e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Makaleler > Bakanlar Arasından Köleyi Yükseltmek

Bakanlar Arasından Köleyi Yükseltmek

Şöyle yazılmıştır: “Yüksekten daha yukarıda olan izler ve onlardan yukarıda olanlar vardır” Sert bir cevap gerektiğinden, herkes Kişisel İlahi Takdir’e (kişisel kader) inanır ancak hiçbir şekilde ona tutunmaz şeklinde cevaplayacağım sizi.

Sebebi, kötü ve yanlış bir düşüncenin, “İyilik yapan İyi”nin ta kendisi olan Yaradan’a atfedilememesidir. Ancak, Kişisel İlahi Takdir (kişisel kader) bilgisi sadece Yaradan’ın gerçek hizmetkârlarına açılır – O’nun bundan önce gelen tüm nedenlere sebep olduğu, hem iyi hem de kötü. O zaman onlar Kişisel İlahi Takdir ile birbirlerine bağlıdırlar, zira arı olana bağlı olan herkes arıdır.

Rehber, rehberlik ettikleriyle bütün olduğundan iyi ve kötü arasında açık bir ayrılık yoktur. Hepsi sevilir ve hepsi açıktır, zira hepsi O’nun eşsizliğinin ifşasını yüceltmeye hazır olan Yaradan’ın kaplarının taşıyıcılarıdır. Bu hissedilerek bilinir ve bu ölçüde, sonunda iyi ve kötü tüm aksiyonların ve düşüncelerin Yaradan’ın kaplarının taşıyıcıları olduğu bilgisine sahiptirler. O, onlar için hazırlamıştır, O’nun ağzından gelmişlerdir ve bu ıslahın sonunda herkes tarafından bilinecektir.

Ancak, bunun arasında uzun ve tehditkâr bir sürgün vardır. En büyük sorun kişi bazı yanlışlar gördüğünde olur, kişi seviyesinden düşer, o meşhur yalana tutunur ve oduncunun elindeki balta gibi olduğunu unutur. Tersine, kişi kendisini bu aksiyonun sahibi sanır ve her şeyin geldiği tüm sonuçların nedenlerini ve bu dünyada O’ndan başka Yönetici olmadığını unutur.

Öğreti budur. Kişi bunu başta bilmesine rağmen, yine de bir ihtiyaç zamanında kişi bu farkındalığı, her şeyi erdemlik seviyesine bağlayan bir nedenle bağdaştırmayı kontrol etmez. Bu mektubun tüm cevabı budur.

Sizlere daha önce birinin diğerini aydınlattığı, bu iki konseptle ilgili gerçek bir benzetme yapmıştım. Ancak, gizliliğin gücü hüküm sürer ve aralarında kontrolü sağlar.

Hizmetkârını tüm bakanlarının üzerine çıkartacak kadar seven bir kralla ilgili bir benzetme vardır, zira onun kalbindeki gerçek ve değişmez sevgiyi görmüştür.

Bununla beraber, açık bir neden olmadan birini bir anda en üst seviyeye çıkarmak krala yakışır bir tavır değildir. Tersine, krala yakışan tavır nedenleri büyük bir bilgelikle herkese ifşa etmektir.

Kral ne yaptı? Hizmetkârını şehrin kapılarına bekçi yaptı ve akıllı, şakacı bir bakana krallığa karşıymış gibi direnmesini ve bekçi hazırlıksızken sarayı zapt etmek için savaşmasını söyledi.

Bakan kralın emrettiği gibi yaptı ve büyük bir bilgelik ve ustalıkla kralın sarayına karşı savaşıyormuş gibi yaptı. Kapıdaki hizmetkâr bakana karşı cesurca ve bağlılıkla hayatını riske attı ve kralı kurtardı, ta ki krala karşı büyük sevgisi herkese aşikâr olana dek.

