Çalışmada Acı Çekmek Ne Anlama Gelir?
Makale No. 27, 1989 Yom Kippur’da (Kefaret Günü), ‘Onsekiz Dua’da (Tanrım, Yaratılana Kadar) deriz ki, ‘Senin huzurunda işlediğim günahları, acı çekme yoluyla değil, çok olan merhametinle sil.’ Nasıl oluyor da günahlarımızı silmesine dair dua ettiğimizde, O’nun huzurunda şartları belirliyoruz ya da günahlarımızı silmesini istiyoruz. O halde ‘ama acı
Çalışmada “Sarhoş Bir Adam Dua Etmemelidir” Nedir?
Makale No. 21, 1989 Bilgelerimiz (Iruvin 64) şöyle dedi, “Sarhoş bir adam dua etmemelidir. Ve eğer dua ederse, onun duası iğrençtir.” Bu demektir ki, onun dua etmemesi daha iyidir, çünkü onun duası iğrençtir. Ama “iğrenç” ne anlama gelir? Ensest ile ilgili olarak da “iğrenç” kelimesine rastlıyoruz. Genel
Çalışmada “Sayılanda Kutsama Yoktur Ne Demektir?
Makale No. 18, 1989 Zohar’da (Ki Tissa, Madde 2) şöyle yazılmıştır: “Gel ve gör: Sayılanın üzerinde bir kutsama olmadığı tespit edilmiştir. Ve eğer derseniz ki, ‘İsrail nasıl sayıldı?’ O, onlardan ruhları için kefaret aldı ve kefaretin tamamı toplanıncaya ve sayıya ulaşıncaya kadar, onların hesap yapmadıklarını tespit ettiler. Öyle
Çalışmada Kötü Eğilimin Yükselmesi ve İftira Etmesi Ne Demektir?
Makale No. 20, 1989 Zohar’da (Madde 20) şöyle yazılmıştır: “‘Yasa budur,’ İsrail meclisidir. Yükselen Malhut, onu hakikatin yolundan saptırmak için kişinin aklına gelen kötü düşüncedir. O yükselen ve insana iftira atan yakılmış adaktır ve iftira atmasına izin vermemek için ateşte yakılmalıdır. Bu yüzden, bütün gece sunağın tepesindeki yakılacak
Sabah Dersi Materyali – Mantık Ötesi İnanç – 12 Kasım
1) Rabaş, Not 236, “Tüm Dünya Onun İhtişamıyla Doludur” Kişi hakikati edinmeye uygun hale gelmeden önce inanmalıdır ki, hakikat ne bildiği ne de hissettiği gibidir, ancak şöyle yazıldığı gibidir, ‘Gözleri var ama görmezler, kulakları var ama duymazlar.’ Bu sadece ıslahtan dolayıdır, insanın bütünlüğü edinmesi içindir, çünkü kişi, başka
Sabah Dersi Materyali – Lişma’ya Giden Yolda Arvut – 11 Kasım
1) Baal HaSulam, Zohar’ın Tamamlanması İçin Bir Konuşma Bilgelerimiz “Tüm eylemleriniz Yaradan için olsun,” demiştir yani Yaradan’la Dvekut için. Dvekut’un bu amacını gerçekleştirmeyen hiçbir şey yapmayın. Bunun anlamı, tüm eylemlerimizin ihsan etmek ve dostunuza faydalı olması demektir. O zaman, Yaradan’la form eşitliğine ulaşırsınız; zira O’nun tüm eylemleri başkalarına
Sabah Dersi Materyali – Cennet ve Dünya Arasında Durmak – 8 Kasım
1) Rabaş, Not 21, “Ayın Kutsanması” Kişi en düşük durumda iken, cennetin krallığının yükünü üstlenmelidir ve bu durumda dahi, bundan daha düşük bir şey olmadığını yani kişinin tamamen mantık ötesinde, akıl ve hislerinden kesinlikle hiçbir destek almadığını söylemeliyiz, üzerine bir temel inşa etmek için. Bu durumda kişi, cennet
Sabah Dersi Materyali – Bir Odaya Bin Kişi Girer ve Bir Tanesi Öğretmek İçin Çıkar – 4 Kasım
1) Rabaş, “Mektup 9” Her insan, bilgelerimizin “öğretmek için çıkar” dediği gibi, gerçeğin yolunda yürüme yeteneğine sahip değildir. Bu nedenle kişiye, Tora ve Mitzvot ile meşgul olabilmek anlamına gelen Yaradan’ın yollarında, kendi gerçek hali gösterilmez ve bilgelerimizin dediği gibi, kişinin niyetinin yalnızca Yaradan için olduğunu düşünür, “kişi kendi
Sabah Dersi Materyali – Tüm Eylemleriniz Yaradan Uğruna Olacaktır – 30 Ekim
1) Baal HaSulam, Şamati, Makale No. 19, “Manevi Çalışmada Yaradan Bedenlerden Nefret eder” Ne Demektir? Kişi her zaman kendisini incelemelidir. Çalışmasının amacı, Yaradan’ın kişinin yapmış olduğu her eylemden hoşnut olmasıdır. Çünkü kişi Yaradan ile form eşitliğini istemektedir. Buna, “Tüm eylemlerin, Yaradan için olacaktır” denir. Yani kişi her ne
Damadın Yemeği Nedir?
