e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

28. Mektup

1927, Londra

Öğrencime…mumu sonsuza kadar yansın,

Mart ayının başında göndermiş olduğun ve ondan önceki mektubuna şimdi cevap vereceğim.

NHYM’e ilişkin soruna cevaben diyebilirim ki, onunla ilgili sağ, sol ve ortayı açıklamayacağım çünkü o aynı zamanda Or Hozer‘in (yansıyan ışık) niteliğine aittir ve Or Hozer’in niteliklerinin ıslaha ihtiyacı olduğunu daha önce kitabımda anlatmıştım.

Sana kaç defa manevi niteliklerin dünyasal niteliklerden asla daha iyi olamayacağını açıklamış olmama rağmen yine de arınmışlıktaki köleliğin tadını hissetmediğini ısrarla söylüyorsun.

Memnuniyeti geciktirmeye ve tükenmiş berekete kölelik dendiğinden, bana göre kölelik için arzu duyulan yerde zaten kayıp vardır… tıpkı atalarımızın dediği gibi, “Bir hizmetkâr kötü hislerin rahatlamasına izin verir” Dolayısıyla, efendisinin köleliğinin yükü altındayken ona “hizmetkâr” ve “hizmet eden” denir.

Kabala İlmine Giriş” kitabında yazılana göre, ödül Or Hozer’den yayılırken, çalışma ve uğraş, üst ışığa fazlasıyla gıpta ettiği için onu geciktiren Masah’tan yayılır. Bu nedenle, Malhut Keter olmak için geri döner ve esaretten çıkarak kurtuluşa Keter olan saf Rahamim’le (merhametler) ulaşır.

Bilindiği gibi, Or Hozer, ZA’nin NHYM NHY’si ve Hakaa’da eşleşen Malhut olarak tanımlandığından, atalarımız şöyle der, “Yediği ekmeğe layık olmayan hizmetkâr.”

Eğer hizmetkâr yediği ekmeğe layık olup onu Galgalta’ya (başına) yükseltirse, o zaman kurtarılır. Ama hizmetkâr yalnızca karnının yukarısında buna layıktır, bu demektir ki geciktirme niyeti, Behina Dalet’teki Masah’ın katılığına değil, alma arzusuna sahiptir. Öyle anlaşılıyor ki, Masah’ı geciktirmesi, Keter’in arzusunun Allah korusun Malhut olduğu geciken bir Kli değil, alma kabı olacaktır. Bu nedenle yalnızca midesi ve yediği ekmek Keter’den eklenir bu nedenle bir köle olarak kalmaya devam eder.

Keter’in Masah’ı ve midenin Masah’ı arasındaki bu anlayışa, midesindeki alma kaplarının mutlak nefreti ve hatta ondan yayılan haz vasıtasıyla gelir. Bu ona, acıyan bir yeri kaşıyan birinin hazzı gibi gelir ki acının aşikar olması sebebiyle bu herkes için nefret uyandıran bir hazdır.

Doğadaki bu nefret uyandıran güç vasıtasıyla, kişi içindeki hazlardan gerçekten nefret eden ikinci bir doğa edinir. Bu şekilde kişinin Masah’ı Keter olmak için geri dönen Behina Dalet gibi geciktirici güçten yardım alır.

Fakat arınmışlık ve nefret duyulan şeylerle, hatta dünyasal doğalarıyla ilgili bu kadar dikkatli olmayanlarla ne yapabiliriz? Onlar için üzülmeyiz çünkü onların perspektifinden onlar zaten arınmış ve nefret edilmesi gerekenden zaten nefret etmeye gelmişlerdir. Ancak, maddeselliklerine bağlı olarak, olmaları gerektiği gibi dikkatli olmadıkları için nefret uyandıran şeyleri iyi ayırt edemezler.

Bu, dünyanın çalışma için yaratıldığı yanlışı üzerine kurulu senin sorunun cevabıdır. Ben Kudüs’e gelmeden önce kendini ıslah etmelisin.

Yehuda Leib

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,307