e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Sabah Dersi Materyali – Korku – 29 Haziran

1) Rabaş, Makale 13, Çalışmada “Halkın Çobanı Bütün Halktır” Nedir? (1988) Zohar’da (“Zohar Kitabının Tanıtımı”, Madde 191) söylendiği gibi, inancın pek çok derecesi vardır, en önemlisi olan korku, kişinin Efendisinden korkmasıdır, çünkü O büyük ve hâkimdir, bütün âlemlerin özü ve köküdür ve O’nun yanında her şey bir hiçtir.”

Çalışmada, İnsanın, Yaratan’a Atfedilen İnsanın Çalışması Nedir?

Makale No. 31, 1988 Zohar’da (Ekev, Madde 1) şöyle yazılmıştır: “‘Ve yemek yiyip doyacaksın ve Tanrın Rab’bi kutsayacaksın.’ Bu Mitzva [emir] kişinin bu dünyada yediği, içtiği ve zevk aldığı her şey için Yaratan’ı kutsamasıdır. Eğer kutsamazsa, ona ‘Yaratan’dan çalan hırsız’ denir. ‘Annesini ve babasını soyan kişi’ ayeti ile

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 151-160

Gök ve Yer 151) Rabbi Şimon başladı ve dedi ki: “Başlangıçta Tanrı yarattı.” Bu ayeti dikkate almalıyız. Başka bir Tanrı olduğunu söyleyen her kimse, dünyadan kaybolur, yazıldığı gibi, “Böylece onlara şöyle diyeceksin: ‘Gökleri ve yeri yapmayan tanrılar yerden ve bu göklerin altından yok olacaklar,’” zira Yaradan’dan başka Tanrı

Balak Öğüt Aldığında

Not 435 Temmuz 1978 Balak öğüt aldığında, o, “ve onu bu topraktan süreceğim” dedi. O, “İsrail’in kavradığı o derece, kesinlikle topraktandır” dedi çünkü o, “toprak” olarak adlandırılan Malhut‘tur. “Çünkü İsrail’e karşı savaşabilen ve ona karşı koyabilen benden daha güçlüdür” sözünün anlamı budur çünkü onların derecesi onunkinden daha güçlüdür.

Çadırların Ne Güzel, Yakup – 2

Not 434 Temmuz, 1979 “Çadırların ne güzel, Yakup, senin meskenlerin, ey İsrail.” O kötü olanın kutsamalarıyla, kalbinde ne varsa görünür olur. Balak, niteliği kendi için alma olan Kabil‘in [almak] harflerine sahiptir. Balaam’da, taştan kalbe ait bir ulus olan Lev-Am‘ın [ulusun kalbi] harfleri vardır. O, ona, “İşte, Mısır’dan bir

Efendiniz Tanrınız Dinlemek İstemiyordu

Not 433 21 Ekim 1971 “Efendi Tanrınız, Balaam’ı dinlemek istemiyordu ve Efendi Tanrınız laneti sizin için bir kutsamaya çevirdi.” Yaradan’ın değersiz bir adamı dinlemeye isteksiz olmasının kerametini anlamalıyız. Ayrıca, O, Balaam’ı hiç duymamışsa, laneti bir kutsamaya çevirmiş olması ne anlama gelir? Mesele şu ki, İsrail’de bir kötülük yeri

Buzağının Yapılışı

Not 432 Miron Köyü, Haziran 1966 İneğin saflığı konusu Nissan ayından önce gelir çünkü onlar Nissan’da kurtarılmıştır. İnek, inanç olarak kabul edilir, RAŞİ’nin, bir kralın sarayını kirleten bir hizmetçinin çocuğuyla ilgili bir alegoride yorumladığı gibi.  “Anne gelsin ve oğlunu temizlesin” dediler. Aynı şekilde inek de, buzağının kefaretini öder. 

Ayağına Bir Ayakkabı

Not 431 “O ayakkabı yerleri … Bu nedenle, ölünün rüyada insana verdiği her şey güzeldir. Ama evden bir eşya aldıysa, bu onun ayakkabısını almak kadar kötüdür. Sebebi nedir? Bu, onun bacağını hareket ettirdiğini gösterir” (Zohar, Hukat, Madde 8) Şunu açıklamalıyız ki “Ölü” alma arzusu anlamına gelir. Keduşa [kutsallık]

Çalışmada “Şabat Arifesinde Çaba Sarf Etmeyen, Şabat Günü Ne Yiyecek” Nedir?