Makale No. 12, 1989 Bilgelerimiz şöyle dedi: “Damadın yemeğinin tadını çıkarıp onu memnun etmeyen kişi, beş sesle ihlal eder.” (Berahot 6). Bu yemeğe neden “gelinin yemeği” değil de “damadın yemeği” dendiğini anlamalıyız. Tora’da, Yakup’la ilgili olarak, yemeği Yakup’un değil, Lavan’ın [Laban] yaptığını görüyoruz, şöyle yazıldığı gibi: “Ve Lavan
Çalışmada, Yaradan’ı Kutsamadan Önce Selam Verme Yasağı Nedir?
Makale No. 17, 1989 Zohar, Tetzaveh, madde 51’de şöyle yazar: “Rabbi Yehuda, ‘Nefesi burun deliklerinde olan adamı bırakın, ne için ciddiye alınmalı?’ diye başladı. Peygamber, insanların birbirine yaklaşmaması için diğer insanlardan uzak durması ve diğer insanların da ondan uzak durması konusunda mı uyarıyordu? Ayetin, Yaradan’ı kutsamadan önce, dostuna
Çalışmada Boş bir Masada Kutsama Yasağı Nedir?
Makale No. 16, 1989 Zohar’da şöyle yazar, Yitro (Madde 437): “‘Tanrı’nın adını boş yere ağzına almayacaksın.’ Rabbi Shimon başladı, ‘Ve Elisha ona dedi ki: ‘Senin için ne yapabilirim? Söyle bana, evde neyin var?’ Elisha ona dedi ki, ‘Üzerinde Yaradan’ın kutsamasının olabileceği bir şeyin var mı?’ Kişinin boş bir
Çalışmada, ‘Çünkü Siz Tüm Halkların En Küçüğüsünüz’ Nedir?
Makale No. 40 (1990) (Tesniye 7:7-8) şöyle yazılmıştır: “Efendi’nin sizi arzulaması, sayıca halkların herhangi birinden daha fazla olduğunuz için değildir, zira siz bütün halkların en küçüğüsünüz. Efendi sizi sevdiği ve atalarınıza ant içtiği yemini tuttuğu için, Efendi sizi güçlü bir elle çıkardı ve sizi kölelik evinden, Mısır Kralı
Çalışmada ‘Erdemliler Günahkârlar Sayesinde Görünür Hale Gelir’ Ne Demektir?
Makale No. 15, 1989 Zohar’da (Şemot [Mısır’dan Çıkış], Madde 370) şöyle yazar: “‘Sevdiğim bana ait, ben de O’na, O, zambakların arasında otlatır.’ Zambakların dikenleri olduğu için, Yaradan, dünyasını erdemli ve günahkârlarla yönetir. Nasıl ki zambaklar dikenleri olmadan ayakta kalmaz, erdemliler de günahkârlar olmadan ayırt edilmez.” Bu, günahkârlara, erdemlilerin
Sabah Dersi Materyali – Kıskançlık Yoluyla Lişma’ya Ulaşmak – 22 Ekim
1) Rabaş, Not 119, Lo Lişma’dan Lişma’ya Her zaman bir başlangıç olmalıdır; aksi halde [O’nun uğruna] Lişma’ya ulaşmak imkânsızdır. Yani kişi inanmalıdır ki tüm maddesel hazlarda yani yeme, içme ve arzuların geri kalanının yanı sıra, dış öğretiler, kontrol, intikam vb. öğrenme hazlarında da genel olarak “Kıskançlık, ihtiras ve
Sabah Dersi Materyali – Lişma’nın Eşiğinde – 18 Ekim
1) Baal HaSulam, Şamati 20, “Lişma [O’nun Adı İçin]” Lişma (O’nun adı için) ile ilgili olarak. Kişinin Lişma’yı edinmesi için, Yukarıdan bir uyanışa ihtiyacı vardır, çünkü bu, Yukarıdan bir aydınlanmadır ve bu, insan aklının anlayabileceği bir şey değildir. Daha ziyade, tadına bakan bilir. Bu konuda denir ki : “Yaradan’ın
Sabah Dersi Materyali – Toplantının Sekizinci Günü ve Simhat Tora (Tora’nın Sevinci) – 17 Ekim
Toplantının Sekizinci Günü 1) Zohar, Pinhas, “Suyun Dökülmesi” Madde 895 “Bir topluluğa sahip olacaksın” diye yazılı olanın anlamı budur. Atzeret “toplanma” anlamına gelir, Malhut her şeyin bir araya getirildiği yerdir, tüm üst ışıkların yuvasıdır. Bir başkası değil, “Sen sahip olacaksın”, yani Sitra Ahra’nın bunda hiçbir rolü yoktur. Aksine,
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Davud – Sefira Malhut – 16 Ekim
