e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Şamati (Duydum) Makaleleri > 222- Sitra Ahra’ya Onu Keduşa’dan Ayırmak İçin Verilen Parça

222- Sitra Ahra’ya Onu Keduşa’dan Ayırmak İçin Verilen Parça

Duydum

“Başlangıçta, O, dünyayı Din (yargı) niteliği ile yarattı. Gördü ki dünya devam etmedi. Yorum: Din niteliği Malhut’tur, kısıtlama yeridir. Buradan aşağısı dışsal olanların durduğu yerdir.

Üst dokuzun içinden korkusuzca bolluk bereket alınabiliyor olmasına rağmen, dünya devam etmedi, bunun manası Behina Dalet’tir. Burası onun yeri olduğu ve değiştirilmesi, yani alma kaplarının iptali mümkün olmadığı için dünya düzeltilemez, çünkü bu onun doğasıdır ve değiştirilemez. Doğa, üst güçtür ve bu O’nun iradesidir; alma arzusu bütünlük içinde olmalıdır ve iptali mümkün değildir.

Tabi ki, aşağıdaki adamın da doğasını değiştirmesi imkânsızdır. Bunun için verilen tavsiye; O’nun merhamet niteliği ile birleşmek, yani Bina’nın yerindeki Malhut’ta doğasını sınırlandırmaktır. Bunun anlamı şudur, O bunu, burada sanki almakta bir kısıtlama varmış gibi yapmıştır ve böylece burada çalışmak, yani ihsan etmek için almak mümkün olur. Çünkü burası Behina Dalet’in yeri değildir ve böylece de iptal edilebilir.

Bunu takiben Behina Dalet aşağıya indirilmek yoluyla gerçekten ıslah olur. Bunun anlamı burasının kendi yeri olmadığını keşfetmesidir. Bu, Mitzvot ve iyi işler yoluyla gerçekleşir. Behina Bet’teki Behina Dalet’i keşfedip incelediğinde, bu ona yerinin aşağıda olduğunu gösterir.

Daha sonra da Zivug (çiftleşme) yükselir ve Mohin (ışık) aşağıya uzanır. Aşağı Hey, Eynaim’e (gözler) yükseldiği zaman, alma kabının dönüştürme çalışması yeniden başlar.

Esasen Sitra Ahra’ya bir bölüm verilmiş olması yüzünden ıslah yapılır. Burada daha önce, yalnız Din niteliği bulunan Behina Dalet’ten emmeye yer vardır, ama bu Bina’da böyle değildir. Ancak şimdi Bina da küçülme (azalma) koşuluna gelir, zira Din niteliği onunla da harmanlanmıştır. Böylece Din’in özelliği büyümüş olur. Ancak bu bölümde, burası onun gerçek yeri olmadığından, çalışmak ve geri çevirebilmek için artık bir yer vardır. Ve artık, mümkün olan her yerden bunu alışkanlık edindikten sonra, daha önce geri çevirmenin mümkün olmadığı yerlerde de bu yeteneği edinmekle sonuçlanır.

“Zenginleri yuttu ve onları geri kusacak” ile ifade edilen de budur. Böylelikle sınırını esneterek büyük zenginleri yutar, böylece kendisi tamamen ıslah olur. “Azazel için bir keçi” sözünün anlamı şudur: Ona bir hisse verilir, bu hisse ile o, daha sonra Keduşa’dan ayrılır, O’nun verdiği yerde ıslah olduğunda ise bu onun kendi yeri değildir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,104