Makale No: 7, 1989 Bilgelerimiz dedi (Avoda Zara 3), “O’na dediler ki, ‘Dünyanın Efendisi, bize peşinen ver, biz yapacağız.’ (Tora’yı bize şimdi ver ve onu uygulayacağız.) Yaradan onlara şöyle dedi: ‘Ahmaklar, Şabat [Sebt] arifesinde çalışan, Şabat’ta yiyecek. Şabat arifesinde çalışmayan, Şabat’ta nereden yiyecek?” Çalışmada şunu anlamalıyız: 1) “Şabat

Çalışmada Mantık Ötesi Nedir?

Makale No:6, 1989 Roş Haşana’nın (İbrani Yeni Yılı), Musaf (tamamlayıcı) duasında şöyle yazılmıştır: “Bu nedenle Efendi, İsrail’in Kralı ve kurtarıcısı, Ev Sahiplerinin Efendisi şöyle dedi: ‘Ben ilkim ve sonum ve Benden başka Tanrı yoktur.’” “İsrail’in Kralı” sözlerini anlamalıyız. O, dünya milletlerinin kralı değil midir? Ne de olsa, O

Bir Düşüş Esnasındaki İki Eylem Nelerdir?

Makale No. 32, 1988 Bilgelerimiz Hulin’de (s. 7b) şöyle yazdılar: “Rabbi Hanina dedi ki, ‘Kişi yukarıdan çağrılmadıkça, aşağıdan parmağını kaldırmaz, ‘Adamın adımları Efendi’dendir ve adam yolunu nasıl anlayabilir?’’ denildiği gibi. Bilgelerimizin çalışmada bununla bize ne dediğini anlamalıyız ki böylece yukarıdan çağrılmadıkça bir kişinin aşağıdan parmağını kaldırmadığını bileceğiz. Bunu

Daha Yüksek Bir Ruh

Not 430 “Bu, Efendi’nin söylemesini emrettiği Tora’nın [kanunun] yasasıdır.” vb. “Gelin ve görün, bu ölü, dünyadan çocuksuz ayrıldığında, o prensin kızı, onu yanına almaz” (Zohar, Hukat, Madde 10). Başka bir deyişle, alma arzusu ondan ayrılırsa ve kendisi için ona ihtiyacı yoksa yani niyeti sadece Yaradan uğruna içinse, yine

Her Şeyi İhsan Etmek İçin Yapın

Not 429 “Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’i saydığından, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasa” ve bundan şüphe etmeye izniniz yok, diye yazdı” Kızıl inek, sarayı kirleten bir hizmetçinin çocuğuyla ilgili bir alegori.

Bu Tora’nın Yasasıdır – 2

Not 428 “Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’e hesap sorduğunda, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasadır” ve bundan şüphe etmeye izniniz yoktur, diye yazdı” Bunu anlamalıyız, çünkü bu, dünya milletleri bunun nedenini sorduğu

Bu Tora’nın Yasasıdır – 1

Not 427 Mart 1980 Zohar’da “Bu Tora’nın yasasıdır” ayetinde neden “Ve bu Tora’dır,” diye yazılmasıyla ilgili olarak, “Ve bu”nun genel ve özelin birleşmesi anlamına geldiğini açıklar. “Ve” genel olan Zeir Anpin olarak, Malhut özel olarak kabul edilir. Ancak “ve” eklenmemiş “bu”, Tora’nın yani “yasa” olarak adlandırılan Malhut’un yapısıdır.

Erdemlinin Erdemli Oğlunun Duası ve Günahkârın Erdemli Oğlunun Duası

Not 426 Haziran, 1981 “Erdemlinin erdemli oğlunun duası ile günahkârın erdemli oğlunun duası birbirine benzemez.” Kişinin yaptığı eylem “baba” ve eylemdeki niyet “oğul” olarak adlandırılır, yani önce yaparız ve sonra duyarız. Eylemde iki ayırımı yapmalıyız: ihsan etme eylemi “erdemlinin eylemi” olarak adlandırılır ve alma eylemi “kötü” olarak adlandırılır.

Yaratana Hizmet Edeni O’na Hizmet Etmeyenden Nasıl Ayırabiliriz?

Makale No. 29, 1988 Bilgelerimiz [Masehet] Ketubot’ta şöyle yazar: “Hiya Bar Ashi, Rav’ın ‘Meyve vermek, İsrail ülkesindeki tüm verimsiz ağaçların kaderidir’, çünkü Ağaç meyvesini verdi, incir ağacı ve asma güç verdi.”” dediğini söyledi. MAHARSHA bunu, “Doğası gereği meyve vermeye uygun olmayan verimsiz bir ağaç olmasına rağmen, yine de

“O’nun Rehberliği Gizli ve Açıktır” Nedir?

