e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 47

11 Mart 1959, Tel-Aviv

Dostuma en iyi dileklerimle,

Şabat’ta yapmış olduğum konuşmanın tamamını buraya yazacağım. “Adar’ın birinde Şekalim’den bahsederiz.” Musa’nın kafa karıştırıcı bulduğu şeylerden biri olan Şekalim’in (Şekel para biriminin çoğulu) manasını anlamak zorundayız. RASHI ayeti şöyle yorumlar, “‘Bunu… Verecek.’ O, ona yarım şekel ağırlığındaki ateş sikkesi gibi görüneni uzattı ve dedi ki, ‘Bunu… Verecek.’” Neden Musa bunu şaşırtıcı buldu anlamalıyız.

Yarım şekele “Her kafada ince çatlak,” denir. Kutsal Zohar’da şöyle yazılıdır, “Her Galgalta (baş/kafatası) Atik Yomin’e beyazlık armağanı getirir. Bunun için o başı baş aşağı ayırdı. Böylece hesaplanmış oldu.” Baal HaSulam’ın yorumuna göre Galgalta başlangıç demektir. “Beyazlık” inanç ve Dvekut olan “beyaz” ve “İnce çatlak” ayırmak ve kırmak demektir.

Onun sözlerini yorumlamak için öncelikle “beyaz ateş üzerine siyah ateş” ile yazılan Tora’nın manasını anlamalıyız. Tora’nın ışığıyla ödüllendirilmek için iki aşamaya ihtiyacımız var; “siyah” aşaması ve “beyaz” aşaması. Siyah, inanç ve Yaradan’la Dvekut’un parlamadığı zaman demektir. Bu kişinin ateş gibi yanan bir doğaya sahip olması ve alma arzusunu sadece kendisi için yerine getirmeyi istemesidir ve bundan kurtulmak için hiçbir şey yapamaz… bununla daha sonra haz ve mutluluk alacağını önceden göremez.

Bu sırada kişi tüm dünyaya bakıp, Yaradan’ın dünyayı bereketle yönettiğine inanmak istediğinde, yabancı düşüncelere dalar ve bu düşünceler üzerine aldığı çalışmada—mantık ötesi— ona çatlak ve kırıklık gibi olur. Bu kırıklık ona karanlık olur, çünkü sonrasında inanç ondan ayrılır ve O’nla Dvekut eksikliği içinde olur. Buna “kafada bir çatlak, yarım şekel” denir, yani karanlık aşaması.

Musa’nın şaşırtıcı bulduğu budur: İnanç ışığının açık olarak parladığı ilahilik aşamasında olmak daha iyiyken neden bu karanlığa ihtiyacımız olsun ki? Ve neden “İsrail oğullarının başını al,” sözünü yerine getirmek için baştaki çatlağa gerek var? Musa’nın kafa karıştırıcı bulduğu budur.

Yaradan Musa’ya cevap verir: “Bunu… Verecek,” yani alma arzusundaki onları zorlayan şey olan ateş doğasını; bu onların Yaradan’a bağış olarak vereceği şeydir.

Siyah aşamanın üstesinden gelme gerekliliği O’nun yardımını gerekli kılar, atalarımızın dediği gibi, “Arınmaya gelen yardım alır.” Kutsal Zohar bunu şöyle yorumlar, Yaradan’dan kutsal ruh alarak yardım alır ve böylece durumunun üstesinden gelir. Sonuç olarak O, ona yüksek bir derece vererek yardım eder. Ve Yaşam Ağacı kitabında yazdığı gibi, kişi daima üst beyazlık olan “beyazı” uzatmalıdır.

Bu “beyaz ateş üzerine siyah ateş” sözünün anlamıdır. Bu ayrıca “Her Galgalta” sözünün anlamıdır, yani her başlangıç, yani kişi daima “siyah ateş” denilen aşamasının üstesinden gelmek için üst beyazlığı çekmesine sebep olacak yeni seçimler yapmalıdır ki bu yeni bir Neşama ve derecedir. Yukarıdan yardım geldiğinde “beyaz ateş” olur ta ki kişi yaratılış amacıyla tam olarak ödüllendirilene kadar.

Dileyelim Yaradan Tora’nın ışığının ifşası ile ödüllendirilmemize yardım etsin. Amin.

Sana en iyi dileklerini gönderen dostun

Baruh Şalom HaLevi Aşlag

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,085