e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Derslerden Notlar > Grup İçinde Neler Konuşulur-Konuşulamaz

Grup İçinde Neler Konuşulur-Konuşulamaz

Derslerden Tavsiyeler. 21 Kasım 2005 Dersinden Alıntılar

Baal HaSulam, “Pri Haham”, 50. Mektup (sayfa 146)

Kişisel tavsiye vermek alışkanlığım olmamasına rağmen, burada sizi sürekli uyardığım bir konuya değinmem gerekmektedir: Maneviyatla ilgili kendi kişisel yeni anlayışınızı paylaşmayınız. Hiç bir koşul altında başkasına bir şey kanıtlamamalısınız. Böyle bir arzu bile kendi içinde kusurdur.

Baal HaSulam

 

Dostlar Arasında Konuşulmaması Gereken Şeyler

…Kişinin manevi yolundayken kendisine açılan manevi hallerden bahsetmesi kesinlikle yasaktır.

Kişinin kendi izlenimlerinden, hislerinden ve ruhâni edinimlerinden bahsetmesine müsaade edilmez. Eğer gerçekten ilerliyorsa başkasına bundan zaten asla bahsetmez, çünkü bu kişi için en değerli şeydir. Kendisi için en değerli şeyleri kendisine saklar ve kimseye açmaz; hatta başkalarının farkına varmasından korkar.

Eğer kişinin kendi kalbindeki şeylerden bahsetmek gibi bir arzusu varsa, manevi şeylerin hala kendisi için önemsiz olduğunun ve kişinin dışındaki kavramlar olduğunun bir göstergesidir. Kalbindeki şeylerden bahsederek başkalarına zarar vermektedir, zira kendi anlayışının modelini başkalarına maneviyat olarak kabul ettirmektedir. Aynı zamanda, kendisine de zarar vermektedir, çünkü kalbindekiler yüzeye çıktıkça edindikleri israf olur ve manevi gelişimini durdurur.

 

Dostlarla Konuşulabilir Konular

İnsanlar aralarında Talmud Eser Sefirot’ta yazılı her şeyden ve aklın her ayrıntısından bahsedebilirler ama kalbe özel şeylerden değil. İnsanın aklına ilişkin olup da maneviyat arasında hiç bir bağ yoktur.

Şamati’de, Baal HaSulam ve Rabaş’ın makalelerinde okuduğumuz şeylerden, aynı kelimeleri kullanmak koşuluyla bahsedebiliriz. Manevi seviyelerden bahsedebiliriz, ama kişisel görüşümüzle değil.

Kaynaktan cümleler ve kelimeler kullanabiliriz, ancak bunları kendimize göre tercüme edip bahsetmekten kaçınmalıyız. İnsan bu kelimeleri tıpkı bir teyp kaydından okuyormuş gibi kullanabilir. Bu ancak kişinin “kalbindeki sırları” açmaması koşuluyla olmalıdır, sadece kitaptaki yazılı olanı tekrar etmelidir.

En iyisi TES kitabının detaylarını ve Evren’in yapısını tartışmaktır. Eğer dostlar aralarında birbirlerine manevi yükselişle ilgili bir şey hatırlatmak istiyorlarsa, o zaman şu şekilde söylemeliler; “Şu şekilde yazmaktadır…” diye bahsedilmeli. Kişi orijinal yazılan yazılardaki aynı kelime ve cümleleri aktarmalıdır, asla kendi hisleri vasıtasıyla arkadaşına aktarma yapmamalıdır, yoksa hem kendisini hem de dinleyene zarar verir.

Kural olarak, çalıştığımız, okuduğumuz ve Hocamız’dan duyduklarınızın tümünü sesli olarak konuşabiliriz, ancak yazıldığının aynı şekliyle olmalı. Yeni icatlar edinip başkalarına aktarmayınız. Bu yasaktır.

 

Çalışılan Materyaller Arsındaki İlişki

Soru: Farklı makaleler arasında bir ilişki kurabilir miyiz: Mesela bize söylediğiniz bu şeylerle Şamati makaleleri arasında?

İstediğiniz kadar. Bu önemli değil. Bu söylediklerimle TES, Şamati ve diğer makaleler arasında ilişki kurabilirsiniz. Tüm materyallerle çalışabilirsiniz. Son analizde, tüm bunlar insanın Yaradan’ı arayışıyla ilgili aslında sadece uzun bir tek makale, daha başka bir şey değil. Bundan daha yüce bir şey de yok. Tüm Kabala aslında sadece şimdiki halimden son ıslaha ve Yaradan’la bütünleşmenin nasıl oluşacağını anlatan bir hikâye. Hepsi bu.

