e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Merhametin Yargı ile Birleşmesi

Çalışmanın özü seçimdir, yani “bu nedenle yaşamı seçin”, ki bu Bütünleşme (tutunma) ve O’nun adına demektir. Böylece, kişi hayatın özüyle bütünleşmek ile ödüllendirilir.

Ancak açık İlahi Takdir varken seçim için yer yoktur. Bu nedenle, Üstteki Malhut’u yükseltti, ki bu yargının niteliği, gözlere yükseltmektir. Bu bir gizlilik yarattı, yani Üsttekinde bir eksiklik olduğu alttakine açık hale geldi, yani Üst derecedekinde yücelik yok. Bu koşulda, Üst derecedekinin nitelikleri alt derecedekinin nitelikleriyle yerleştirildi, yani onlar eksikler.

Bundan bu Kelim’in (kapların) alt derecedekine eşit olduğu sonucu çıkar: alt derecedekine süreklilik yoksa Üst niteliklere de süreklilik yoktur. Bunun anlamı maneviyatta ve ıslahta tat yoktur, bunlar cansızdırlar.

Bu koşulda, seçim için yer yoktur, yani alttaki kişi hissettiği tüm bu gizliliğin Üst derecenin Kendisini alt derecenin lehine kısıtlaması olduğunu söylemelidir. Buna “Halk sürgündeyken Kutsallık onlarladır” denir. Böylece, kişi ne tat alırsa alsın canlılığı tatmamasının kendi hatası olmadığını söyler, sadece onun görüşüne göre Üst derecede hayat yoktur.

Ve eğer kişi daha güçlenir ve bu gıdalarda bulduğu acı tadın sadece bolluğu alacak uygun kapları bulunmadığından olduğunu söylerse, çünkü kapları ihsan etmek için değil almak içindir ve Üst derecenin Kendisini gizlemesinden üzüntü duyarsa ki bu alt derecenin kötülemesine imkan verir, bu, alt derecenin yükselttiği dua olarak kabul edilir. Bunun vasıtasıyla Üst derece AHaP’ını yükseltir ve yükseliş Üst derecenin alt dereceye AHaP’ın kaplarında övgü ve hazzı gösterebileceği, Üst derecenin ifşa olabileceği anlamına gelir. Böylece, alt dereceyle ilgili olarak, alt derecenin Üst derecenin lütfunu görmesi ile Üst derece alt derecenin GE’sini (Galgalta ve Eynayim – Kafatası ve Gözler) yükseltir. Bundan alt derecenin Üst derecenin AHaP’ı ile birlikte yükseldiği sonucu çıkar.

Dolayısıyla, alt derece Üst derecenin yüceliğini gördüğünde, bunun vasıtasıyla, alt derecenin kendisi büyür. Ancak başında alt derecenin sadece Katnut’u (küçüklük) almaya değerdir. Ve Üst derecede Gadlut (yücelik) ortaya çıktığında, sağ ve sol arasında bölünme vardır, inanmak ile bilmek arasında.

Ancak Üst derece de sonra alt derece tarafından küçültülmüştür, bu Masah de Hirih (Hirih Perdesi) olarak kabul edilir. Bir başka deyişle de, alt derecenin Üst dereceleri alması için, sadece inanç ölçüsüyle bilmeyi almak ve daha ötesi değil, alt derecenin Üst derecenin sol çizgisini kısıtlaması olarak kabul edilir. Yani, alt derece nedendir. Ve sonra, alt derece hem bilmek hem de inanmaktan oluştuğu için var olabilir. Bu “üç çizgi” olarak adlandırılır ve alt derecenin mükemmelliği alması tam olarak bu biçimdedir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,299