e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

126– Bir Bilge Şehre Gelir

“Bir bilge şehre gelir.” Yaradan’a “Bilge” denir. O şehre gelir, çünkü Şavuot’ta, O Kendini dünyaya gösterir.

“Tembel şöyle der: ‘Yolda bir aslan var; belki bilge evde değil. Belki kapı kapalıdır.’” Atalarımız der ki, “eğer çabalar ve bulamazsan, inanma.” Bu nedenle kişi Yaradan’ın yakınlığını bulamazsa, ona uygun şekilde çalışmadığı söylenir. Bu nedenle ona “tembel” denir.

Çabalamamasının nedeni nedir? Eğer Yaradan’ın yakınlığını arıyorsa, neden çaba sarf etmek istemedi? Her şeyden önce eğer maddesel bir şeyler edinmek istiyorsan, çaba olmadan onları da elde edemezsin. Gerçekte insan çalışmak istemez ve “Yolun üzerinde bir aslan, yani Sitra Ahra var,” der, şöyle yazdığı gibi, “gizli yerdeki aslan gibi.” Bu demektir ki, Yaradan yoluna adım atan kişi, yoldaki aslanla karşılaşır. Ve bunda başarısız olan toparlanamaz.

Bu sebeple başlamaya korkar, çünkü aslanı kim yenebilir ki? Ona şöyle denir, “Yolda aslan yok,” çünkü “O’ndan başkası yok,” yazılıdır. Bu böyledir, çünkü “Tanrı insanı O’nun önünde korkacak şekilde yarattı,”  nedeniyle, O’ndan başka bir güç yoktur.

Sonra kişi başka bir bahane bulur: “Belki bilge evde değildir?” O’nun evi Nukva, Kutsal Şehina’dır. Sonra Keduşa yolunda yürüyüp yürümediğinden emin olamaz.

Bu sebeple der ki, belki Bilge, yani Yaradan, Evinde değil. Aslında, bu ne O’nun ne de Keduşa’nın evidir. Öyleyse Keduşa’da ilerlediğini nasıl bilecek? Ona şöyle söylenir, “Bilge Evinde,” yani “Kişinin ruhu ona öğretecek” ve sonunda Keduşa’da ilerlediğini bilir.

Sonra şöyle der, “belki kapı kapalıdır ve içeri girmek imkânsızdır, tıpkı şöyle yazdığı gibi, ‘Yaradan’ı edinmeyi arzulayanlar gelip, alamayacak mı?’” Ona şöyle söylenir, “Kapı kapalı değil.” Her şeyden önce görürüz ki, pek çok insan Kral’ın sarayına giriş izniyle ödüllendirilmiştir.

Sonra o cevaplar, “Her şekilde gitmeyeceğim.” Bu demektir ki, eğer tembelse ve çabalamak istemiyorsa, kavgacı ve kurnaz olur ve sadece çalışmayı onun için ağırlaştırmaya çalıştıklarını düşünür.

Oysa gerçekte çaba sarf etmek isteyen, bunun zıddını görür. Pek çoğunun bunu başardığını, çabalamak istemeyenlerin ise başaramadığını görür. Başaramamış olsalar bile, bu çabalamak istemediklerini keşfettikleri içindir. Fakat o, tembel olduğundan ve sadece eylemlerini meşrulaştırmak istediğinden, bilge biri gibi vaaz verir. Gerçekte Tora ve Mitzvot yükü hiç tartışma ve şikayet olmadan kabul edilmelidir, arkasından başarı gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,284