daha iyi’ diyip, yavrularını kanatlarında taşıması gibidir.” Hetz [ok] kelimesi, hiçbir şey onunla duvar arasını bölmesin diye “Hizkiah yüzünü duvara çevirdi” ayeti hakkında söylendiği gibi

Şabat’a Uymak

Not 384 5 Şubat 1972 Ahlaki değerlerde Şabat’a uymanın rolü nedir? Kişi, Şabat’ın Keduşa’sının [kutsallık] ifşasını bozan şeylerden kendini korumalıdır. Hafta içi günler, kişinin alma arzusunu iptal etmek üzere çaba sarf etmesi gereken, üzerinde Tzimtzum [kısıtlama] ve Yaradan’ın varlığını hissetmemek üzere gizliliğin olduğu çalışma yeridir. Kişi, “Tüm dünya

Dağın Eteğinde Durdular

Not 383 Şubat 1958 “ ‘Ve onlar dağın eteğinde durdular.’ Rabbi Abdimi Bar Hama Bar Hasa dedi ki, ‘Bu bize, O’nun dağı bir fıçı gibi üzerlerine zorladığını ve onlara, ‘Eğer Tora’yı kabul ederseniz, çok iyi; ve eğer etmezseniz, orada, o sizin cenazeniz olacak.’ dediğini öğretir. Rabbi Aha Bar

Rab Yoksulları Duyar

Not 381 29 Ocak 1972 “Rabbi Hiya dedi ki, ‘Çünkü Rab yoksulları duyar’ diye yazan bu metni merak ediyorum. Yoksulları duyuyor da, başkalarını duymuyor mu?’ Rabbi Şimon, “Kral’a daha yakın oldukları için,” dedi, “Kırık ve pişmanlık duyan bir kalp, Tanrım, hor görmeyeceksin…” diye yazıldığı gibi.” Rabbi Şimon ayrıca

Sabah Dersi Materyali – Kongrede Atağa Hazırlanma – 3 Ocak

1) Rabaş, 24. Mektup Gündüz halini veya gece halini hissettiğinizde, her zaman bütün gün ve bütün gece nöbet tutmalısınız. Yaradan’a şöyle deriz, “Seninkiler hem gün hem gece.” Bu nedenle, gece de gecenin karanlığı da insanın iyiliği için Yaradan’dan gelir, şöyle yazdığı gibi: “Günden güne konuşmayı ifade eder ve

Sabah Dersi Materyali – Yaratılışın Amacı – 12 Kasım

1) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 39 Yaradan’ın yaratmış olduğu yaratılış için arzuladığı amaç, O’nun varlıklarına ihsan etmesidir, böylece varlıklar O’nun doğruluğunu ve yüceliğini ve onlar için hazırlamış olduğu tüm haz ve mutluluğu alacaklar. 2) Baal HaSulam, Kabala İlminin Özü Her köşesinde, girişinde ve çıkışında yaratılışın tüm

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Sevgisi – 10 Aralık

1) Baal HaSulam, 55. Mektup Dolayısıyla “Ve sen Tanrı’nı seveceksin,” sözü kişinin kutsallık, güç ve sonsuz mutluluğun hazzının bereketini alma seviyesine gelebilmesi için elinden geleni yapmasına bağlıdır. Bu aşamada, doğa yasalarında olduğu gibi, sevginin ölçüsü ve onun buyrukları O’ndan sonsuz haz üstüne haz alabilme niteliklerimizle eşit hale geldiğinde

Sabah Dersi Materyali – Akılda ve Kalpte Yaradan’a Giden Yol – 24 Aralık

1) Rabaş, Makale 23, Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılmasının Anlamı Nedir? (1991) İnsan, kendisi için alma arzusu doğasıyla doğdu, çalışmasını iki şekilde bölmelidir: 1) Akılda, yani kişinin inancının durumuna dikkat etmesi gerekir. Ancak, inançla kişi mükafat almak için çalışabilir, yani Tora ve Mitzvot’a uymaya çalışabilir çünkü daha sonra

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Uğruna İtirazda Bulunmak – 17 Aralık

1) Rabaş, Makale 36, Çalışmada ‘Barış, Uzağa ve Yakına Barış,’ Nedir? Anlaşmazlık gereklidir. Yani yaratılanlar ihtilaf konusunu anlamazlarsa, yaratılışın gayesine, yani O’nun yarattıklarına iyilik etmeye asla ulaşamazlar, çünkü eksik olanı bilmeden bir şeyi düzeltmek mümkün değildir. Bu nedenle, arzular arasındaki anlaşmazlığı bir kez bildiğimizde, aralarında barış yapabiliriz. 2)

Dünya Kabala Kongresi 2022 – Kendimizin Ötesine Yükselmek

DERS 1: Aramızdaki Bağlantı Ağı Yoluyla Yaradan’a Yaklaşmak 1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984) Burada toplanma sebebimiz budur -her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız. Ve başkalarını sevmek, kişinin

