e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

111- Nefes, Ses ve Konuşma

29 Sivan’da duydum, 2 Temmuz 1943, Kudüs

Nefes’in, Ses’in ve Konuşma’nın bir izlenimi vardır, Buz’un bir izlenimi vardır ve Çok Kötü’nün bir izlenimi vardır. Nefes, Or Hozer (Geri Yansıyan Işık) demektir, Masah’tan (perde) ortaya çıkar. Bu sınırlı bir güçtür. ‘‘Tekrar kötülüğe dönmelerine izin verme’’ derecesinin birikimine gelmediği sürece hala “Nefes” olarak bilinir.

Kendi ölçüsü tamamlandığı zaman, bu sınırlama, Yansıyan Işık’la beraber Masah’a, ‘‘Ses’’ denir. Ses, Tora’nın (Işık) kanunlarını ihlal etmemesini söyleyen bir uyarıcı gibidir. Ve eğer o ihlal etmek zorunda kaldıysa, ihlal ettiği anda tat alması duracaktır. Dolayısıyla, kişi ihlal ettiği zaman aksamaya geleceğini kesin olarak bilirse eğer, bu sınırlamayı elinden kaçırmaz.

Ve daha sonra o, Malhut olan ‘‘Konuşma’’ konumuna gelir. Bu anda Yaradan’ın ve yapışmanın Zivug’u (manevi çiftleşme) gerçekleşebilir ve Hohma’nın (Erdemlik) aydınlanması aşağıya yayılır.

Bilinir ki iki derece vardır: 1) Hiçbir alma olmadan ihsan etmek. 2) İhsan etmek için almak

Daha sonra, o ihsan etmek için alabileceği bir dereceye geldiği zaman, sadece ihsan etmek için ihsan etmek formunda olan esarete neden ihtiyacı var? Tüm her şeyden sonra, Yaradan ihsan etmek için almaktan daha çok memnuniyet duyar zira alma kaplarına giren Erdemliğin Işığı, yaratılışın amacının Işığıdır.  Dolayısıyla, kişi, yaratılışın ıslahı olan ihsan etmek için ihsan etmek çalışmasına neden bağlı kalmalıdır?

Bu anda o tat almayı durdurur ve o zaman savunmasız ve çıplak bırakılır. Bunun sebebi Hasadim (Merhamet) Işığının Hohma (Erdemlik) ışığını örtmesidir. Ve eğer bu örtü kaçarsa, kişi Hohma Işığına sahip olsa bile, o Hohma’yı kıyafetlendirmek için yanında henüz hiçbir şeyi yoktur.

Bu esnada kişi ‘‘çok kötü buz’’ denen konuma gelir. Bunun sebebi, Hohma veren Yesod de Aba’dır, buna ‘‘Hohma uzun ve Hasadim dar’’ denen buzdur. Bu kristalleşmiş su gibidir: su olmasına rağmen, aşağıya yayılmaz.

Ve Yesod de İma’ya ‘‘çok kötü’’ denir, kısa ve geniş olarak kabul edilir. “kısa’’ denir çünkü Hohma üzerinde kilitleme vardır, çünkü orada Hohma’nın yokluğu vardır, ikinci Simtsum’dan (kısıtlama) dolayı. Ve bu ‘‘çok kötüdür’’. Dolayısıyla, bu kesin olarak ikisi tarafındandır: Hohma, Yesod de Aba vasıtasıyla yayılır ve Hasadim, Yesod de İma vasıtasıyla yayılır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,083