Tanrısallık Gizliliği Sağladı
Not. 827 “Tüm dünya O’nun ihtişamıyla doludur” sözleri hakkında soru sormalıyız. Ayrıca, Zohar‘da şöyle yazar: “Senden boş bir yer yoktur.” Bu ne anlama geliyor? Sonuçta, ışığın parlamadığı yerde Tzimtzum [kısıtlama] vardı, bu nedenle Tzimtzum aracılığıyla boş bir yer yaratıldığı yazıldığı için boş bir yer vardır. Bununla birlikte, bahsettiğimiz
Halkın Ruhunun Memnun Olduğu Kimse – 1
Not. 39 “Halkın ruhunun memnun olduğu kimse.” En büyük ve en meşhur olanların ihtilaflı olduğunu görüyoruz, öyleyse insanların ruhu ondan hoşnut değildir, diye sordu. “Halkın memnun olduğu kimse” demediklerini, daha ziyade “halkın ruhunun” dediklerini, yani sadece bedenlerin ihtilaflı olduğunu, yani her birinin sadece alma arzusunu kullandığını, ancak
Bakın, Önünüzde Duruyorum
Not. 23 “Bakın, önünüzde duruyorum.” İbranice’de] tekil biçimle başlar ve çoğul biçimle biter. Ayrıca, “Bakın ‘ın anlamını ’görmek” olarak anlamalıyız. Tekil form, “Ve Tanrınız Efendiniz’i seveceksiniz” ifadesinde olduğu gibi, her birinin görmekle ödüllendirilmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, İsrail’in tamamını ifade eder, bu da kolektifteki her bir bireyin tekil
Akıl ve Kalp
Not. 237 Alma arzusu zihinde ve kalpte kendini gösterir. Kişi bunu ihsan etmek için çalışacak şekilde ıslah ederek üstteki bolluğu elde edebilir. Kalpteki alma arzusunu açıklayalım. Kalbe “hazlara duyulan arzu ve özlem” denir. Dolayısıyla, eğer bir kişi eylemlerini, Yaradan’ın yüceliğine herhangi bir fayda sağlamayacağını gördüğü takdirde dünyadaki tüm
602. Kişi, Alaycılardan Utanmamalıdır
Ezov [yosun] Azuv [reddedilmiş] kelimesinden gelir, kişi iyi işlerden reddedildiğini hissettiğinde. “Kişi alaycılardan utanmamalıdır” demek, kişi iyi bir şey yapmak istediğinde, Tora, dua veya iyi işler, hayırseverlik, sadaka vermek istediğinde ve kalbinde onunla alay eden düşünceler veya arzular olduğunda ve ona şöyle dediklerinde anlamına gelir: “Bunları yapmaya neden
600. Seni Derinlerden Çağırdım Efendimiz – 1
Şeol’ün dibinde, “Seni derinliklerden çağırdım Efendimiz” yazılıdır, yani “Seni sıkıntının derinliklerinden çağırdım”. Dolayısıyla, kişi duadan önce kendisindeki eksikliğin ne kadar büyük olduğunu düşünmelidir, ki Yaradan ona büyük bir eksiklik konusunda yardım etsin. Buradan, kişinin eksikliğini hissetmek için dikkat etmesi gerektiği sonucu çıkar. Alıcı açısından buna “kalbin derinliklerinden gelen
599. Kalk, ey Tanrım
“Kalk, ey Tanrım ve yeryüzünü yargıla, çünkü bütün ulusların sahibi sensin.” Demek ki, kişinin kalbinde rüşvet alan kötü yargıçlar vardır. Bu nedenle, eğer Yaradan yargıçsa, her şey yoluna girecektir.
