e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Derslerden Notlar > Yaptıklarımızın Arkasındaki Niyet

Yaptıklarımızın Arkasındaki Niyet

Bazen konuları netlikle anlatamıyorum ve bu benim kusurum. Kişi önemi ruhani ve içsel gelişime verince, bedensel hareketlerine verdiği dikkat geri planda kalır. Açıkçası akla bile gelmez. Kişi bahsi geçen manevi kanunun niyetine odaklanır, fiziksel hareketlerle uygulamalara değil. Dışarıdan bakan bir kişi fiziksel hareketlerin yapılmadığını ve eksik olduğunu düşünebilir.

Şöyle yazar: “niyetsiz uygulanan bir emir ruhsuz bir beden gibidir.” Manevi çalışma içerisinde olan bir kişiyle dinci (kelimelerle [dış davranışlarla] inanıyorum diyen) arasındaki fark, manevi çalışma yapan bir kişinin fiziksel hareketlerin manevi anlamı olan niyeti geliştirmek istemesidir. Bu yüzden içselliği çalışan ve ruhunu arındırmak isteyen bir kişi fiziksel hareketleri göz önünde bulundurmaz. Dinlerin fiziksel tarifelerinin uygulanmasına gözüken emirler denir ve bu tür tarifler dini kitaplarda ve şeriat kanunlarında geçer. Fiziksel olarak yerine getirilen bu davranışlar insanlar tarafından dünyevi haliyle anlaşıldığından bedenlerle yapılan hareketlerle yerine getirilir.

Fiziksel olarak yapılan bu hareketler insanın ruhunu geliştirmez ve kişiyi değişime getirip manen yükseltmez. Bu dini davranışlar kişi tarafından yıllarca hatta hayatı boyunca uygulanabilir ve tekrarlanabilir ancak kişinin manen gelişip, bencil doğasının üzerine çıkmasına hiç bir katkıda bulunmaz.

Normalde bir kurala uymak eğitimden kaynaklanır. Kişiye genelde bu şekilde davranıp davranmak istemediği ya da bu davranışlarda bağımsız olup olmak istemediği sorulmaz. Kişi beşikten eğitimine başlar ve bu eğitim vasıtasıyla davranışları doğası haline gelir. Bu eğitimden aldığı doğası bir sonraki dünyanın vaatleriyle güç kazanır. İnsanın doğası bencil olduğu için, bu koşulları kabul eder ve yerine getirir. Hatta sıradan insanlardan daha iyi koşullar önüne konur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,480