Bunların hepsi ya mantıklı bir şekilde anlatılmakta (dünyalar ve manevi yapı ve seviyeler olarak) ya da hissi olarak (bu yolda kişinin hisleriyle ilerleyişi). Bizlere aklımızla hislerimizi nasıl terkip edeceğimizi, her vaziyetten nasıl geçileceğini, nasıl hissedilip ve anlaşılacağını anlatmakta. Burada ilerlediğimiz yoldan başka bahsedilen hiç bir şey yok. Kabala ilmi sadece bundan bahsetmektedir.

 

Arvut

Soru: Arvut’tan bahsedebilir miyiz?

Arvut’tan bahsederken, kişiyle grup arasındaki ilişkiden bahsediyorsunuz, kişiyle Yaradan arasındaki ilişkiden değil. Kişi diğerine olan sevgisini dile getirmekle yükümlüdür diye yazmaktadır, zira bu şekilde aralarındaki sevgiyi pekiştirirler, bir başka dosta karşılıklı olarak davranış örneği sergilemektedirler.

Bu demek değildir ki kişinin Yaradan’a olan tutumu gruba olan tavrında gizlenmiştir. Dostlar arasındaki sevgiye hitap eden her şey farklı bir olay.

Nerede samimi bir sevgi ortaya çıkarsa, gizlidir: ama bu doğal olarak gelişir. Kişi kendisini zorlamamalı ve oyun oynamamalı. Bu durum kişinin sevgiyi edindiği seviyede olur. Ondan sonra gizler, çünkü kişi için çok değerli olmuştur ve kişiyi bu hükmeder.

Bu dünyamızda insanlar arasındaki sevgiye benzer, insanlar her şeye bağırmalarına rağmen, hiç biri ciddi ve gerçek bağırış değildir. İnsanlar gerçek sevgiyi göstermekten kaçınırlar; başkalarından gizli tutarlar.

Buna rağmen bizim seviyemizde, hala dostlarımıza olan sevgide eksikliğimiz varken, bundan konuşabiliriz, sanki sevginin seviyesindeymiş gibi.

 

Soru: Grup toplantılarımızda basit anlamıyla kalbimizi açıyoruz…

Dostuna olan sevginden dolayı kalbini açman normal, ama Yaradan’a olan tavrını açığa çıkartmamalısın. Bu konuda temkinli olmalısın.

 

Hoca ve Öğrenciler

Bu mektubunda Baal HaSulam çalışma düzeniyle ilgili çok şey yazmakta. Başlarında daha üst seviyede bir hocaları olmadan öğrenciler aralarında çalışıp bilimsel detayları tartışabilirler, sadece orijinal kaynakları okuyabilir, ya da hocalarıyla beraber çalıştıkları şeyleri tekrar edebilirler. Ancak, manevi edinimleri aralarında paylaşmamalılar. Bu şu demektir; bu ilmi (Hohma) çalışabilirler, ama Tora denilen kısmı değil. Bu çok önemlidir zira öğrenciler aralarında çalışacaksa bir tek kelime bile eklemeden okumalılar.

…Kişi her zaman her şeyi egoist algısıyla yargılar. Aynı şekilde, Yaradan’ın diğer insanlara olan tutumunu dışarıdan gördükçe, Yaradan’ı da kendi kişisel algısından yargılar. Kişi Yaradan’ın kendisine, dostlarına ve tüm insanoğluna karşı olan tutumunun yanlış olduğu kanaatindedir. Kişinin bu görüş biçimi olumsuzdan olumluya değiştirmesi ve Yaradan’ı haklı görebilmesi için çok yoğun bir çaba sarf etmesi gerekmektedir.

Ancak, aynı şeyi Hoca ve öğrenci arasındaki ilişkide de öğrenmeliyiz. Eğer Hoca öğrencilerinden birisine bağırır ve sert muamele ederse bu Hoca’nın içindeki tavrın aynı olduğu anlamına gelmez. Bu Allah korusun, bir hor görme ya da saygısızlık değildir. Bu hiç bir şekilde diğer öğrencilerin o kişiye aynı tutumu sergileme koşuluna yol açmaz. Tam aksine, bu olayın üstüne çıkıp bu tür olayların kişinin içinde farklı ölçüldüğünün farkına varılmalıdır.

