e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

97- Ambar Ve Şaraphane İsrafı

Goren (ambar) iyi amellerin eksilmesidir, kişi Yaradan’da öncelikle Gronot (İbranice: boğumlar; Ger’onot – eksiklik kelimesiyle sesteş) hisseder. Bu nedenle iyi amellerini azaltır. Sonrasında “Ve Tanrı adını lekeleyen” anlamında Yekev (şaraphane) aşamasına gelir.

Sukkot memnuniyet, günahlar ona erdemlik olduğunda, ambar ve şaraphane bile Keduşa (Kutsallık) içine kabul edildiğinde, bu sevgiden tövbe olan “Gevurot sevinci” olarak kabul edilir. Sukkot anlayışı İshak olmanın anlamı budur, herkes ona dâhildir (ve Pesah, sağ çizgi sevgi olarak kabul edilir). Bu “İbrahim İshak’a babalık yapar,” sözünün anlamıdır.

Bu böyledir, çünkü baba ve oğul konusu sebep ve sonuçtur. Sağ çizgi İbrahim’le ilgili ilk idrak olmasaydı, sol çizgi İshak ile ilgili de bir idrak olmayacaktı. Daha ziyade sol, sağla birleşmiştir.

İbrahim şöyle der, “Sen’in Adının Kutsallığı helak olacak.” Yakup da der ki, bunun anlamı, günahlar Sen’in Adının Kutsallığı üzerine yıkılacak demektir. Eğer bu böyle devam ederse o zaman ortada bir gedik olur. Diğer bir deyişle, İsrail’deki tüm günahlar Keduşa (Kutsallık) için bir gedik gibi olur.

Oysa İshak şöyle der, “yarısı benim üzerime, yarısı senin üzerine,” yani günahların bir kısmı ve Mitzvot’un bir kısmı, bu demektir ki, her ikisi de Keduşa’ya girecek. Ve bu günahlar ona erdemlik olduğunda sevgiden tövbeye geldiğinde olur. Bu aşamada bir gedik vardır, şöyle yazdığı gibi, “delik olmadan ve feryat olmadan,” fakat hepsi Keduşa için ıslah edilir.

Bu atalarımızın söylediği şeyin anlamıdır; “İshak’ın katırının pisliği Abimeleh’in para ve altınından yücedir.” Katır bayağı, değersiz bir şeydir, yani onun kulluğunu katır olarak kabul ederler. Ve sonrasında ayrılık aşaması gelir. Çalışmasını takdir etmediği için ayrılığa düşer. Ve buna “İshak’ın katırları ve pisliği” denir. Ve İshak her şeyi sevgiden tövbe formunda ıslah ettiği ve günahları erdemlik olduğundan, onun pislik kazanımı “Abimeleh’in para ve altınından,” yücedir.

Onun Kesef’i (para) demek, Yaradan’a Kisufim (özlem) demektir; Zahav (altın) demek, Tora özlemiyle ilgili olarak Ze Hav (bunu ver) demektir. İshak her şeyi ıslah ettiğinden, o, sevgiden tövbeyi başarmıştır. Mitzvot’u yerine getirmede 613 Mitzvot’dan fazlası olmadığından, o her durumda zengindir, fakat günahların sonu yoktur. Bu nedenle İshak zengin olur, şöyle yazdığı gibi “ve yüz kapı buldu.” Bu demektir ki, israf onda ıslah olduğundan, o hiç eksiklik olmadan Keduşa’da yüzde yüzdür.

Bu nedenle Sukkah’ın sazdan çatısı, ambar ve şaraphane israfından meydana gelmiştir. (Böylece atalarımızın, Musa israf nedeniyle zengin oldu demesini anlayabilirsin). Bu nedenle Sukkot, öncelikle Gevurot’u sevindiren İshak’tan ve Musa’dan sonra adlandırılmıştır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,288