e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Sabah Dersi Materyali – Gerçekliğin Algısı – 13 Mayıs

1) Baal HaSulam, Kabala İlmine Önsöze Giriş, Madde 1 Yukarı ve aşağı tüm dünyalar insana dahildir. Ve ayrıca, bu dünyalardaki tüm gerçeklik sadece insan içindir. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabı’na Önsöz, Madde 34 Örneğin görme duyumuzu ele alalım: önümüzde engin, mükemmel bir şekilde doldurulmuş bir dünya görüyoruz. Ancak

Sabah Dersi Materyali – TES Çalışmadan Önce Niyet – 9 Mayıs

1)  Rabaş, Makale 12, Yaradan’ın Yolunda Tora ve Çalışma Nedir? (1988) Tora’yı öğrenmeden önce, kişi Tora’yı öğrenme sebebini sorgulamalıdır, çünkü her eylemin, kişinin o eylemi yapmasına sebep olan bir amacı olmalıdır. Bu, bilgelerimizin şöyle söylediği gibidir, ‘Amacı olmayan bir dua, ruhu olmayan bir beden gibidir.’ Bu nedenle, kişi,

Kendine-Sevmek ve Yaradan Sevgisi

Not 410 Mayıs 1980 Kendini sevmek ve Yaradan sevgisi vardır ve başkalarını sevme olan bir orta vardır. Başkalarına olan sevgimiz sayesinde Yaradan sevgisine ulaşırız. Kabalist Akiva’nın “Komşunu kendin gibi sev, Tora’nın büyük bir kuraldır” dediği şeyin anlamı budur. Yaşlı Hillel’in, ona “Bana tüm Tora’yı tek ayak üzerinde öğret”

Acı Çekme Hakkında – 2

Not 409 “İsrail kutsaldır.” Kişi sahiptir ama istemez; ister ama sahip değildir. Kişi ihsan etmek için istemez, Tora ve Mitzvot’a [emirler] ve cennet korkusuna sahiptir. İhsan etmek için ister, öyle ki ne Tora ve Mitzvot’a ne de cennet korkusuna sahiptir. Onun ihsan etmek için istememesi, “Bütün dünya sana

Tüm İsrail Topluluğunun Başlarını Sayın

Not 408 Mayıs 1978 Sayma meselesi Yaradan’ın çalışmasına girebilecekleri saymalarıdır; bu, kişinin cezalandırılabileceği yirmi yaşından itibarendir. Yaradan’ın çalışmasında kişinin yapması gereken görev ile ilgili olarak, Tora’nın Şabat [Şabat] okumasının Hafterah son bölümünün sonunda, “Ve ben seni sonsuza dek Benimle nişanlayacağım” diye yazdığı yerde, bu ibraz edilmiştir. Yaradan, sonsuza

İbrani Bir Köle Satın Alırsan

Not 407 Mayıs 1959 Zohar, BaHar’da Kabalist Elazar şöyle başlar: “İbrani bir köle alırsan, altı yıl çalışacak” vs. Bu böyledir çünkü İsrail’de sünnet edilmiş herkesin içinde kutsal bir Reşimo [anımsama] vardır, ve bir Shmita sırasında dinlenir [toprak ekiminin her yedi yılda bir hafifletilmesi], çünkü bu Shmita içinde dinlenebilmesi

Altı Gün Çalışacaksınız

Not 406  “Altı gün çalışacaksınız… dedi Rabbi Yosi … ve ‘Altıda’ diye yazmıyor … her gün, tüm yaratılış çalışmalarının ortaya çıktığı üst altı gün HGT NH… dedi Rabbi Yitzhak … Rabbi Hiya, ‘Çünkü Zeir Anpin olarak kabul edilmelerine rağmen bunlarda çalışmaya izin verildi, Havdalah [ayrılık] kuruldu’.  O, ‘Ayrılık

Bir Buzağı, Kuzu ya da Oğlak Doğduğunda

Not 405 Mayıs, 1979 “Bir buzağı, kuzu ya da oğlak doğduğunda.” Bir günlük yeni doğan bir buzağıya “bir öküz” denir, çünkü başarabileceği şeyi, o zaten daha ilk gününde başarmıştır. Dolayısıyla, “konuşan” niteliğine değil “hayvan” niteliğine ait insanlar, tüm hayatlarını doğdukları gün yani Mitzvot’a [emirler] başladıkları gün, edindikleri akılla

