e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Kişinin Doğduğu İlk Derece

Zohar, Mişpatim’de (Sulam tefsiri sayfa 4, Madde 11) şöyle yazar, “Gel ve gör, kişi doğduğunda hayvanın yanından, arılığın yanından, ‘Kutsal Melekler’ denilenlerin yanından yani Asiya dünyasından Nefeş verilir. Eğer daha fazla ödüllendirildiyse ‘Kutsal Hayvanlar’ın yanından yani Yetzira’nın yanından Ruah verilir. Ve daha ödüllendirildiyse ona Taht’ın yanından yani Beria dünyasından verilir. Daha da ödüllendirildiyse Atzilut’dan Nefeş verilir. Daha ödüllendirildiyse, orta direğin yanından Ruah de Atzilut verilir ve Yaradan’ın oğlu olarak anılır, Şöyle yazılmıştır: “Kralınız olan Yaradan’ın çocuklarısınız.” Eğer kişi daha fazla ödüllendirildiyse Bina olan Aba ve İma’nın yanından Neşama verilerek ödüllendirilir, ki bunlarla ilgili şöyle yazılmıştır ‘Tüm ruhun Kralı övmesine izin verin’ ve onlarla HaVaYah tamamlanmıştır.”

Dolayısıyla, mükemmellik BYA’dan NRN’ye ve Atzilut’dan NRN’ye sahip olmaktır. Bu İlk İnsan’ın günahtan önce sahip olduğu mükemmelliktir. Sadece günahtan sonra bulunduğu dereceden düşmüş ve ruhu 600.000 ruha bölünmüştür.

İnsanın maneviyatının Neşama (ruh) olarak adlandırılmasının nedeni budur, kişi sadece Nefeş de Nefeş’e sahip olmasına rağmen zira şöyle bir kural vardır, bir şeyden bahsederken onun en üst seviyesine değiniriz. Ve insanın en üst derecesi Neşama olduğundan insanın maneviyatından Neşama olarak bahsedilir.

Ve her birey en küçük dereceyle doğmasına rağmen (Reenkarnasyonların Kapısı, sayfa 11b), “hareketlerini arındırmak istiyorsa her kişi Musa peygamber olabilir” derler. Bunun böyle olmasının sebebi kişinin Beria’dan olduğu gibi Yetzira derecesinden de bir başka üst seviye, Neşama edinebilmesidir.

Şimdi bilgelerimizin diğer sözlerini de anlayabilirsiniz: “Erdemlilerin maneviyatı ya da ruhları gelir ve kişiye Yaradan’ın işinde yardım etmek için İbur’da (doyurma-aşılama) aşılar.”

Aynı zamanda Sulam’da  (Zohar Kitabı’na giriş, sayfa 93) da açıklanmıştır: “Konu şu ki, yardımcı faktör erdemlilerin ruhlarına onları bir seviyeden diğerine yükseltmek için Yukarıdan gönderilen destektir. Yaradan’ın erdemlilere gönderdiği bu yardım olmasaydı bulundukları dereceden çıkıp Daha Üste yükselemezlerdi. Dolayısıyla, Yaradan her erdemliye erdem ve değerine göre Yukarıdan yolunda yardım edecek Üst bir ruh yollar. Buna “erdemli birinin ruhunun gebe kalması” ve “erdemlinin ruhunun ortaya çıkması” denir.

Bundan şu sonuç çıkar ki, İbrahim, İsak ve Yakup gibilerinin olmadığı bir nesil yoktur, yani onlar bu şekilde doğmuştur ve bununla ilgili bir seçimleri yoktur. Tersine, bunlar gerçeğin yolunda yürümeye çalışan ve gerekli çabayı gösteren insanlar. Bu insanlar Yukarıdan erdemlilerin ruhlarının gebe kalması yoluyla her zaman destek ve Üst derecelere yükselmek için güç alırlar.

Bundan şu sonuç çıkar, Yukarıdan verilen her şey yardım olarak değerlendirilir, ancak hiç çaba ve seçim olmadan değil. Ve dünyanın süregelmesi Yukarıdan zenginlik eli uzatan bu erdemliler sayesindedir, yani Yukarıda süreklilik vardır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,109