e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Derslerden Notlar > Düşünce Üzerinde Odaklanmak

Düşünce Üzerinde Odaklanmak

Uyumadan Önce: Uyurken mükemmeliyet hissi ile uyuyun. Yaratan’ın yüceliği ve aranızdaki ilişkiyle ilgili kısa bir yazı oku.

Sabah Uyanma: Sabah uykuya daldığın aynı düşünceyle uyan ve kendine daima “kalkarak ne edineceğin sorusunu sor. Kitapları çalışarak ne edineceğim? Dün bugünden nasıl farklı olacak ve beni gün içerisinde nasıl etkileyecek?

Derse Hazırlanmak: Derse başlamadan önce şu şekilde yoğunlaşmak gerekir; Şimdi grubumla bir derse başlıyorum. Tüm dünya “klisini” hissetmek istiyorum, sanki hep beraber aynı hedefe saldırıyor gibi. Öyle bir esinlenmek istiyorum ki sanki gün boyunca bu düşünceyle devam edeyim ve yaptığım her şey benim dışımda kalsın. İçimdeki izlenim şöyle olmalı: Ben, tüm grubum (dünya grubu) ve Yaratan arasındaki bağ. Grupla ders’ten sonra dış dünyayla iletişim kurarken gerçekten her şey dışımda kalır. Derse başlamadan ki niyet ve dua bu şekilde olmalı. Ben ve grupla birlikte Yaratan’a doğru.

Ders Esnasında – Mükemmellik ve Hisaron (arzu) Aynı Anda: Derse başlamadan önce mükemmellik haline girmek durumundasın. İletişim içerisinde olmak istediğin her şeyle aynı özellikler içerisinde olmalısın. Mükemmellik Kabala ve Işıktır. Eğer bunları edinmek istiyorsan mükemmellik içerisinde olmalısın. Bu emin olmanın verdiği mükemmelliktir, Yaratan’ın mükemmelliği. O kusursuzdur, güçlü ve her şeyi vermeye hazır ve verecekte. Grubunu ve Yaratan’ın sana olan tavrını kontrol etmektesin. Bunlar iki ayrı şeydir. Bana olan yaklaşımından eminim, beni kurtaracağından şüphem yok. Benim tarafımdan – henüz ıslah edilmemiş. Mükemmellik seviyesinden mahrumum, O’na benzer özelliklerim henüz yok. O’nu henüz etkileyemiyorum, O’na yönelik ihsan edemiyorum ya da O’nunla aynı özgecil koşullarda değilim. Yazar ve kitabın mükemmelliğinin farkına varmalıyız ve buna ek olarak çalıştığım bölümün yani Yaratan’ın davranışlarının. Hazineye giden yolun başındayım. Sonsuzluğa mükemmelliğe ulaşmak için bana bir davetiye verildi. Gerçeğimde kitabın yazdığı mükemmelliği kendimde eksik görüyorum. İhsan etmenin mükemmelliği eksik. Bu olmadan saran ışığı uyandırmam mümkün değil, sadece egoist arzum için ancak bilgi edinebilirim bu şekilde. Derse başlamadan önce kitabın bahsettiği bir hisaron olmalı. Işığı çektiğim nokta olan Atzilut dünyasıyla bütünleşmek arzusu.

Ders’te Niyet Hatırlanması: “Beraber ortak bir kli olarak birleşmeliyiz. Unutmayalım ki hep beraber çalışıyoruz ve ancak bu kolektif çalışmayla bizi ileri çeken gücü algılayabiliriz. Eğer unutursak, herkes kendisi için çalışır ve kendisini düşünür, o zaman mutlak bir kayıp olur. Dolayısıyla hepimiz birlikteyiz ve ne düşünürsek düşünelim ne çalışırsak çalışalım, hepimiz aynı amaca beraber ulaşıyoruz.

İç Dua: Şu anda son neslin koşullarındayız. Eğer arzularımızda bunu hissedersek, o zaman tüm ıslah oluşur. İç dua – kişinin en derin arzusudur: ıslah olmuş birleşik kli olan Hz. Adem’in yasalarının oluşarak dostlarımla ve grubumda gerçekleşmesi. Âdem kendi içinde tüm sonsuzluğun ışığını edinir, yani Yaratan’a olan açılım. Yaratan’ın aramızda sınırsızca belirmesini hissetmeliyiz. Bu anı her halimizde beklemeliyiz ve unutup grupta kanserli bir hücre olmaktan korkmalıyız. Yoksa o zaman kişi tüm gruba büyük zarar getirir ve sonuncunda kendisine de.

 

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,316