Ve Bir Konu Söyle

Not 404 “ ‘Ve bir konu söyle’ Şabat günü konuşmalarınız, hafta içi konuşmalarınız gibi olmasın.” [Şabat 113a]. Şabat,  Keduşa [kutsallık], Kutsallığın Şabat’ı olarak adlandırılır. Hol [hafta içi] bedenin eylemleri manasına gelen Holanim [hastalıklı] konulardır. Bedenin niteliğinden, onun kötü düşüncelerinden, arzularından ve hislerinden ve Keduşa’yı alabilmek için onları nasıl

Bu, Cüzzamlının Kanunu Olacak

Not  403 Nisan, 1981 “Rahibe getirildiği zaman, arınma günü cüzzamlının yasası bu olacaktır.” Raşi,  “Hastalıklar iftiradan dolayı gelir” olarak yorumlar. İftira, esas olarak kişi düşüncede, konuşmada ve eylemde ihsan ederek gerçeğin yolunda yürümek istediğinde ortaya çıkar. O sırada beden gelir ve bu niteliğin çalışmaya değer olmadığına dair iftiralar

Bir Kadın Döllenirse – 1

Not 402  Nisan 24, 1971 “Bir kadın döllenirse. Bizler öğrendik ki, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’. Rabbi Aha şöyle dedi: ‘Biz, bir damlanın, erkek mi dişi mi olacağının, Yaradan’ın hükmü olduğunu öğrendik ve sen, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’ diyorsun..’ Rabbi Yosi

Duy, Ey İsrail

Not 401 Mart 1981 “Duy, Ey İsrail, Yaradan’ımız Efendimiz, O birdir.”  “Bir” nedir? Bu, Yaradan için birleşmiş, İsrail adı altında toplanan Zeir Anpin’dir. Rabbi Şimon dedi ki, Nukva’nın bulunduğu yere “bir” dendiğinden, Dechar (Aramice:erkek) ve Nukva’nın (Aramice: dişi) Zivug’una (çiftleşmesine) “bir” denir. Bunun sebebi nedir? Dişisiz bir erkeğe

Kıtlık Olmadan Ekmek Yiyeceğiniz Bir Toprak

Not 300 18 Ocak 1973 “Kıtlık olmadan ekmek yiyeceğiniz bir toprak.” Ekmek yemek, bilgelerimizin Adam HaRison hakkında “Alnınızın teri ile ekmek yiyeceksiniz.” (Pesahim 111) dediği gibi üst bolluğu ifade eder. Kıtlık, bir kişinin insanlara muhtaç olduğu zamandır. O sırada kişi “fakir” olarak kabul edilir. Fakat kaderinden memnun olduğunda,

Temiz Bir Fikre Sahip Olmak

Not 299 1 Haziran 1973 “Kudüs’te temiz fikirliler böyle yapardı: Kendileriyle kimin yemek yediğini bilmedikçe yemeğe gelmezlerdi.” (Sanhedrin 23a). “Temiz fikirli” bilgelerimizin “Nitekim mülkünden arındırılmıştır.” dediği gibi, mantıktan arınmış insanlar anlamına gelir. Bu, onların mantık ötesi giden insanlar oldukları anlamına gelir, çoğul formunda [İbranice ‘de] “temiz fikirli” olarak

Merhamet Niteliğini Yargı ile İlişkilendirmek

Not 298 Ağustos 1973, Bnei Brak İnsan, boş alandan olan Behina Dalet’ten [Dördüncü Aşama] doğduğundan ve amacı almak için almak olduğundan, bu şekilde kalsaydı, sadece bu kökten, ihsan etmek için çalışmaya onu döndürmek kesinlikle imkânsız olurdu. Dolayısıyla ihsan etme niteliği, yani merhamet niteliği onunla birleştiğinde, bununla, kişi onu

Fakirleri Tozdan Yükseltir, Yoksulları Çöpten Kaldırır

Not 297 19 Kasım 1971 Toz ve çöp arasındaki fark, çöp atık iken tozun bu yolla yapılan doğal bir şey olmasıdır ve Bilgelerimiz, “Hiçbiri bir köpekten fakir ve hiçbiri bir domuzdan daha zengin değildir.” (Şabat 155b) demiştir, çünkü domuzlar her yerde besin bulduğu için, atıklar da bir domuz

Yaratılışın Özü ve Yaratılışın Islahı

Not 296 9 Temmuz 1964 Yaradılışın özü ve yaratılışın ıslahı. Yaratılışın amacının, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu yani Yaradan’ın alttakilere bolluk vermek istediği bilinmektedir. Kişi tüm hazları almadığı ve hala bir miktar eksiklik hissettiği sürece, bu onun hedefe tam olarak ulaşamadığının bir işaretidir. Ancak yaratılışın tamamlanmasını başarmak bir

