e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Makaleler > Tora ve Mitsvot’u Yerine Getirmede Hangisi Kalbi Arındırır?

Tora ve Mitsvot’u Yerine Getirmede Hangisi Kalbi Arındırır?

Makale No. 8, 1984

Soru: Maneviyatı ve Islahları ödül almak üzere yerine getirmek kalbi arındırır mı? Atalarımız der ki: “Kötü eğilimi ben yarattım; Işığı da şifası için verdim.” Bu demektir ki kalbi arındırır. Fakat kişi özellikle ödül almamayı amaçladığı zaman mı bu böyledir, yoksa kişi ödül almak üzere çalıştığı zaman da kalbi arındırır mı?

Cevap: “Zohar Kitabı’na Giriş” te yazılıdır ki, “Kişi, maneviyata ve Islahlara bağlanmaya Kral’a hizmet ederken ki gibi sevgi ve korku niyeti olmadan Lo Lişma’da (O’nun adına değil) başlasa bile, kişinin kalpteki noktası büyümeye ve etkinliğini göstermeye başlar. Bu böyledir çünkü eylemler niyet gerektirmez ve niyetsiz hareketler bile kişinin “cansız” denilen birinci seviyesindeki alma arzusunu arındırabilir. Ve kişi, alma arzusunun cansız kısmını arındırdığı ölçüde, yavaş yavaş kalpteki noktanın 613 organını da inşa eder, bu Nefeş de Keduşa’dır (cansız seviyenin kutsallığı). Bu yüzden, görüyoruz ki manevi çalışma ve yaptıklarımız, Lo Lişma’da bile kalbi arındırır.

Soru: Maneviyat ve Islahları ödüllendirilmemek üzere yerine getirme yolu, sadece seçilmiş birkaç kişi için midir? Ya da herhangi biri Yaradan ile Dvekut (birleşme) ile ödüllendirileceği bu yolda, ödüllendirilmemek için yürüyebilir mi?

Cevap: İnsanın kendi için alma arzusu yaratılış düşüncesinde ortaya çıkmış olsa da, ruhlara, bu arzuyu ihsan etme arzusuna çevirmek için ıslah verildiğinden, Maneviyat ve ıslahları yerine getirerek kişi alma arzusunu ihsan etme arzusuna çevirebilir. Bunun şifası sadece seçilmiş birkaç kişiye değil, istisnasız herkese verilmiştir.

Ancak bu bir seçim konusu olduğundan, bazıları daha çabuk ve bazıları daha yavaş ilerler. “Zohar Kitabı’na Giriş”te yazıldığı üzere, sonuçta, herkes tam mükemmelliği elde edecektir. Yazıldığı üzere, “Sürgüne gönderilmiş kişi, ondan dışlanmış olmasın.”

Yine de, maneviyat ve ıslahları yerine getirmeyi öğrenmeye başlarken, kişi Lo Lişma’da başlar. Bu böyledir çünkü kişi alma arzusuyla yaratılmıştır. Bu yüzden, ona kişisel kazanç sağlamayan hiçbir şeyi anlamaz ve asla maneviyat ve ıslahları yerine getirmeye başlamak istemez.

Rambam’ın yazdığı gibi: “Atalarımız der ki; kişi Lo Lişma’da olsa bile daima maneviyata bağlanmalıdır çünkü Lo Lişma’dan Lişma’ya gelir. Bu yüzden ilim, çocuklara, kadınlara ve halka öğretilirken, onlara sadece korku ve ödül alma üzerinden çalışmak öğretilir. Ve onlar bilgi sahibi oldukları ve bilgelik edindikleri zaman, bu sır onlara azar azar ifşa olur. O’nu edinene ve O’na sevgiyle hizmet edene kadar, gittikçe buna alışırlar.” Dolayısıyla, Rambam’ın sözlerinden görüyoruz ki herkes Lişma’ya erişir, aralarındaki fark zamanlamadadır.

Soru: Kişi Lişma’ya giden bir yolda yürüdüğünü hissettiğinde, diğerleri de doğru yolda yürüsün diye onları etkilemeye çalışmalı mı?

Cevap: Bu genel bir sorudur. Dindar bir kişinin laik bir kişiyi test etmesi gibidir. Eğer onu değiştirebileceğine inanıyorsa, o zaman “Komşuna kesinlikle ders vermelisin” ilkesine göre onunla çalışmalıdır. Bu durumda denebilir ki niyetinin sadece sevap olması şartıyla, dostuna gidebileceği daha iyi bir yoldan bahsedebilirsin. Fakat çoğu zaman kişi bir başkasına, “Dostuna ders vermek” için değil, sadece üstünlük sağlamak amacıyla ders verir.

Ve yukarıda bahsedilenden öğreniyoruz ki insanın, başkaları da gerçeğin yolunda yürüsün arzusu, dindar ve laikler, Litvanya ve Hasidim grubu ve Hasidimlerin kendi arasında tartışmalar yaratmıştır. Bu böyledir çünkü herkes doğru yolda olduğunu düşünür ve herkes diğerini doğru yolda yürümek için ikna etmeye çalışır.

 

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,292