DAVUD, MALHUT’UN ANLAYIŞIDIR 1) Rabaş, Makale 10 (1990), Çalışmada, Bilgelerimizin “Kral Davud’un Bir Hayatı Yoktu,” Demesi Ne Anlama Gelir? Kral Davud, üzerinde bir Tzimtzum olan Malhut’tur ve Davud, alma kaplarında var olan alma arzusunun tamamının düzeltilmesi için ıslah gerektiren “Malhut’un tamamı” olarak kabul edilir. Bu nedenle, ihsan etme
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yusuf – Sefira Yesod – 15 Ekim
1) Zohar, VaYeşev, “Yusuf’un Satılışı”, Madde 13 Erdemli Yusuf, yedinci Sefira olarak kabul edilir, ZA’nın Sefirot’ları içinde olduğu gibi. O, üst dünyada bunu yarattığı için, alt dünyada da bunu yarattı, altı gerçek erdemli – İbrahim, İshak, Yakup, Davut, Musa ve Harun – ve biri de, yedinci Yusuf’tur. 2)
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Harun – Sefira Hod – 14 Ekim
1) RABAŞ, Not 474, “Ve Kenanlı, Arad Kralı, Duydum” Gelin gör, Harun, bedenin Tifferet olan, sağ koluydu. Bu nedenle, şöyle yazılmıştır “Musa’nın sağ tarafında, ihtişamının [Tifferet] kolunda yürüyen. O kimdir? O, Tifferet’in sağ kolu olan Harun’dur.” (Zohar). Harun’a “kraliçenin sağdıcı” denildiği bilinir. Cennetin krallığının yükünü üstlenmek için, “merhamet
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Musa – Sefira Netzah – 13 Ekim
1) RABAŞ, Not 604, “Neden O, Amalek’e Karşı Savaşa Kadar Bekledi?” Musa’ya “sadık çoban”, inancın çobanı denir, çünkü “Kulum Musa’nın Tora’sını [yasasını] hatırlayın.” diye yazıldığı gibi, Musa, “Tora” olarak adlandırılır. Dolayısıyla onlar Musa’ya bağlı kaldıklarında inanç için güç alırlar. 2) RABAŞ, Not 711, “Hiçbir Peygamber Musa Kadar Yükselmedi”
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin Yakup – Sefira Tifferet – 12 Ekim
1) Rabaş, Not 378, “Yakup, Babasının Oturduğu Topraklarda Yaşadı” Yakup, rolü “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan sol çizgiyi ıslah etmek olan, orta çizgi olarak kabul edilir. Ancak sağ çizgiyi ıslah etmek, Yakup’un nitelikleri içinde değildir. Sulam’da [Zohar üzerine merdiven yorumunda] orta çizginin, Hesed’e [merhamet] doğru eğilim gösterdiği açıklanmıştır, bu
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İshak – Sefira Gevura – 11 Ekim
1) RABAŞ, Not 316, “Adam HaRişon – 2” İbrahim sağdan gitti, Hesed [merhamet] niteliğinin ıslahı, yani Hasadim’i [Hesed’in çoğul hali] istediği anlamına gelir. Bu nedenle o, Hasadim’in niteliğinden Dvekut’u [yapışmayı] Hayatların Hayatı ile genişletir. Ancak, İshak, ihsan etmek için çalışmak üzere, alma kaplarının üstesinden gelmek için Hitgabrut’ta çalışmak
Sabah Dersi Materyali – Uşpizin İbrahim – Sefira Hesed – 10 Ekim
1) Herkes İçin Zohar, Zohar Kitabına Giriş, Tora ve Dua, #184 İbrahim, İsrail’in ruhlarında Hesed’in köküdür çünkü kutsal Tanrısallığı, Hesed’in ışığı için bir kap haline getiren odur. O, İsrail’in tüm ruhları için Hasadim’i tam olarak aldı. Öyle kalsaydı, tüm İsrail Yaradan’a kalıcı olarak bağlı olurdu ve kutsal Tanrısallık,
Sabah Dersi Materyali – SUKKOT – 8 Ekim
SAZDAN DAM 1) Rabaş, Not 284, “Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var” İnancın özellikle, mantığın ötesinde olduğu kabul edildiği için Sukka, mantığın üzerini kapatan Sehaş [sazdan dam] kelimesinden gelir. 2) Rabaş 36. Mektup Sazdan dam “mantık ötesi inanç” denilen, inancın gölgesidir. Bu mantığın tersidir, çünkü mantık