591. Yenilenen Çalışma
“Aksine, kendi halkından bir bakire alacak.” Neden sadece kusursuz bir bakire olması gerektiğini sorar. O da şöyle cevap verir: “Kadın bir kutsama kâsesidir. Eğer tadı kusurluysa, yani ‘bir kutsama kâsesi’ olarak adlandırılan Malhut‘u ima ediyorsa… ve sunu rahibi lekelenmemiş olmalıdır” (Zohar, Emor, Madde 38). Bunun bizim için çalışmada
515. Saran Işığa Dair
Çalışmaya başlarken, bu, parlayan, saran ışıktan gelir. Ancak, içsel ışığı almak istediğimizde, karanlık olur, zira kişi hala ihsan etmek için almaya uygun bir Kelim’e (kaplara) sahip olmasa bile, saran ışık parlar, oysa içsellik, özellikle sahip olmadığı ihsan etme kaplarına gelir. Bu nedenle, Tzimtzum [kısıtlama] altına girdiğinde, çalışmanın önemi
514. Misafirleri Memnuniyetle Karşılamak – 2
“Misafirleri memnuniyetle karşılamak, Şehina’yı [Kutsallık] karşılamaktan daha önemlidir.” Misafirleri karşılamak neden önemlidir? Bu sayede, “Eyleme götüren öğrenme önemlidir” sözünde olduğu gibi, Şehina’yı memnuniyetle karşılamakla ödüllendiriliriz.
513. Odun Toplamak
Korkunun Gölgesi, Şabat’a karşı çıktı çünkü o, odun topluyordu. Mekoşeş [toplamak], hangisinin daha büyük olduğunu görmek için ağaçlara Hekiş [vurmak] kelimesinden gelir.
512. Barış Konusunda Anlaşmazlığa Düşen
Kora, tartışmak için gitti ve barış konusunda anlaşmazlığa düşen kişi, Yaradan’ın adı “barış” olduğu için, O’nun kutsal adıyla da anlaşmazlığa düşer.
510. Gizlenen ve İfşa Edilen
Gizli olan -bizden gizlenen manevi tat. İfşa edilen -maddeselliğin tadı bize ifşa edilir. İhsan etmek için maddeselliğin tadını alabildiğimizde, Yaradan bize gizlenmiş olanın tadını ifşa eder, bu da maneviyatta gizlenmiş olan tadın ifşa olduğu anlamına gelir.
509. Yaradan Sevgisinin İfşası
“Ve Seir’den onların üzerine parladı.” Bu, Seir’in çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyin, İsrail için parladığı ve onlara çok fazla ışık ve sevgi kattığı anlamına gelir. “Paran Dağı’ndan ortaya çıktı.” Paran’ın çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyden, İsrail’e çok fazla sevgi ve aydınlanma gerektiği gibi eklendi (Zohar, Hukat). İsrail sevgisinin,
506. Bizi Çobanların Elinden Kurtardı
Şabat’tan sonra, Shemot (Tav-Shin-Lamed-Het), 31 Aralık 1977 “Musa dedi ki… ‘Ve onlar bana ‘O’nun adı nedir?’ diyecekler. Onlara ne söylemeliyim?’ Ve Tanrı Musa’ya şöyle dedi ‘Ben olacağım.’ Dedi ki, “Bu yüzden İsrail’in çocuklarına beni size ‘Ben olacağım’ gönderdi diyeceksin” RAŞİ bunu, bu sıkıntıda onlarla birlikte “Ben olacağım”,
722. Eylem ve Düşünce
Eylem ve düşünce arasında bir fark vardır. Kişi düşünceyi kontrol edemez, yani düşünce zihnindeyse onu kovamaz. Ancak bir eylem söz konusu olduğunda, eylemi yapabilir ya da yapmayabilir, zira eylemde, eylemin üstesinden gelebileceği bir zorlama durumu vardır. Dolayısıyla, kişi iyi bir eylemde bulunduğunda, eğer isterse, Yaradan ona eylemde bulunması
601. Dua ve Talep
Dua, bilgelerimizin bizim için düzenledikleri şeydir. Bu geneldir. Talep kişisel bir meseledir, herkesin talep ettiği, ihtiyaç duyduğunu hissettiği şeydir. Bu nedenle, dua ağızla yapılmalıdır, aksi takdirde duada bir tutunma olmaz, çünkü duanın sözcüklerinde kişinin neden ihtiyaç duyduğuna dair hiçbir fikri olmadığına dair kelimeler vardır. Bu nedenle, duanın tutulması
Yaradan’ın Yüceliğinin Ölçüsü
Not. 595 Mezmurlar’da şöyle yazar: “Adın nasıl Tanrı’ysa, ihtişamın da öyledir.” Yani, kişi Yaradan’ın yüceliğini ne ölçüde kabul ederse, O’nu o ölçüde övebilir. Dolayısıyla, eğer kişi Yaradan’a şükretmek ve O’nu övmek istiyorsa, önce Yaradan’ın yüceliğini kabul etmeli, varsaymalıdır ve böylece O’nu övebilecektir.
