Kabala bilimi, benim ve senin hakkında, hepimiz hakkındaki anlatım şekli itibariyle eşsizdir. Herhangi soyut bir şey ile uğraşmaz, sadece nasıl yaratıldığımız ve daha yüksek varoluş seviyelerinde nasıl faaliyette bulunduğumuz ile uğraşır.
Dört bin yıl önce Sefer Yetzira (Yaratılış Kitabı) kitabını yazan Hz. İbrahim ile başlayarak, Kabala hakkında birçok kitap yazılmıştır. Bir sonraki önemli kitap, M.S. ikinci yüzyılda yazılmış olan Zohar Kitabı’dır. Zohar’ı, ünlü 16. yüzyıl Kabalisti Ari’nin çalışmaları takip eder. Ve yirminci yüzyıl, Kabalist Yehuda Aşlag’ın çalışmalarının ortaya çıkışına şahit olmuştur.
Aşlag’ın yazıları bizim neslimiz için en uygun olanıdır. Onlar, diğer Kabalistik kaynaklar gibi, üst dünyaların yapısını ve nasıl alçaldıklarını, evrenimizin ve onun içindeki her şeyin nasıl var olduğunu betimlerler.
Yehuda Aşlag’ın Talmud Eser Sefirot (On Sefirot Çalışması) adlı ders kitabı, sorular, cevaplar, tekrar materyalleri ve açıklamalar içeren bir çalışma yardımcısı olarak tasarlanmıştır. Bu, eğer böyle adlandırmak isterseniz, manevi âlemdeki evreni yöneten kanunları ve güçleri betimleyen, üst dünyaların fiziğidir.
Bu materyal, öğrencileri aşamalı olarak dönüştürür çünkü kişi manevi dünyayı nasıl deneyimleyeceğini ararken, kendisini ders kitabında yazan manevi kanunlara aşamalı olarak adapte eder.
Kabala bu dünyadaki yaşam ile uğraşmaz. Bunun yerine, bu sistemi çalışarak, alçalmamızdan önce sahip olduğumuz seviyeyi yeniden ediniriz. Bu yükseliş boyunca, Kabala çalışması öğrencinin içinde manevi sisteme eş bir sistem inşa eder.
Manevi yazılardan fayda sağlamayı garantilemek için, biz Bnei Baruch’ta sadece otantik kaynakları çalışırız (orijinalleri İbranicedir ve birçok dile çevrilmiştir) ve öğrencinin manevi gelişimine yardımcı olmak amacıyla yazılmış olanlarına odaklanırız. Bu kaynaklar şunlardır;
* Zohar Kitabı
* Ari’nin yazıları
* Yehuda Aşlag’ın yazıları
Çoğunlukla, bizim neslimiz için en uygunları oldukları için, Kabalist Yehuda Aşlag’ın yazılarına yoğunlaşırız.