e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

11. Mektup

1925, Varşova

Kalbime bağlanmış olana, mumu sonsuza kadar yansın.

nın seyahati ile ilgili mektubunu aldım. Tanrı’nın izniyle onu beraberimde Kudüs’e getireceğim. Onun için Beyrut’a oradan da Kudüs’e benim üzerimden vize alabileceğimi düşünüyorum, ne yazık ki şu anda yapabileceğim başka bir şey yok. Aileme bu konuyu mektubumda bildirmiştim.

Bana sormuş olduğun Tora’nın sözleriyle ilgili olarak şunu söyleyebilirim ki, her şeyi sevgiyle kabullenmek zorunda olduğundan, yoksun olduğun şeyi bana yazmalısın. Aslında bu gerçeğin yoludur fakat sevgiyi hissetmelisin, sevgi ancak eksiklik olduğunda hissedilir. “Halkın acısını paylaşan, halkın huzurunu görmekle ödüllendirilir” ve “Kişi paylaştırdığı ölçüde, payını alır” sözlerinin anlamı budur.

Yaradan’ın kurduğu şekliyle aşağıdan uyandırılmanın tüm iyiliğinin sadece eksikliği nasıl hissedeceğimizi öğrenmekle ilgili olduğunu çokça duymuşsundur. Bu “Dua, işin yarısı eder” sözünün anlamıdır çünkü kişi eksikliğin yarısını hissetmediği sürece—bütünden kesip çıkarılan ve olması gerektiği gibi hissedilmeyen kısım—kişi tam bir Dvekut’a (birleşme) erişemez. Bu böyledir çünkü bu onun için avantajlı değildir, insan gereksiz bir şeyi saklamaz ya da devam ettirmez.

Atalarımız bize der ki, bu hissin çaresi duanın gücüdür. Kişi duada ısrarcı olduğunda ve sürekli olarak O’na tutunmaya özlem duyduğunda, dua işin yarısını halleder yani kişi bunun yarım olduğunu fark eder. Kıvılcımlar çoğaldığında ve organlara işlemeye başladığında kişi kesinlikle tam bir kurtuluşla ödüllendirilir ve o kısım sonsuza kadar bütüne tutunur.

Üst ve alt sular arasında sadece kıl payı kadar fark vardır” sözünün anlamı budur, atalarımızın söylediği gibi, “Bir ip(ya da saç teli) ona bağlanır” tıpkı “ipe dizili dağlar” sözünde olduğu gibi. Bu ipliğin bir dolguya ihtiyacı vardır, alt suların üst sulardan ayrılmasının sebebi budur.

Ağzının başı, ağzının içinde” sözünün anlamı budur. Bu demektir ki, bloke edilen yani baştaki(Peh de Roş) ağız açılmadıkça, göbeğinden(Tabur) beslenir ve kapalı olan açılmalıdır. Öyle anlaşılıyor ki, “Ağzının başı, ağzının içinde; ağzının etrafında dudak olacak” demek azla yetinmeyecek demektir çünkü “Eğer payımıza izin verirsek, sunağın payına kim izin verecek?” Bu sebeple başında ağırlık hisseder.

Kişi alt dudağı arındırmak için kalbini Yaradan’a tam anlamıyla akıttığından, bu his onu ağızdaki dudak gibi çevreler. “Ağzının etrafında bir dudak olacak, bir doku” ayetinin anlamı budur yani özlemin kıvılcımları yan yana gelir ve birleşir “bir ceketin önü gibi.”

Diğer bir deyişle, acı hissine neden olan sebepler ve kalpten taşması herhangi bir şekilde iptal edilemez, tersine bir araya gelir ve bir ağız oluştururlar tıpkı atalarımızın dediği gibi, “Günahları ona erdemlik gibi gelir.” Akabinde iki ağzı olur çünkü “etrafında” demek (Aramik dilinde) Sehor (daireler çizmek ve ticaret) demektir.

Bu nedenle yüz tam bir Partzuf ‘dur ve Ahoraim tam bir Partzuf’tur. Eğer kişi bununla ödüllendirilirse, “ceketin açıklığını” edinir ve sonra “O adam bozulmayacağının garantisini alır çünkü onun adı sonsuza kadar Yinon’dur.” Bunu dikkatlice özümse çünkü bu “Topraklarında iki misli miras alacaklar” sözünün anlamıdır.

Sözlerimde büyük derinlikler var fakat onları şimdi yorumlama gücüne sahip değilim. Fakat sözlerimi iyi anlarsan kesinlikle izinsiz olarak giriş ve çıkışla ödüllendirilirsin. Bu bölümü biterken, “Kutsal yere girdiğinde ve çıktığında onun sesi duyuldu” sözünün gerçekleşmesini dilerim.

Bütünde Tora’yı edinmemin erdemliğini anlamıyorsun. Eğer anlasaydın kesinlikle kendini ona adar ve onunla ödüllendirilmiş olurdun. “Mum emir; Tora ışıktır” ayetini biliyorsun. Eğer ışığı olmayan bir oda dolusu mumun varsa, mumlar odayı boşuna işgal eder. Tora adı Horaah (yönergeler) ve Mar’eh ve Re’iah (sırasıyla “bakış” ve “görüş”) kelimelerinden gelir, yani arkasında hiç iz bırakmayan tam bir farkındalık. Yaradan bu sözlerimi anlamana yardım etsin…

Ayrıca senden dost sevgisine çaba harcamanı, dostlar arasındaki sevgiyi arttıracak taktikler geliştirmeni ve aranızdaki bedensel meseleleri, nefrete yol açtığı ve Yaradan’a memnuniyet verenler arasında nefretin olmaması gerektiği için, iptal etmenizi rica ediyorum. Daha ziyade dostlar arasında büyük bir şefkat ve sevgi olur.

Her dostun mektubunu diğer dosta göstermesini rica ediyorum çünkü konular birinden diğerine aktarılır, ruhu kutsamanın ve bedeni köleleştirmenin tek yolu vardır. Fakat Allah korusun, bedenin değiştiği gibi asla değişme. Sözlerimi dinlemelisin çünkü bu senin yaşamın ve senin günlerin.

Söylediklerim kendim için değil, ama askerleri emirlerini yerine getirmezse iyi bir general ne yapsın?

Yehuda Leib

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,111