e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Şamati (Duydum) Makaleleri > 116 – Neden Mitzvot’un Niyet Gerektirmediğini Söylemiştir

116 – Neden Mitzvot’un Niyet Gerektirmediğini Söylemiştir

Duydum

“Mitzvot, niyet gerektirmez” ve “bir Mitzva’nın ödülü bu dünyada değildir.” Bu demektir ki, Mitzvot niyet gerektirmez diyen kişi, Mitzva’nın ödülünün bu dünyada olmadığına inanır. Niyet, Mitzva’nın tadı ve sebebidir. Bu Mitzva’nın gerçek ödülüdür.

Eğer kişi Mitzva’nın tadını alır ve onun mantığını anlarsa, daha büyük bir ödüle ihtiyacı kalmaz. Böylece Mitzvot niyet gerektirmediğinden ve kişi Mitzva’dan bir tat hissetmediği ve onda bir mantık bulmadığından Mitzva’nın ödülü hiçbir şekilde bu dünyada değildir.

Öyle anlaşılıyor ki, eğer kişi hiç niyet edinmediği bir aşamadaysa, o zaman kişi Mitzva’nın ödülünün bu dünyada olmadığı bir aşamadadır. Mitzva’nın tadı ve mantığı, onun ödülüdür ve eğer kişi sahip değilse,  kesinlikle bu dünyada Mitzva için bir ödül almaz.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,106