 

Hoca’nın Yokluğundaki Dersler

Soru: Bir yere gittiğiniz zaman ve yalnız kaldığımız durumlarda dersi en iyi nasıl yapabiliriz?

En iyi çözüm kayıtlı dersleri dinlemek. Bu şekilde hiç bir zarar gelmez. Size bu tavsiyeyi çok samimi olarak veriyorum. Bu şekilde hiç kimse bir zarar vermemiş olur.

 

Soru: Bu TES çalışırken de geçerlimidir?

Hayır. TES herkesle özgürce çalışabilinir. Dinlemeye razı olan sıradan sokaktan biriyle bile oturup çalışabilirsiniz.

 

Soru: Mesela Cumartesileri kendi dersimizi yönetecek olursak, nasıl organize edelim? Aramızdan birisimi herkese ders versin yoksa TES çalışmıyorsak hep beraber mi dersi yapalım?

Beraber herhangi bir materyali okuyabilirsiniz. Ancak, kişinin iç çalışmasıyla ilgili yazılan makaleleri açıklamanız yasak.

 

Grup Dışında

Diyelim ki gruptan bir arkadaşımız evde ve eşiyle konuşmak durumunda. Ya da, işte olabilir veya başka bir yerde. Dış grupların bir tanesinde ders veriyor olabilir, Hoca’yla ya da Hoca olmadan. Kendisine ve başkalarına zarar vermeden nasıl bir tutum içerisinde olmalı ve en etkili ilerleme kaydedebilir?

 

Eşinizle Konuşmak

Evdeyken kişi eşiyle her şeyden konuşabilir. “Erkeğin eşi kendi bedeni gibidir.”

Bu demektir ki insan bir kadınla beraber aynı evde yaşıyorsa, ikisi bir Kli demektir ve eşine her şeyi anlatabilir. Bu sözler Rabaş’a ait, bana değil. Elbette eşinizin sizin söyleyeceklerinizi ne kadar dinlemeye hazır olduğuna bağlı. Ama eğer hazırsa, ona her şeyi anlatabilirsiniz.

Bu ne demek? Kalbinizdeki her şeyi anlatmak zorunda değilsiniz, tüm manevi hislerinizi. Ancak ona kendi sözlerinizle istediklerinizi açıklayabilirsiniz, duyduğunuz, okuduğunuz ve çalışmanız esnasında öğrendiğiniz her şeyi aktarırken. Bu tür şeyleri sadece eşinizle paylaşabilirsiniz.

Çocuklarınızla Konuşmak

Çocuklarınıza bazı şeyleri anlatabilirsiniz, ama sadece seviyelerine ve yaşlarına vs göre. Çocuklarda erkeğe aittir, erkeğin iç özelliklerinin parçasıdır.

 

Yabancılarla Konuşmak

Aile çerçevesi dışında maneviyatla ilgili bir tek kelime bile konuşmamalısınız. İş yerinizde yabancılarla, aile ve grup dışındaki kişilerle maneviyatla ilgili konuları konuşmamak daha iyi olur. Konuşmalarınız daha ziyade: “Ne var ne yok? Ya da havadan sudan konularla sınırlı kalsın. Kendinizi bu tür insanlardan uzak tutmanız ya da aldırmamanız gerekmiyor. Ortamdaki herkes gibi davranın.

 

Öğrencilerleyken

Eğer biri öğrencilere ders veriyorsa, onlarla bir makale okuması tavsiye edilir ve açıklamaları son derece mantıklı ve hissiz olmalıdır. Benim tavsiyem uygun bir dersin kaydının beraber dinlenilmesidir. Bunun nedeni kişinin kendisine zarar verebileceğindendir ve kişi kendi ilerlemesini yıllarca durdurabilir! Burada gururunu, gücünü ve diğer egoist güçleri kullanmaya başlar. Bu güçlerin içinde nasıl işlediğini bilemez ve problemler yaşayabilir.

Bunun dışında, Yukarıdan yardım alabilir, Yaradan her defasında kişinin düşmesine ve utanmasına neden olabilir. Bu utanç vasıtasıyla Yaradan kişiyi sürekli ıslah eder ve yetersizliğini ve temelsizliğini kişiye gösterir. En olumlusu toplumun küçük görmesini sağlar. Bir öğretmen kendisini kibir ve güç arzusundan uzak tutmakta çok zorlanır.

Dolayısıyla öğrencilere öğretmek isteyenlerin gerçekten çok büyük bir fedakârlık yapması gerekmektedir ve çok iyi bir korunma mekanizmasına ihtiyaçları vardır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,281