e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

126– Şehre Bir Bilge Gelir

Şavuot yemeği sırasında duydum, Mayıs 1947, Tel-Aviv

 

“Şehre bir bilge gelir.” Yaradan’a “Bilge” [ya da “hikmet sahibi”] denir. Şehre gelir, çünkü Şavuot’ta [Haftalar Bayramı] O Kendisini dünyaya gösterir.

“Tembel der ki: ‘Yolda bir aslan var’; belki de bilge evinde değildir? Belki de kapı kilitlidir?” Bilgelerimiz şöyle der: “Eğer çaba gösterdin ve bulamadıysan, inanma.” Dolayısıyla, kişi Yaradan’ın yakınlığını bulamadığını görürse, o zaman ona yeterince çalışmamış olması gerektiği söylenir. Bu yüzden ayet onu “tembel” olarak adlandırır.

Peki çalışmamasının sebebi nedir? Kişi Yaradan’ın yakınlığını arıyorsa, neden çaba göstermek istemiyor? Ne de olsa, maddi bir şey elde etmek isteseniz bile, emek vermeden onu elde edemezsiniz. Gerçekte, kişi emek vermek ister ve “Gizli yerlerde bir aslan pusuda bekler” diye yazıldığı gibi, Sitra Ahra’yı [diğer taraf] kastederek, “Yolda bir aslan var” demez. Bu, Yaradan’ın yoluna başlayan kişinin yolda aslanla karşılaştığı anlamına gelir. Ve bu yolda başarısız olanlar iyileşemezler.

Bu yüzden kişi başlamaktan korkar, çünkü onu kim yenebilir? Sonra ona “Yolda aslan yoktur” denir, yani “O’ndan başkası yoktur” diye yazılmıştır. Çünkü O’ndan başka bir güç yoktur, “ve Tanrı O’ndan korkulmasını sağlamıştır”.

Ve sonra başka bir bahane bulur: “Belki de Bilge evde değildir?” Onun evi Nukva’dır, Şehina’dır (Kutsallık). Dolayısıyla kişi Keduşa’nın [kutsallık] yolunda yürüyüp yürümediğini kesin olarak bilemez.

Bu yüzden belki de Bilge’nin, yani Yaradan’ın, O’nun evinde olmadığını söyler. Yani, bu O’nun değildir, Keduşa’dan değildir, o halde Keduşa’da ilerlediğini nasıl bilebilir? Bu durumda ona şöyle denir: “Bilge O’nun evindedir,” yani “Kişinin ruhu ona öğretecektir,” ve sonunda kişi Keduşa’da ilerlediğini bilecektir.

Sonra şöyle der: “Belki de kapı kilitlidir ve ‘Efendimiz’i almak isteyen herkes gelip almayacaktır’ sözünde olduğu gibi saraya girmek mümkün değildir?” O zaman kendisine “Kapı kilitli değil” denir. Sonuçta birçok kişinin saraya girmekle ödüllendirildiğini görüyoruz.

Bunun üzerine, “Her iki durumda da gitmeyeceğim” diye cevap verir. Bunun anlamı şudur: Kişi tembelse ve çaba göstermek istemiyorsa, kavgacı ve kurnaz olur ve onların sadece kendisine zorluk çıkardıklarını düşünür.

Ama gerçekte, çaba göstermek isteyen kişi bunun tam tersini görür. Birçok kişinin başarılı olduğunu görür. Çaba göstermek istemeyenler ise başarılı olamayan insanlar olduğunu görür. Ve başarılı olamamış olsalar bile, bunun nedeni çaba göstermek istemediklerini keşfetmiş olmalarıdır. Ancak kişi tembel olduğu ve sadece kendi eylemlerini haklı çıkarmak istediği için, bilge bir adam gibi vaaz verir. Gerçekte, Tora ve Mitzvot’un [emirlerin] yükü herhangi bir tartışma veya şikâyet olmaksızın kabul edilmelidir ve ancak o zaman başarılı olacaktır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,074