e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 18

Rabaş’ın Yazıları
Mektup 18
Arşiv: 02/25/2011

Öğrencilerime;

Mektubunu aldım, bağzı arkadaşlar biraz tembel. Kendilerine, yazarak bir menfaatleri olurmu diye soruyorlar. Bağzıları var ki sorularına cevapları var ama eksiklikleri, bildikleri konular. Açıklamaları da öylesine bir yerde duruyor. Bağzılarıda, kötü eğilimlerini, niteliklerini ıslah etmek istiyorlar, gece gündüz bunu yapamadıklarından dolayı endişe duyuyorlar ve başka hiçbirşeyin umurlarında olmadığını mı söylüyorlar? Niyetleri böyle olsaydı çok memnun olurdum.

Tora’nın alınmasına yönelik bir hazırlık yapmamız lazım. Yakında bayram geliyor. Kişi kalbinde ki endişeleri başkaları ile paylaşmalı. Baal HaSulam’ın aravut makalesinde yazdığı gibi. Eğer dediklerimi duyarsanız, tüm halkdan şifa bulursunuz, zira topraklar benim. Sizlerde kutsal bir halk olursanız, bu soruları uzatmam. Burada anlatılmak istenen, İsrail oğulları yaratana yakınlaşabilir, onlar vasıtası ile bolluk, bereket tüm dünyayı etkiler. Bilin ki sizler beraberken içinizdeki o İsraili yüceltirseniz, yaratan yakınlaşır ve ona tutunursunuz, Ari sonsuza dek bizlerle beraber olur. Aynı şekilde kişi, Ona ve kutsallığa yaklaştıkça O’nun sesini duyar, başarılı olursunuz ve kardeşlerin üzerinde barış olur.

Özellikle kardeşlikden dolayı barışçıl konuşacağım. Geçmişte hocalarımızın dedikleri üzerine barışçıl konuşacağım. Kudüs ile ilgili, Yeruşalayim (Kudüs) dünyanın kalbi olarak bilinir. Kudüs’e insanın içselliği denilir ve orada bir kargaşa var. Adamın içinde dünyaya ait ve İsrail’e ait arzular var. Herbiri birbirini kontrol etmek ister. O yüzden kişinin kalbi Kudüs, hiçbir kontrol sahibi olmadan çatışma içine girer, bu yüzden hiç kimse bütünlüğe gelemez. Raaba bununla ilgili şöyle söyledi. Adam görür ki, kendi kabı ve arzuları kırık olduğundan, hem manevi arzularda, hem fiziksel arzularda ızdırap var. Bu Yaratan için çalışmaya gelenlerde ortaya çıkar. Öteki taraftan kutsallığın kıvılcımı var, yani kabuklardaki ihsan etme yeteneği ki kabuklar alma arzusudur. Ancak kardeşlerim, doslarım biliyoruz ki yaratanın amacı yaratılanlara iyilik yapmak. Nefretin olduğu yerde yaratanın ışığı ifşa olmaz. Bundan dolayı sevgi ve barışçıl konuşacağım, yani kalbimizde barış olacak. Ancak kardeş sevgisi olduğu zaman Yaratan yaratılanların arasında olmak ister. Ve Yaratan halkına barış getirir, onlar da tekrar kötülüğe gitmezler. Onlar Yaratanın sesini duyduğu zaman (buna sır denilir) herkim arınmak isterse ona yardım edilir. Zohar da şöyle yazar. Kişinin kalbi yaratanın sesini duyar ve kişi ozaman tüm arzularını kontrol eder. Kutsallık demek ihsan etme arzusu demektir ve birdaha günah işlemezler. Çünkü tüm alma arzusu ihsan etme arzusunun kontrolü altına girer, tüm iyilik ve bolluk kalp de ifşa olur. Dostluk, kutsallık, iyilik insanın tüm bedenine yayılır, beden yaratana teslim olur, kendisini tanrısallığa eğer , beden tanrısallığa hizmet eder ve bu özellikle yaratanın sesini duyunca olur. Fakat yaratanın sesini duymadıkları zaman farklı görürler, şöyle yazdığı gibi. Kutsallığın tüm arzuları o alma arzusunu yutar ve alma arzusu, kutsallık için olan tüm enerjiyi kendisi için alır. Bazen manevi çalışma tüm enerjiyi alıp çalışır ve bu işte hiçbir menfaat görmez. Ve bu durumda ihsan etme niteliği insanın içindeki alma arzusunun kontrolu altına girer ve ozaman kişi ihsan edemez. Çünkü şimdi kişiyi alma arzuları kontrol eder. Kişi fiziksel şeyleri yaparken bir haz alması gerekmez, bir menfaat gelecek olursa, kişiyi içindeki alma arzusu kontrol eder. Ve bu yüzden kişi lolişma olan herşeyi yapabilir. Adam alçakça birşeye tahammül edemez, buda adamın duası yani lişma denilen şeydir. dostlarımızn ve komşularımızın önünde utanıcağız diye bir koşul var (komşular dediğimiz kalbin içindeki alma arzuları yada diğer milletler denilen arzular) adamın içindeki bu arzular ,adama saçma şeyler yaptırır ve bu koşulun dışına çıkamaz. O yüzden kişinin sadece O’nun gözünde iyi olmalı ve O’nun sesini duymalı.

Kardeşlerim için üzerilerinde barış konuşacağım. Kardeşlikde iken yapmamız gereken tek şey kendimizi kollamak ki kişinin içindeki kötülüğün yaratandan boş birşey istememesin. Kişi sadece tanrısallığı istemeli ve herkim arınmaya gelirse ona yardımcı olunur. Buradan şunu anlayabiliriz. Bir ekmek ve bir sopa yukarıdan verildi. İkisi sanki birbiri ile çelişkili. Sopaya ızdırap denilir, ekmek de haz olarak bilinir, oyüzden kişi ikisinide beraber edinir. Izdırabın tadını sadece ihsan etmek için çalışırken hisseder, ihsan ettiği zamanda haz hisseder. Ozaman bilir ki tekrar günaha dömeyecek.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,265