e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 3

Vayehi Yaakov (Ve Yakup Yaşadı), 2 Ocak, 1955, Tel-Aviv

Çok sevgili ve inançlı dostlarım,

…’nın imzaladığı mektubu okudum, dost sevgisini üzerinize almanızdan çok hoşnudum. İlk sorunuzla ilgili olarak bunu yazarak cevaplayamayacağımı söyleyebilirim çünkü bunlar sözlü tartışma gerektiren konular ve bunları yazıya dökmek uygun değil.

İkinci sorunuzla ilgili, size babam Baal HaSulam’dan duyduğum bir makaleye istinaden yazıyorum: “Sen hayvanı ve insanı korursun, Tanrım.” Atalarımız bunu şöyle açıklar, “bunlar hayvanmış gibi davranan kurnaz insanlar” ve sen bana aslında bir hayvan olmanın iyi olduğunu yazıyorsun! Tersine Tora ve ilmin yollarında yürümeli ve üst ışığın lezzetinin tatlı hazzının parlaklığını üstüne çekmelisin. Ancak, bu “Lot’un sürüsünün çobanları,” gibi değil, “İbrahim’in sürüsünün çobanları,” gibi olmalı.

Dostlarla yediğimiz yemek sırasında, “Seninle Mısır’a inecek ve yine seni yukarı çıkaracağım” ve “Ve o dedi ki, ‘Seninle beraber olacağım (EKYEH), ve bu Ben’im (Anohi) sana gönderdiğim işaret. Halkı Mısır’dan çıkardığımda, sen bu dağın (Har) üzerinde Tanrı’ya ibadet edeceksin’” ayetleriyle ilgili söylediklerimi anlamalısınız. EKYEH (olacağım), Anohi (Ben) ve Har (dağ) arasındaki ilişki nedir?

Rabbi Akiva’nın kitabının 5. maddesinde şöyle yazılıdır, Yaradan der ki, “EKYEH Asher EKYEH (Ne Olacaksam Olacağım). Ben dünyayı iyilik niteliği ile yarattım, iyilik niteliği ile ona yol gösterdim ve iyilik niteliği ile onu yenileyeceğim.” Diğer şekilde, Yaradan “EKYEH Asher EKYEH, dünyayı inanç niteliği ile yarattım, inanç niteliği ile ona rehberlik ettim ve inanç niteliği ile onu yenileyeceğim,” dedi. “Ne Olacaksam Olacağım (EKYEH Asher EKYEH),” ayetinin manasını inanç ve iyilik niteliği açısından anlamalıyız. Atalarımız EKYEH Asher EKYEH ayetini şöyle yorumlar, “Zorluk içinde olacağım çünkü onlarla başka krallıkların köleliğinde beraber olacağım.”

Yukarıda yazılanı anlamak için bilmeliyiz ki, kişi Tora ve Mitzvot’u Lishma çizgisinde idrak etmeye başladığında, yani Mısır kralının sürekli olarak, “Sesine itaat edeceğim, Yaradan kim?” dediği, “Mısır” denilen zorluk içinde olduğunu hisseder. Bu aklın zorlandığı, düşüncelerinin aklını hırpaladığı Zivugim de Hakaa ile başladığı yerdir. Tüm bu yabancı düşüncelerin sadece “toprağın çıplaklığını görmek için,” gelen şifa olduğunu, yani bacadan bakmaktan fazlası olmadığını düşündüğü zamanlarda, bu düşüncelerle Yaradan çalışması arasında bir bağ olmadığını görür. Başka zaman şöyle düşünür, “Biz, tek babanın oğulları açık yürekliyiz,” yani tüm düşüncelerimiz yalnızca Yaradan’a tutunmak içindir ve “Mısır’da sürgün” denilen “Sesine itaat edeceğim Yaradan kim?” ve “Bu çalışma da ne?” düşüncelerine galip geldik ve güçlendik.

EKYEH konusu, mantık ötesi aşama, “senden ileriye,” aşamasıdır. Bu zamana “Seninle beraber Mısır’a ineceğim,” denir çünkü inancın yükü “Ben senin Tanrı’nım,” kişinin Mısır sürgünüyle düşüşü olarak kabul edilir. Bedeni sakinleştirmek ve ona alma arzusu formunda ödül sözü vermek istediğimizde, şöyle deriz: “ve Ben seni yine yükselteceğim,” yani sonrasında sen de inanç aşaması olan Anohi ( “Ben” ya da “bencil”) aşamasında kalacaksın.

Ve bu Asher EKYEH’tir (ne Olacaksam), yani sonrasında da kişi EKYEH aşamasında kalacak, yani “Halkı Mısır’dan çıkardığın zaman, bu dağın üzerinde Tanrı’ya hizmet edeceksin,” olduğunda bile. Har (dağ) kelimesi, Hirhurim (yansımalar) kelimesinden gelir, yani sonrasında da tıpkı “O, yeryüzünü hiçbir şeye asmaz,” sözünde olduğu gibi, “dağlar bir ipliğe asılı,” denilen dağın temeli üzerine inşa edilmiş olacak.

Fakat sonrasında, Yaradan’la Dvekut’u (birleşme, yapışma) başardığımızda, “hiçlik,”  “ne” uyanması için bir yerin olmadığı “ne olmadan” haline gelir. Tersine, EKYEH Asher “Ben onu iyilik niteliği ile Yarattım,” olur. Ve O’nun tüm iyiliğini hissettiğimizde, “Dünyayı inanç niteliği ile Yarattım,” idrakine varırız.

Bu “Kalbim iyi bir şeyle dolar,” sözünün anlamıdır. Baal HaSulam bu hissin yalnızca kalpte olduğunu, kalpten ağza gelmediğini söyler. Ağız bilgiyi ifade eder, yani ağız kişinin aklını ve düşüncelerini ifşa ederken, kalp sadece kalpteki potansiyel alıcıdır. Sonrasında kişi bu potansiyeli üzerine aldığında, iyi bir şeyle, dünyada inançtan başka iyi bir şey yoktur hissiyle ödüllendirilir. Bu noktada şöyle der, “Çalışmam kral içindir,” yani almak için değil, ihsan etmek için. Buradan Musa aşaması olan “Dilim hızlı bir yazarın kalemidir,” aşamasıyla ödüllendirilir.

Bu “Seninle beraber Mısır’a ineceğim,” sözünün anlamıdır yani sürgün sırasında kişi hiçbir şeyin “Anohi” (“Ben” ya da “bencil”) aşamasından daha kötü ya da daha bayağı olmadığını görür. Fakat ödüllendirildiğinde, bunun aynı zamanda “Seni yine yükselteceğim,” aşaması, yani tüm yükselişlerin Anohi aşaması olduğunu görür. Bu EKYEH Asher EKYEH’tir yani önce zorluk içindeydi fakat şimdi bunu iyi olarak algılıyor. Bu “Ve bu Yakup’un zor zamanı, fakat bundan kurtarılacak,” demektir çünkü tüm kurtuluş Anohi olarak kabul edilir.

Mektubuma cennet krallığının yükünü Anohi aşamasında alma liyakatini elde etmemiz dileğiyle son veriyorum.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,288