e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Şamati (Duydum) Makaleleri > 240- Senin Yüzünü Sorduklarında Seni Soruşturanı Sor

240- Senin Yüzünü Sorduklarında Seni Soruşturanı Sor

Slihot´un 1. Günü, saygıdeğer babam, ustam, öğretmenimden duydum.

“Senin Yüzünü sorduklarında seni soruşturanı sor, onları cennette ki Senin ikametgâhından cevapla, kulaklarını onların yalvaran haykırışlarına kapatma (birinci günün Slihot’u).” Bu şöyledir; dünyanın yaratılış amacı, O´nun yarattıklarına iyilik etmesidir. Fakat ıslahın tamamlanması için yargı (Din) niteliğinin merhamet (Rahamim) içinde tatlandırılması gerekir.

Yargı, Gadlut (büyüklük) olarak algılanmaktadır. Ancak bununla form eşitsizliğine gelmekten kaçınmak için bir çeşit uzlaşma anlayışı olmalıdır: Yargı daha fazla alması gerektiğini söyler ama o hala form eşitsizliğine girme tehlikesi içindedir. Oysaki merhamet niteliği ile karıştığında Gadlut Işığını almaz ve böylelikle form eşitliğine gelebilir. Ve ıslah, alma kaplarının verme kaplarına dönüştürülmesi ile yapılır.

Bu nedenle eğer kişi Yaradan´ı aramak için gelirse, hala alma kaplarına bağlıdır ve alma niteliği olan kişi eksik ve lanetli diye adlandırılır ve lanetli biri kutsal olana bağlanamaz. Ancak vermek için alan biri “kutsanmış” diye tanımlanır, çünkü hiçbir eksiği yoktur ve kendisi için hiçbir şeye ihtiyaç duymaz. Buna göre tek zorluk, kişinin sadece Tora ve Mitsvot yardımıyla alma kaplarını verme kaplarına dönüştürebilmesinden kutsanmış durumda olmasıdır.  Bu nedenle “Seni soruşturanı sor” diye dua ederiz.

İki çeşit soruşturmacı vardır: Bazıları sadece Senin Yüzünü soruştururlar,  onlar sadece vermek isteyenlerdir. Bu nedenle aradıkları – edinmek istedikleri kurtuluş –   sadece Senin Yüzün uğrunadır. Bu konuda şunu söyledi: “Onlar senin yüzünü sorduklarında,”  Yüzünü soranlara, “cennetten Senin ikametgâhından cevap ver.” Bu demektir ki onlar almaktan arındıkları için artık Yukarıyı kirletmeyecekleri için senin ikametgâhın onlara ifşa olur. “Onların yalvaran haykırışları,” onların tüm dua ve istekleri hala kendi çıkarları için olduğu anlamındadır; yani henüz almaktan arınmadılar, Yaradan´a yakın olmak istiyorlar anlamındadır.

Bunun nedeni Yaradan´a hizmet etmede iki anlayış olmasındandır: Bazıları vardır ki Yaradan’ın bu dünyada ifşa olmasını ve böylece herkesin bu dünyada tanrısallığın var olduğunu anlamasını isterler. Bu durumda ortada değillerdir, sadece istiyorlardır. Bu durumda Yaradan´a yaklaşmak için dua etmediğinden, ama sadece cennetin görkeminin bu dünyada ifşa olmasını istediğinden, kişinin alma anlayışında olduğu söylenemez.

Ve bazıları da vardır ki Yaradan´a yakın olmak için dua ederler. O zaman bu kişi ortadadır. Burada artık kendisi için almaktan söz edilebilir, çünkü bu kişi Yaradan´a daha yakın olmak için bolluk almak istemektedir. Buna “yalvarmak” ve “yakarış” da denir. Ve hala bu, yakın olmak için yakarış içinde olanlar, onlar ağlayabilirler; onlara “kulaklarını kapatma.”

Zira eksiği olan ağlar. Fakat bir başkası için bu yalvarış değil, bir taleptir, “hürmetlerimi sun,” sözlerindeki gibi. Dolayısıyla yüz ile ilgili sadece tek bir talep vardır.

“Cennetteki ikametgâhından” demek, Eynaim’den (gözler), bilgelik ışığından demektir;  kapları vermek için almak durumunda olduğundan, bolluğun özünü alacaklardır. Ancak hala yalvaran durumunda olanlara “kulaklarını kapatma”. Kulak, Bina anlamındadır; onların merhamet ışığından güç çekmeye ihtiyaçları vardır, ihsan etme arzusu edinmek için.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,266