Makale 28, 1988 Midraş Rabba, Ruth (Bölüm 2:11) sorar: “Bir ayet der ki: ‘Zira Rab, halkını terk etmeyecek ve mirasını bırakmayacaktır.’ ve başka bir ayet şöyle der: ‘Zira Rab, büyük ismi uğruna halkını terk etmeyecektir.’ Rabbi Şumuel bar Nahmani, ‘Bazen halkının ve mirasının hatırına yapar, bazen de yüce

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 074-119

Eşek Sürücüsü 74) Rabbi Elazar, kayınbabası Lakunia’nın oğlu Rabbi Şimon’un oğlu Rabbi Yosi’yi görmeye gitti ve Rabbi Aba onunla birlikteydi. Bir adam onların eşeklerini sürüyordu, yani onların eşeklerine rehberlik ediyordu. Rabbi Aba dedi ki: “Haydi Tora’nın kapılarını açalım çünkü şimdi yollarımızın ıslah edilmesinin tam yeri ve tam zamanı.”

Sabah Dersi Materyali – Beni Sen Yaptın – 25 Nisan

1) Rabaş, 76. Mektup “Eğer Ben’im yasalarımda yürüyor ve Ben’im emirlerimi yapıyor gibi yerine getiriyorsan.” Kutsal Zohar sorar, “Orada zaten ‘yürü’ ve ‘yerine getir’ diyorsa, neden bir de ‘yapmak’?” Şöyle cevap verir, “Tora’nın Mitzvot’larını yerine getiren ve O’nun yolunda yürüyen için bu, O’nu yukarıda yapmak gibidir. Yaradan der

Sabah Dersi Materyali – Tek Bir On’a Bağlanmak – 23 Nisan

1) Rabaş, Makale 10, “Kişinin Yeniden Vücut Bulmamak İçim Erişmesi Gereken Derece Nedir? (1984) Tüm ruhların Adam HaRişon’un ruhundan uzandığını bilmeliyiz, o bilgi ağacı günahını işledikten sonra ruhu 600.000 ruha bölündü. Bunun anlamı şudur; Adam HaRişon’da, bir zamanlar Cennet Bahçesinde iken var olan tek bir ışık – ki

Dünya Kabala Kongresi 29 Nisan – 1 Mayıs 2022 – “Sadece Dostlar”

DERS 1: Gerçek Bir Buluşma Kongrenin Amacı 1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984) Burada toplanma sebebimiz budur -her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız. Ve başkalarını sevmek, kişinin yalnızca

Sabah Dersi Materyali – Pesah – Mısır’dan Çıkışa “Doğum” Denir – 16 Nisan

1) Baal HaSulam, Gebelik ve Doğumun Anlamı Bir bireyin doğuşu olduğu gibi, bedenlerin inşasına ilişkin olarak da kolektifin doğuşu vardır. Bu, manevi gücün yenilenmesiyle yapılır, yani anlayışların gelişimi kollektif için doğumdur, çünkü manevi olarak, form eşitsizliği dünyaları birbirinden ayırır. Bu doğum, ıslah dünyasına ulaşmak anlamına gelir. 2) Baal

Korah Aldı

Not 425 Haziran 1980 “Korah aldı, kendisi için kötü bir nasihat aldı, çünkü ‘Efendi’nin nasihati sonsuza kadar geçerlidir.’” Normalde kişi, aklının kendisi için iyi olacağını belirlediği şeyi yapar ve yapabileceği de budur. Ancak aklın onaylamadığı şeyi yapması zordur, hatta akla aykırıysa bu çok daha zordur. Bu nedenle, o,

Korah ve Musa Arasındaki Anlaşmazlık

Not 424 Korah ile Musa arasındaki anlaşmazlığı açıklamamız gerekir.  Musa, Korah’ın savunduğu her şeyin, Musa’ya değil Yaradan’a karşı olduğunu söyledi.  Korah, “Topluluğun tamamı kutsaldır” diye yazıldığı gibi, Yaradan’a inandığını ve bilgelerimizin “Sina dağında herkes duydu, ‘Ben Efendiniz Tanrınızım” dediğini savundu ama o Musa’ya inanmak istemedi. Bununla birlikte, kişisel

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,280