Tövbe Emri
Not. 594 Zohar (Nasso, Madde 28): Mitzva [emir] ve tövbe eden herkes, sanki Malhut olan Hey harfini Vav harfine geri döndürmüş gibidir, vs. Teşuva [tövbe], Teşuv Hey [ Hey geri dönecek] harflerini Vav‘a taşır, çünkü kişi günah işlediğinde Hey ‘in Vav‘dan ayrılmasına neden olur ve Tapınak bu yüzden
Onların Bacağı Düz Bacaktı
Not. 878 Temmuz 1984 Zohar, Pinhas’ta ( Sulam ‘da [ Zohar‘ın Merdiven yorumu] Madde 317) yazılıdır: “‘Ve onların bacakları düz bir bacaktı,’ çünkü zarar verenlerin bacakları eğridir. Ve onların bacakları, yani kutsal hayvanların bacakları, onlar hakkında ‘ve onların bacakları düz bir bacaktı’ denildi, Haya‘nın, yani İsrail’in tarafında. İsrail
Malhut’un İsimleri
Not. 592 “Dul”, kişinin ortada öldüğü anlamına gelir, yani “Hayatlarında günahkâr olanlara ‘ölü’ denir.” sözünde olduğu gibi, kişinin maneviyatta öldüğü anlamına gelir. “Boşanmış”, kişinin onu -cennetin krallığını- evinden kovduğu anlamına gelir. “Kirletti”, ona saygı göstererek kutsaması gereken yerde onu kirletti anlamına gelir. Kişinin onun onurunu kirletmesi ve dünyevi
Kişi, Öfkeli Olduğu Zaman Komşusunu Yatıştırmamalıdır
Not. 593 Kişi, komşusu öfkelendiğinde onu yatıştırmamalıdır çünkü bir kez öfkelendiğinde hata yapar ve hata yapmadan hiçbir şeyi anlayamaz. “Efendi sana yüzünü kaldıracaktır [seni kayıracaktır].” Başka bir ayette, “Kim yüzünü kaldırmaz [önyargılı olur]” denir. Burada, O’nun arzusunu yerine getirdiğimizde, burada ise O’nun arzusunu yerine getirmediğimizde (Midraş Rabbah, Nasso,
İlahi Takdir’in Gerçekliği
Not. 838 Yaratılışın amacının O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu bilinmektedir. Kişi kendini Hesed niteliği olarak adlandırılan eşitlik niteliği ile ıslah etmeden önce amaç ile ödüllendirilmesi mümkün değildir. Sonrasında, “hakikat ” olarak adlandırılan amaçla ödüllendirilecektir ve işte o zaman O’nun Takdiri’nin doğruluğu, iyi ve iyilik yapma tarzında olduğu ortaya
Güneşin Altında Yeni Bir Şey Yok
Not. 596 “Güneşin altında yeni bir şey yoktur,” ama sadece güneşin üstünde vardır. “Güneş”, “gün” ve “akıl” anlamına gelir, bilgelerimizin şöyle dediği gibi: “Eğer mesele senin için gün kadar açıksa” ve “Katil gün doğarken ortaya çıkar” diye yazılmıştır. Buradan şu sonuç çıkar ki, kişi mantık altında, aklının çalışmada
Bütünlük ve Eksiklik -2
Not. 808 Maddesellikte bütünlük yoktur ve her zaman bir eksiklik vardır. Maneviyatta ise bütünlük vardır ve eksiklik yoktur. İnsan bir eksiklikle yaratılmıştır. Yani, insanın “yaratılış” olarak adlandırılan özü açısından bakıldığında, sadece içinde alma arzusu olan şey bir eksiklik olarak kabul edilir. İnsan eksik olduğunu hissettiğinden, yani canlılıktan yoksun