e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 16

Mektup 16

21 Aralık, 1955

Bırakın sürülmüş yapraklar iyileştirsin ve Yaradan’ın temsilcisi olduğumu söylesinler, uçanlar arasında uçan, Üst Gücün eşlik ettiği Büyük Tamarisk, yüce hocamız…

Mektubunuzu aldım, umalım Yaradan yolumuzu aydınlatsın ve biz anma günü için hafızamızı zorlayalım. Sonrasında dünyasal havayı temizlenmesi için gerekli olan hafızanın ışığı ile ödüllendirileceğiz ve gerçek, ebedi yaşam olan kutsallığın havasını soluyacağız.

Bilinir ki tüm dünyada geçerli olan bir gelenek vardır, yetenekli profesyonellerin az yetenekli olanların arasında olması ve onları izlemesi iyi değildir. Örneğin, bir ayakkabı ustası beceriksiz ayakkabı tamircilerinin arasında olursa, bu insanlar ona şık ve kaliteli bir ayakkabı yapmanın çok da değerli ve önemli olmadığı fikrini aşılarlar.

Ya da yetenekli bir terzi, yeteneksiz terzilerin arasındaysa, giysileri düzgün ve müşterinin bedenine uygun olarak dikmenin önemli olmadığı fikrini aşılarlar. Bu nedenle onlarla ilişki kurarken çok dikkatli olmalıdır.

Oysa bir inşaat ustası terziler arasında olsa, onların kötü eylemlerinden etkilenmez çünkü aralarında bağlantı yoktur. Bu nedenle kişi aynı meslekte olanlardan kendini korumalı ve sadece kalbi temiz olanlarla ilişkide bulunmalıdır.

Yukarıda söylenenlere göre, Yaradan’ın hizmetkârı olduğunu düşündüğünüz herhangi biriyle ilişkide bulunduğunuzda dikkatli olmalı ve onun yetenekli olup olmadığını görmelisiniz, yani temiz, düzgün O’nun Adı için çalışıyor olup olmamasına dikkat etmelisiniz. En azından, ödül peşinde koşmadan yeteneksiz olduğunu bilerek tüm ruhuyla kalifiye bir işçi olmak için tavsiye arayan biri olmalı.

Yetenekli, iyi bir işçi ödülü düşünmeden işini zevkle yapan kişidir. Eğer, örneğin yetenekli bir terzi diktiği giysinin müşterisine tam oturduğunu bilirse, bu ona kazandığı paradan daha fazla manevi haz verir.

Bu nedenle sizin mesleğinizden olmayan insanlar arasında olmanız önemli değildir, yani siz inşaatla uğraşırken onlar deri tabaklayabilirler. Fakat öğretiyle ilgilenen ve giysinin sahibine uyup uymadığına titizlenmeyen insanların Maneviyatın fikirlerine ters düşünceleri vardır. Bu noktada daima dikkatli olmalı ve ok atar gibi bu insanlarla aranıza mesafe koymalısınız. Ama sıradan insanlarla ilişkide bu böyle değildir.

  • Manevi konularla ilgisi olmayanlarla ortak bir noktanız olmadığından, burada dikkate ihtiyacınız yok.
  • Fakat dindar görünen halkdan uzak durmalısınız.
  • Dinci olan şahıslara karşı daha büyük bir uyanıklığa ihtiyacınız var.
  • Bizden veya bize yakın olduğunu söyleyen ama toplulukta olmayan insanlara çok dikkat etmelisiniz.

Bunun sebebi şudur: Nekudim dünyasında, ilk Meleh (kral) olan Keter seviyesi Meleh ha Daat, kırılma sırasında tüm Melahim’den (krallar) daha aşağıya düşer. Bu böyledir çünkü bayağılık Masah’a sahip olduğunda yüksekte olduğu için Masah’ı kaybettiğinde bu en kötüsüdür. Bu nedenle tüm Melahimlerin altına düşer.

Bunları açıklamalıyız. Bu insanlar Yaradan yolunda yürürken iki uçlu alma arzusuna sahiptirler: maddesellik ve maneviyat. Bu nedenle, Baal HaSulam’a yakın olanlar, bir taraftan arzular ve eğilimlere, bir taraftan Masah ve Aviut’a (bayağılık) sahiptirler. Fakat şimdi bir Masah’a sahip olmakla ilgilenmediklerinden, tüm çalışmaları “bilen adam” ya da “Dini Lider” olmaktır.