O zaman bakan giysilerini çıkardı ve ortada büyük bir kahkaha vardı, zira hizmetkâr şiddetle ve cesurca savaşmıştı ve şimdi hepsinin gerçek değil oyun olduğunu anlamıştı. En çok da bakan acımasızlık hayallerinin derinliğini ve gözünde canlandırdığı korkudan bahsedince güldüler. Ve bu korkunç savaştaki her nokta bir kahkaha ve büyük neşeye dönüştü.

Ancak, o yine de bir hizmetkârdı, okullu değil. Ve tüm bakanların ve kralın hizmetkârlarının üzerine nasıl çıkartılabilirdi?

O zaman kral düşündü ve o bakana kendisini bir hırsız ve katil olarak gizlemesini ve kendisine karşı şiddetli bir savaş yapmasını söyledi. Kral ikinci savaşta hizmetkârın muhteşem bir bilgelik keşfedeceğini ve tüm bakanların üstünde durmaya layık olacağını biliyordu.

Böylece, hizmetkârını kralın hazinesini korumakla görevlendirdi ve şimdi bakan zalim bir katil gibi giyinmiş olarak kralın hazinelerini yağmalamaya geldi.

İşe tayin edilmiş zavallı kap dolana dek korkusuzca ve bağlılıkla savaştı. O zaman bakan giysilerini çıkardı ve kralın sarayında büyük neşe ve kahkaha oldu, hatta öncekinden daha çok.

Bakanın oyununun detayları büyük kahkahaya neden oldu, zira şimdi bakan öncekinden daha akıllı olmak zorundaydı çünkü kralın hükümranlığında kimsenin acımasız olmadığı açıkça biliniyordu ve acımasız olanların hepsi şakacı kimselerdi. Bu nedenle, bakan kötülük giysilerini edinmek için büyük bir ustalık kullandı.

Ancak, bu arada hizmetkâr bilgi sonrası bilgelik ve bilgi öncesi sevgi edindi ve o zaman ebediliğe yükseltildi.

Gerçekte, o sürgündeki tüm savaşlar muhteşem bir görüntüdür ve herkes onların lütufkâr içeriğinde sadece iyilik getiren bir tür akıl ve neşe olduğunu bilir. Yine de, savaşın yük ve tehdidini azaltacak bir yöntem yoktur.

Bununla ilgili sizlerle yüz yüze uzun uzadıya konuştum ve artık bu benzetmenin bir ucuyla ilgili bilginiz var ve Yaradan’ın yardımıyla diğer tarafını da anlayacaksınız.

Ve benden en çok duymak istediğiniz şeye hiçbir cevap veremem. Size bununla ilgili yüz yüze bir benzetme de yaptım, zira “yeryüzünün krallığı gök kubbenin krallığı gibidir” ve gerçek rehberlik bakanlara verilir.

Bununla beraber, her şey kralın tavsiye ve imzasıyla yapılır. Kral bakanların düzenlediği planı imzalamaktan başka bir şey yapmaz. Eğer planda bir hata görürse onu düzeltmez sadece bakanı değiştirir ve ilki görevinden istifa eder.

İnsan da bu şekilde, içine montelenmiş harflere göre hareket eden küçük bir dünyadır, zira krallar onun içindeki yetmiş milleti yönetir. Sefer Yetzira’da (Yaratılış Kitabı) yazılanların anlamı budur: “O belli bir harfi taçlandırdı.” Her bir harf değerlendirmeler yapan kendi zamanının bakanıdır ve dünyanın Kralı onları imzalar. Harf bir takım planlarda hata yaparsa hemen görevinden istifa eder ve O onun yerine başka bir harfi ödüllendirir.

“Her nesil ve onun yargıçları” sözlerinin anlamı budur. Islahın sonunda Mesih denilen o harf hükmedecek ve Yaradan’ın kontrolünde tüm nesilleri ihtişamlı bir taçla tamamlayıp bağlayacak.

Şimdi koşulunuza nasıl müdahale edebildiğimi anlayabilirsiniz ve her biriniz neyi ortaya çıkarmanız gerekiyorsa onu açığa çıkaracak ve her şey enkarnasyonlar boyunca açıklığa kavuşacak.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,324