e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

27. Mektup

1926, Londra

Saygıdeğer öğrencime…mumu sonsuza kadar yansın,

Sizinle beden ve ruh olarak şimdi ve gelecekte bağ kurmayı gerçekten isterim. Ancak sadece ruh ve özle çalışabilir, ruhlarınızı bildiğim için onlarla bağ kurabilirim oysa sizler benim maneviyatımı bilmediğinizden sadece bedenle çalışabilirsiniz. Eğer bunu anlayabilirsen, sana karşı bir uzaklık hissetmediğimi fakat kesinlikle fiziksel bir yakınlığa ihtiyacımız olduğunu da anlayabilirsin. Ama bu benim çalışmam için değil, sen ve senin çalışman için gerekli, böylece bana sorduğunuz pek çok soruyu cevaplandırabilirim.

Yaradan’a, gerçeğin yolunda yürürken sana yol göstermesi, yol boyunca tüm engellerden koruması ve yaptığın her şeyde başarıya ulaşmanda yardım etmesi için dua ediyorum.

Kalp ve akılla, özlem ve duayla ilgili sana göstermiş olduğum yolu titizlikle izlemelisin, sonrasında Yaradan kesinlikle bizi başarıya ulaştıracak ve çok yakında ruh ve beden olarak bu dünyada ve gelecekte birleşeceğiz.

Hanukah’ın (2 Aralık, 1926) ikinci günü yazmış olduğun mektubunda ışığın içinde çalışma değil haz olduğundan, dünyanın çalışma için yaratıldığını ve Yaradan’ın karanlığı bu çalışma için—üzerinde çalışma yapılacak bir şey— yarattığını yazmışsın. Bununla ilgili şunu soruyorsun, “Karanlığı ışık olarak hisseden sağın Klipa’sı (kabuk) neden vardır ve ayrıca yaratılan varlık karanlığı ışık ve sanki karanlık ona ait değilmiş gibi kendinden ayrı olarak hissediyorsa, o zaman bir ömür boyu bunu nasıl sürdürür? Böyle bir insan neden dünyaya gelir?” Buna tam bir cevap istemişsin ama senin ihtiyacın olan büyük ışıklar değil, bir ruh kadar derinlere işleyen riyakârlığın utancını kendinden uzaklaştırmak. Ve ayrıca …”gerçek yolunu bulur” ve “beşinci yıl” sözleriyle ilgili yorum yapabileceğin sonucuna varmışsın.

Aslında sözlerin kafa karıştırıcı ve ben bu gerçeği bilmiyorum. Noktayı şöyle koymuşsun: Dünya çalışma için yaratıldı. Eğer öyleyse çalışma ebediyen olmalı mı? Oysa bilinir ki, sonsuzluk sükûnet içindedir! Ayrıca, içindeki karanlığı bilmeden ışığı karanlıkla takas eden yaratılan varlıkla ilgili sorunla ilgili olarak diyebilirim ki, sağı soldan nasıl ayıracağımızı bilmek zorundayız, karanlık ve ışık, fitil ve mum gibi olduğundan, sen henüz karanlığı görmekle ödüllendirilmedin. Dolayısıyla, mumu görüp ışığından haz aldıktan sonra soldan sağı öğrenebilirsin.

Peki neden Klipot’a büyük güçler atfeden Yaradan’la ilgili soru soruyorsun? Bunula ilgili daha önce ayrıntılı bir açıklama yapmıştım, öncelikle Yaradan Kendini, O’na tutunanın O’ndan şüphe duymasından korur ve O’nun sonsuz gücü nedeniyle bu asla gerçekleşmez, burada ayrıntıya girmek istemiyorum.

Fakat sözlerini “yoksul için dua” olarak kabul ediyorum ki bu sitem dolu bir duadır. Ve bu dua diğer duaların hepsinden önce kabul edilmeye en yakın olandır. Bunu Zohar’daki şu ayetlerde görebilirsin, “Yoksul için dua,” “Davut yoksuldur fakat yoksulun duası sistem doludur.”

Ayrıca, endişeli olman iyiye işaret, öyle görünüyor ki tek yol olan bütünlük ihtiyacı içindesin. Bu iyi çünkü beş yıl önce bundan şikâyetçi değildin. “Ve onlar Rephidim’den gelir” Tora’nın ediniminin tek yol olduğunu sana daha önce söylemiştim. Fakat bil ki sözlerim senin endişeni gidermez ve seni rahatlatmaz çünkü ilk yılın sonunda şimdikinden daha yüksekteydin. Ama yine de merhamet istemekten vazgeçme.

Yaratılış amacıyla ilgili yazılardan delil sunuyorsun: “Tanrı’n senden, Tanrı’ndan korkmanı ve Tanrı’na hizmet etmeni ister.” Gerçekte iki amaç vardır: Biri insanın gözü önünde olmalı diğeri Yaradan’ın Kendisi için olmalıdır. Yazılar, yaratılanın gözleri önünde ne olması gerektiğinden bahseder.

Bu konu Pirkey Avot’da (Babaların bölümleri) yazıldığı gibidir: “Ne çalışmayı bitirmek senin elinde ne de aylaklıktan uzaklaşmak.” Bu demektir ki, bütünlük çalışmanın amacı ve sonucu olduğundan, Sitra Ahra’nın yaklaşması, kişinin buna muktedir olmadığını anlaması ve onu çaresizliğe getirmesi için açık bir taraf vardır çünkü bilmeliyiz ki çalışmayı sonlandırmak kesinlikle bizim değil Yaradan’ın çalışmasıdır. Dolayısıyla, Yaradan’ın Allah korusun Çalışmasını bitirip bitirememesinin ölçüsünü sen nasıl biliyorsun? Bu küstahlık ve sapkınlık!

Yaradan senin işi sonuçlandırmadan çalışmanı istese bile “Ve sen aylaklıktan özgür değilsin.” Bu “Tanrı’n senden ne istiyor?” sözünün anlamıdır. Bu demektir ki, yaratılan varlık sadece şunu bilmelidir: Yaradan ve O’nun çalışmasını, dolayısıyla O’nun arzusunu tüm kalbinle yerine getirmek, tıpkı “Tövbe için Bana bir iğne ucu kadar bir delik aç” sözünde olduğu gibi. Bu şekilde kişi Sitra Ahra’nın ona yaklaşmasından korunmuş olur. Eğer kişi bunda tamamlanmış olursa, Yaradan’ın O’nun çalışmasında kişiyi sona ulaştıracağından emin olur “Ve arabaların geçebileceği bir açıklığı sana Açacağım.”

Eğer kişi O’na, çalışmanın tamamlanması ve kapının açılması ile ödüllendirilmeyecek şekilde bile hizmet etmeye hazır değilse, ne dalkavukluk etmek ne de yalanlar kişiye yardımcı olmaz. Zohar’da yazılanı sana daha önce açıklamıştım, “İki tanığın deliliyle…ölecek olan kişi ölüme mahkum edilecek” bu demektir ki, bu SAM’dır ve başlangıçta kişi ölüdür ve ölü olan sağın Klipa’sına sahip olsa da, bu sert Klipa Yaradan huzurunda minnettarlığın çoğalmasıyla iptal edilmiş olduğundan, ölü olanı öldürmek zor değildir.

Sözlerimin seni tatmin edip etmediğini bilmiyorum, beni haberdar edersen buna göre cevap verebilirim çünkü “Kanıt nedir?” sorusu eğer çalışan biriyse bilge olan kişinin sorusudur.

Yehuda

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,123