Bu nedenle, bu durum Masah’ı olmayan Aviut’tur ve doğal olarak yaptıklarına önem vermezler. Benim ise onlara güvenim yok ve onları alaşağı edecek kimse de yok. Bu konuda çok netim çünkü onları düşüncelerimde istemiyorum, kuralı bilirsiniz; “Kişi ne düşünüyorsa ordadır.”

Meseleyi daha iyi anlamak için, size bir örnek vereceğim: Bilinir ki, her iki derece arasında her ikisini birleştiren bir orta nokta vardır.

  • Cansız ve bitkisel seviye arasında, “mercanlar” vardır.
  • Bitkisel ve hayvansal seviye arasında, göbeğinden toprağa bağlı ve oradan büyüyen bir çeşit hayvan olan tarla köpeği vardır.
  • Hayvansal ve konuşan seviye arasında maymun vardır.

Buradan şu soru doğar: gerçek ve yanlış arasındaki orta nokta nedir? Bu iki anlayışı bir araya getiren nokta nedir?

Açıklığa kavuşturmadan önce, başka bir kuralı eklemeliyim: bilinir ki, küçük bir nesneyi görmek imkânsızdır, ama buna karşılık büyük bir nesneyi görmek kolaydır. Bu nedenle kişi birkaç yalan söylediğinde, gerçeği, yanlış yolda yürüdüğünü göremez. Daha ziyade gerçeğin yolunda yürüdüğünü söyler. Bundan daha büyük bir yalan yoktur. Bunun sebebi gerçek aşamasını görmesi için yeteri kadar yalana sahip olmamasıdır.

Fakat kişi birçok yalana inandığında, yalan içinde gittikçe büyür. Bu nedenle şimdi yalanlarını -yanlış yolda yürüdüğünü- gördüğünden, gerçek aşamasını görür. Diğer bir deyişle ruhunda gerçeği ve doğru yola nasıl döneceğini hisseder.

Öyle anlaşılıyor ki, bu nokta -yanlış yolda yürüdüğü- gerçekle yanlış arasında orta bir yerdedir. Bu nokta yalanın sonudur ve bu noktadan sonra gerçeğin yolu başlar.

Bu nedenle, Lişma ile ödüllendirildiğimizi görebiliriz, önce Lo Lişma için hazırlanır sonra Lişma’ya geliriz. Lo Lişma’ya “yalan”, Lişma’ya “gerçek” denir.

Yalan küçük, Sevapları ve iyi eylemler az olduğunda, kişinin küçük bir Lo Lişma’sı vardır ve gerçeği göremez. Bu nedenle bu aşamada doğru ve gerçek yolda yürüdüğünü yani Lo Lişma’da çalıştığını söyler.

Fakat bütün bir gün ve gece Lo Lişma’da Maneviyata bağlanırsa, gerçeği görebilir çünkü yalanların birikmesi sonucu yalanları artar ve gerçekten yanlış yolda yürüdüğünü görür.

Sonra eylemlerini düzeltmeye başlar. Diğer bir deyişle yaptığı her şeyin Lo Lişma’da olduğunu görür. Bu noktadan sonra kişi gerçeğin yoluna, Lişma’ya geçer. Sadece burada, bu noktada “Lo Lişma’dan Lişma’ya gelinir” meselesi başlar. Fakat bundan önce Lişma’da çalıştığını iddia eder, peki yolunu ve aşamasını nasıl değiştirecek?

Bu nedenle, eğer çalışmasını boşa harcarsa, gerçeğin yolunu, yanlışa batmış olduğunu göremez. Fakat Yaradan’a memnuniyet vermek için çalışmasını arttırırsa, gerçeği, Lo Lişma denilen yanlış yolda yürüdüğünü görebilir. Bu nedenle yolumuza güvenmeli ve güçlü olmalıyız, kendimizi daima yenilemek zorunda olduğumuz için her gün bizim için yeni bir gün olur ve ilerleriz.

Dostunuz Baruh Şalom HaLevi Aşlag

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,079