e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

247- Düşünce, Besin Olarak Addedilir

Adar’ın 24’ünde duydum, 19 Mart 1944, Kudüs

İnsanın üç bedene sahip olduğu anlaşılır:

  1. Keduşa’nın (kutsallık) ruhu için bir kıyafet olan, içsel beden.
  2. Klipat Noga (kabuğu).
  3. Yılanın derisi.

Bu iki bedenden kurtulmak ve sadece içsel bedeni kullanabilmek için, şifa (Segula) olan şey sadece içsel bedeni ilgilendiren şeyler hakkında düşünmektir. Bu, kişinin düşüncelerinin her zaman tek bir otoritede kalması gerektiği anlamına gelir ve bu, “O’ndan başkası yok” anlamına gelir, yani O, tüm eylemleri yapar ve yapacaktır ve dünyada O’nu Keduşa’dan ayırabilecek hiçbir yaratım yoktur.

Kişi bu iki bedeni düşünmediği için, onlar, hiç beslenmedikleri ve onları sürdürecek hiçbir şeyleri olmadığından ölürler. Bu nedenle bilgi ağacının günahından sonra, Yaradan ona “Ekmeğini, alnının teriyle yiyeceksin” dedi, çünkü günahtan önce yaşam gücü ekmeğe bağlı değildi.

Ancak, günahtan sonra, yılanın derisi vücuduna sarıldığında, yaşam ekmeğe yani beslenmeye bağlı hale geldi ve eğer besin verilmezse kişi ölür. Bedenlerden kurtulmak için bu, büyük bir ıslahtır, çünkü düşünceler onların besini olduğundan kişi, kendi yararına olan düşünceleri düşünmemeye ve uygulamamaya çalışmalıdır.

Bu nedenle, kişi sadece içsel bedeni düşünmelidir, çünkü o, Keduşa’nın ruhu için bir kıyafettir. Yani, kişi, derisinin ardında olan düşünceleri düşünmelidir. Bunun anlamı şudur, bunlar derilerinin dışına, alma arzusunun dışına fayda sağlarlar.

Kişinin derisinden sonra, Klipot’a hiçbir tutunma yoktur, zira Klipot, kişinin derisinin dışındakine değil, yalnız derisinin içindekine tutunur. Bunun anlamı şudur, onlar, kıyafetlenmiş her şeye tutunurlar ve kıyafetlenmemiş hiçbir şeye tutunamazlar.

Kişi, derisinin ardında olan düşüncelerde sebatla devam ederse, şu yazılanla ödüllendirilir, “Ve derimden sonra bunu kırdılar.” “Bu”, kişinin derisinin arkasında duran Şehina (Kutsallık) tır. “Kırdı”, yalnızca derisinden sonra var olduğu anlamına gelir. O zaman kişi, “etimden Tanrı’mı göreceğim” koşulu ile ödüllendirilir. O zaman, Tanrısını bu bedenden görür, yani Keduşa gelir ve bedenin içerisinde kıyafetlenir. Ancak bu, özellikle kişinin herhangi hiçbir kıyafetlenme olmadan derisinin dışında çalışmayı kabul etmesiyle gerçekleşir ve ardından bu kıyafetlenme ile ödüllendirilir. Günahkârlar, kıyafetlemenin olduğu yerde yani alma arzusunun içinde çalışmak isteyenler ise bu bilgeliği edinmeden ölürler. Bunun nedeni, hiçbir kıyafetlenmeye sahip olmamaları ve hiçbir şeyle ödüllenmemiş olmalarıdır.

 

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,073