Mucize ve Seçim

Not 379 “Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Eğer [çukurda] yılanlar ve akrepler varsa, Ruben hakkında neden ‘Onu onların elinden kurtarmak, babasına geri vermek için’ diye yazılmıştır? Ruben, o yılanların ve akreplerin kendisine zarar verebilecek olmasından kendisi için korkmadı mı? … Ama Ruben kardeşlerinin ellerindeyken, zararın kesin olduğunu gördü, çünkü

Yakup, Babasının Yaşadığı Topraklarda Yaşadı

Not 378 Aralık 1979 “Ve Yakup babasının yaşadığı topraklarda yaşadı.” Burada bir soru vardır, neden “atalarının yaşadığı topraklar” demiyor? Neden özellikle İshak’ın yaşadığı yer? Bunu şöyle yorumlamalıyız; Yakup’un, rolü sol çizgiyi düzeltmek olan ve “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan orta çizgi olarak kabul edildiği bilinir. Ama sağ çizgiye gelince,

Yoksul Bir Çocuk Daha İyi

Not 377 Aralık 1971 Rabbi Şimon dedi ki, “Gelin ve görün, ‘Fakir ve bilge bir çocuk daha iyidir…’ iyi eğilimdir. Ama bir ‘çocuk’ daha iyidir, yazıldığı gibi, ‘Gençtim, şimdi yaşlıyım’” Bir başka şey: “O bir çocuk, zavallı bir çocuk, kendine ait hiçbir şeyi olmayan. Peki neden ona ‘çocuk’

Yakup Çok Korkmuştu

Not 376 Yorumlayıcılar “Ve Yakub çok korktu ve sıkıntıya düştü” ayeti hakkında sordular. Ne de olsa Yaradan, kendisine gösterdiği bir merdiveni olan bir vizyonda, ona gittiği her yerde onu koruyacağını vaat etti, yazıldığı üzere: “Ve burada seninleyim ve nereye gidersen git seni tutacağım ve seninle olacağım”. Öyleyse neden

Yakup Gönderdi

Not 375 Aralık 1979 “Yakup gönderdi.” RAŞİ, “gerçek melekler” olarak yorumlar. Yakup’un Esav’a gönderdiği “gerçek melekler” sözünün anlamını yorumlamalıyız. Yorumlanana göre Yakup, Tora ve Mitzvot [emirler] ile uğraşan bir kişinin niteliği, Esav ise kötü eğilimdir. Onun, melekleri gerçek kötü eğilim için gönderdiği nasıl söylenebilir? Bunu, Baal HaSulam’ın neden

Uyluğunun Çukuruna Dokundu

Not 374 Aralık 1982 Zohar’da (VaYishlach, Madde 111) “Uyluğunun çukuruna dokundu” ayeti hakkında, yani Tora’nın destekçilerinin kendisine karşı tuzak kurduğunu söyleyenler olduğu, yazılmıştır. “Tora’nın destekleri kırıldığı için, Tora hızla daha fazla güçlenemeyecek hale gelecek” dedi.  Sulam’ın 108. maddesinde [Zohar’ın Merdiven yorumu], Tora’yı yani Zeir Anpin’i olması gerektiği gibi

Onu Yenemediğini Gördü

Not 373 Aralık 1981 “Onu yenemediğini gördü.” Ne yaptı? Hemen “uyluğunun çukuruna dokundu”, ona karşı bir plan yaptı. Tora’nın destekleri kırıldığı için, Tora’nın hızla daha fazla güçlenemeyecek hale geleceğini ve sonra babalarının “Ses Yakup’un sesidir, ancak eller Esav’ın elleridir” dediğinin gerçekleşeceğini söyledi. Ve onu tanımıyordu. “Tora’nın Destekçileri”, onların

O Gün Gibi Geçti

Not 372 Hanuka, 16 Aralık 1971 Zohar, Vayeshev (236)’da şöyle yazılıdır: “‘O gün gibi geçti ve o işini yapmak için eve geldi…’ ‘O gün gibi geçti’ kötü eğilimin dünyaya hükmettiği gündür… Bir adam günahlarından pişman olduğu ya da Tora ile ilgilendiği ve Tora’nın emirlerini yerine getirmeye geldiği zaman.”

Yeryüzüne Konulmuş Bir Merdiven

Not 371 Kasım 1982 “İşte, yeryüzüne bir merdiven koyuldu.” Merdiven nedir? Diğer tüm derecelerin bağlı olduğu bir derecedir yani derecelerin geri kalanı olan Nukva [dişi] (Zohar, s. 29 ve Sulam‘da [Zohar’ın Merdiven yorumu]). “Ve işte, Tanrı’nın melekleri onun üzerinde inip çıkarlar.” Bunlar, bu merdivende yükselen ve alçalan bütün

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,141