e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

241- Yakınken O’nu Çağır

“Yakınken O’nu çağır” (Isaiah 55:6) “O yakınken,” sözünün ne anlama geldiğini anlamalıyız;  “Bütün dünya O‘nun yüceliği” ile doludur. Böylelikle O, her zaman yakındır. Öyleyse “Ona yakın iken” ne demektir? Öyle görünüyor ki O’nun uzak olduğu zamanlarda vardır.

Bu durum daima bireysel edinime göre değerlendirilir. Eğer kişi O’nun yakınlığını hissetmezse, bundan hiçbir şey çıkmaz, böylece her şey kişinin hissiyatına göre değerlendirilir. Bir kişi dünyayı bereket dolu hissedebilir, bir diğeri ise bu dünyada hiç bir iyilik hissetmeyebilir. Bu yüzden bu dünyada iyilik var diyemez. Bunun yerine, kişi hissettiği duruma göre ifade eder ve bu da dünyanın acı ile dolu olduğudur.

Ve bununla ilgili olarak öngörü sahibinin uyarısı şudur: “O yakınken, O’nu çağır” O gelir ve şöyle der: “Şu durumu anla; Yaradan yakınında ki Yaradan’ı çağırıyorsun”. Bu, şimdi senin bir fırsatın var, anlamına gelir. Eğer dikkatli olursan, Yaradan’ın yakınında olduğunu hissedeceksin ve bu Yaradan’ın yakınlığının belirtisidir.

Ve bunun kanıtı şudur, bilmeliyiz ki doğası gereği kişi, Yaradan`a tutunma konusunda yetersizdir, çünkü bu insanın doğasına karşıdır. Yaratılışı gereği kişide sadece alma arzusu vardır, oysa Yaradan’a tutunmak, sadece ihsan etmektir. Ancak Yaradan’ın kişiyi çağırmasıyla birlikte, bu kişide ikinci bir doğa yaratır: Kişi kendi doğasını Yaradan’la bağ kurarak değiştirmeyi ister.

Dolayısıyla, kişi bilmelidir ki Tora ve dua ile söylediği sözler, sadece Yaradan’dan gelir. Kişi asla “Benim kuvvetim ve bileğimin gücü” demeyi aklına getirmemelidir çünkü bu tamamen kişinin çabasına zıttır. Bu yoğun bir ormanda, yaşadığı yere ulaşmak için yol gösterecek bir çıkış bulamamış birinin kayboluşuna benzer. Bu yüzden umudu kalmamıştır ve asla eve dönmeyi düşünememektedir. Fakat bu kişi uzakta birisinin olduğunu görürse ya da bir insan sesi duyarsa, köküne duyduğu arzusu ve özlemi, kişiyi hızlı bir şekilde uyandırır ve kişi haykırmaya ve birisinin kendisine gelmesi ve kurtarması için talepte bulunmaya başlayacaktır.

Benzer şekilde, iyi yolu kaybetmiş ve kötü bir yerin içine girmiş biri, hayvanların arasında yaşamaya çoktan alışmıştır. Alma arzusunun bakış açısından, kişinin aklın ve Kutsallığın olduğu yere dönüşü asla olmayacaktır. Kişi ancak kendisini çağıran sesi duyduğunda, uyanır ve tövbe eder.

Ancak bu, Yaradan’ın sesidir, kendi sesi değildir. Fakat eğer kişi ıslahlara yönelik eylemlerini henüz neticelendirmemiş ise, bunun Yaradan’ın sesi olduğunu hissedip buna inanamaz ve bunu kendi kuvveti ve kendi bileğinin gücü diye düşünür. Öngörü sahibi uyarısı şudur; kişi kendi görüşünün ve düşüncesinin üstesinden gelmelidir ve bunun Yaradan’ın sesi olduğuna canı gönülden inanmalıdır.

Bu yüzden, eğer Yaradan kişiyi sıkışık ormanın dışına çıkarmayı dilerse, Yaradan ona uzaktan bir Işık gösterir ve kişi, Işığın ona gösterdiği yolda yürümek üzere geri kalan gücünü toplar, ona ulaşmak için.

Fakat kişi bu Işığı Yaradan`la ilişkilendirmez ve Yaradan beni çağırıyor demezse, Işık kişiden ayrılır ve kişi ormanda ayakta kala kalır. Böylelikle, şimdi kişinin kalbinin tamamını Yaradan’a gösteriyor olması lazımdır, gelip kötülüğün olduğu yerden kişiyi alması ve onu koruması için, kendi için almak koşulundan koruması için, Adem’in çocuklarının olduğu yer diye bilinen, aklın olduğu yere kişiyi getirmesi için. Tıpkı Adameh la Elyon (Ben en yukarıdaki gibi olacağım) sözündeki gibi, yani Yaradan’a tutunarak ihsan etme için. Eğer bu şekilde olmazsa, kişi bu fırsatı kullanamaz ve gene önceki gibi kalır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,266