Yedinciyi Kutsayan Herkes – 1

Not 295 4 Aralık 1971 “Kutsayan Herkes” şiirinde yazılmıştır, “Çalışmasına göre, ödülü büyüktür.” “Onun ödülü büyük” demek ve ardından “çalışmasına göre” demekle ilgili meşhur bir soru vardır, yani özellikle çalışmasına göre, daha fazlasına değil. Yukarıdakileri anlamak için önce ödülün ne olduğunu bilmeliyiz. Bilgelerimizin “Rav’a hizmet eden köleler gibi

Yapacağız ve Duyacağız – 1

Not 294 22 Ocak 1967, Bnei Brak “Yapacağız ve duyacağız.” Neden “yapacağız” ve ardından “duyacağız” olması gerektiğini anlamalıyız. Bir kişinin kendisi söz konusu olduğu yerde önyargılı olduğunu görüyoruz. Bu nedenle, uygunsuz davrandığını anlaması sağlanmış olsa bile, kendisinden aldığı rüşvet nedeniyle, “Rüşvet körleri” yazdığı gibi, bununla aynı fikirde olamaz.

Şabat’ı Doğru Bir Şekilde Yerine Getiren Kimse, Onun Kutsallığını Bozar

Not 293 Çalışmada Şabat’ı yerine getirme konusunda, hafta içi olan eylemin altı günü ve çalışmanın yasak olduğu gün Şabat olduğundan, hafta içi bir kişinin Keduşa’dan [kutsallık] uzak olduğunu hissettiği anlamına gelir. O sırada, kişinin kendisini Keduşa’ya yaklaştırmak için uygulamalarını düzeltme çalışması vardır. Keduşa, form eşitliğine sahip olduğu anlamına

Kavgada Kendini Dizginleyen Kişi

Not 292 Ocak 1972 “Kabalist İla’a,” “Dünya hiç bir şeyin üzerinde asılı değildir.” denildiği gibi, dünya yalnızca kendisini kavgada dizginleyen kişi yüzünden vardır.” dedi.” (Hulin 89a). Dünyanın varlığının buna bağlı olduğunu anlamada – eğer birbiriyle kavga eden iki kişi varsa, dünya var olamaz. Ancak biri sessiz kalırsa, yani

Adam ve Rolü

Not 291 Bir konu hakkında konuşmaya başlamadan önce, kimin konuştuğunu ve kiminle konuştuğunu bilmeliyiz. Bunda “yaratılan varlıklar” olarak adlandırıldığımıza dair hiçbir şüphemiz yok yani yokluktan varoluş olarak yaratılan bir dünyada yaşıyoruz. Baal HaSulam, kitaplarında, yokluktan türetilmiş varoluşun yalnızca içimizdeki alma arzusu olduğunu, dünyamızda var olduğumuz sürece, sadece haz

Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Üzüntüsü – 6 Mayıs

1) Rabaş, Makale 5, Çalışmada, “İsrail sürgündeyken, Şehina da onlarladır,” Ne Demektir (1988) Şehina’nın kederi, Yaradan’ın haz ve zevki açığa çıkaramadığı esef ettiği anlamına gelir, çünkü yaratılanlar almaya uygun yeri veremez, çünkü onlara haz ve zevki verirse, hepsi Sitra Achra’ya [diğer taraf] gidecektir. Bu nedenle, O’nun dilediği gibi keyif veremeyeceği sonucu çıkar. Bununla,

Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Peşinde – 2 Mayıs

Şehina 1) Baal HaSulam, Şamati 2- Kutsallık Sürgünde Dünyaların yaratılışının kökü olan Malhut ile başlayan, baştan sona yaratılanlardaki tüm bu farkına varışlara Şehina denir. Genel Tikun, (ıslah) Üst Işığın tam bir bütünlükle onlara parlamasıdır. Kelim’in içinde parlayan ışık Şohen diye adlandırılır, Kelim de genellikle Şehina diye adlandırılır. Başla

Sabah Dersi Materyali – Benim Maneviyatım, Benim Dışımda İfşa Olur – 27 Nisan

1) Rabaş, Not 217, Koş Sevgilim Kişinin kendisine “yaratılan” denmesi yüce bir kuraldır, yani sadece O tek başına. Onun dışındakiler zaten kutsal Şehina olarak kabul edilir. Buna göre, kişi çağdaşları için dua ettiğinde, sürgünde olan ve tüm kurtuluşlara ihtiyaç duyan kutsal Şehina için dua ettiği düşünülür. Sonsuzluğun anlamı

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,336