e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Efendi’nin Seçeceği Yer

Not 480

Ve öyle olacak ki, Tanrınız Efendi’nin kendi Adını yaşatmak için seçtiği yere, size buyurduğum her şeyi: yakmalık sunularınızı ve kurbanlarınızı, onda birlerinizi ve ellerinizin katkısını ve Efendi’ye adayacağınız tüm seçilmiş adaklarınızı oraya getireceksiniz.” (Deuteronomy 12:11).

Bununla ilgili şunu sormalıyız: Tora ebedi olduğuna göre, bugün Efendi’nin adını yaşatmak için seçtiği yer neresidir? Ayrıca, “Ben göğü ve yeri doldururum” dediğine göre, Tanrı’nın seçtiği bu yerin ne anlama geldiğini de sormalıyız.

Kör bir adam, Rabbi Meir’e şu soruyu sordu (Beresheet Rabbah, 4. Kısım). Ona, “Bunun hakkında, ‘Ben göğü ve yeri doldururum’ diye yazılmış olması mümkün mü?’ dedi. Geminin iki perdesi arasından Musa ile konuşuyordu. Ona, ‘Bana büyük aynalar getirin’ dedi. ‘Kendi suretini onlarda gör’ diye cevap verdi. Onu büyük gördü. ‘Küçük aynalar getirin.’ dedi. Ona, ‘Onlarda kendi suretini gör.” dedi. Onu küçük gördü.

Ona şöyle dedi, ‘Etten kemikten olan sen, kendini nasıl istersen değiştirirsin’, ‘Dünya olsun’ diyen çok daha fazlasıdır. O istediği zaman, “Ben göğü ve yeri doldururum.” Ve O istediği zaman, geminin iki perdesi arasından O, Musa ile konuşur.’”

Bu alegorideki cevabı anlamalıyız, zira alegori derse uymuyormuş gibi görünür. Aynadaki görüntü onun dışında bir şeydir. Ama kişinin kendisinde de elbette bir boyutu vardır: Ya büyüktür ya da küçük.

Mesele şu ki, “Efendi’nin seçeceği yer” akılda ve kalpte ihsan etmek anlamına gelir. “Oraya getireceksiniz” tüm Mitzva’yı [emir] ifade eder çünkü kişi, sahip olduğu Mitzvot’u [emirler] ve iyi işleri getirmelidir. Bunun tersine, yerin geri kalanında, Yaradan mevcut değildir bu da herhangi bir ifşanın olmadığı anlamına gelir. Bu, özellikle geminin iki perdesi arasındandır.

Geminin iki perdesi” sevgi ve korku olarak kabul edilir, “Ben” ve “Sahip olmayacaksın” da olduğu gibi, “yap” ve “yapma” anlamına gelir. Özellikle bu ikisinde, “gemi” olarak adlandırılan Şehina [Kutsallık] ifşa olmuştur.

Bu, “gemi taşıyıcılarını taşır”dır yani kişi, Şehina kişiyi yaklaştırmadıkça, Şehina’nın yüzünü almaz ve sonra kişi ihsan etme durumunda her şeyi yapabilir.

Aynanın anlamı, Yaradan’ın ifşasıdır ve buna “bilmecelerde değil, görünürde” denir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,087