e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 15

3 Aralık, 1955

Nasıl olur da Yakup güzel olduğu için Rahel’i Leah’dan daha fazla sever? Atalarımız şunu sorar, “Kim güzelliği için bir kadınla evlenir ki?”

Cevap: Tora bize Yaradan yollarını öğretir. Çalışmada iki anlayış vardır: 1) Hohma, 2) Hassadim. Hohma, görmek ve bilmektir ve ona “ifşa olan dünya” denir. Bir de “Leah” denilen gizli dünya vardır. Bu mantık ötesi inanç, Hassadim olan “Leah’ın gözleri tatlıdır,” sözünün anlamıdır.

Bu aynı zamanda Yakup ve Laban konusuyla ilgilidir. Yakup’a “Yaradan’a hizmet eden,” Laban’a “Yaradan,” denir. (Kutsal Ari, Yaşam Ağacı, Laban’ı “üst beyazlık” yani O’ndan Yayılan olarak yorumlar) Laban’ın iki kızı vardır, yani iki derecesi: “Gizli dünya” denilen Leah ve “ifşa olan dünya,” Rahel.

Yaratılış amacı Yaratılanlara iyilik yapmaktır. Bu ifşa olan dünyadadır. Leah denilen gizli dünyaya “Dvekut’un ışığı” denir.

Ve Yakup Rahel’i sevdi,” demek, o yaratılış amacının ışığını uzatmak istiyor demektir. Fakat Laban Yakup’a önce “Hassadim ışığı,” Dvekut ışığı olan Leah’ı alması gerektiğini söyler.

Ve Tanrı böylece Leah’a olan nefreti gördü,” demek, Yakup Leah’dan memnun olmadı demektir ki Yaradan onun özellikle Leah’tan çoğalmasını ister. Bu demektir ki Yaradan ona özellikle Dvekut ışığı vasıtasıyla Tora ve çalışmada çoğalmayla ödüllendirileceğimizi gösterir.

Fakat aynı zamanda Rahel’in ıslahına da ihtiyacımız vardır, yani Hohma olarak kabul edilen yaratılış amacının ışığını uzatmaya. Bunun için Rahel ona der ki, “Bana oğullar ver, eğer vermezsen ölürüm.” Bu demektir ki, Yakup Rahel için tüm arzulanan ıslahları hazırlamak zorunda ki böylece ifşa olan dünya derecesinde çoğalma yapabilsin. Bu böyledir, çünkü eğer evlatları olmazsa çalışmasında canlılık olmaz ve derecesinden ayrılır. Bu “Ve eğer veremezsen, ben öleceğim,” olarak kabul edilir, Yakup Hassadim’i Hohma’ya uzatmak zorundadır.

Bu “Ve Tanrı Rahel’i hatırladı,” sözünün anlamıdır. Atalarımız şöyle der, Hassadim’i Hohma’ya uzattığı için Leah’a şükürler olsun. Bu demektir ki, ifşa olan dünyayı Hassadim temelinde uzatabiliriz.

Yaradan inançla O’nun yolunda yürümemize yardım etsin…

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,083