e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 23

Ağustos 1956, Manchester

Dostlarıma, ömürleri uzun olsun

Yeni yılın yaklaşmasıyla dostlarıma da yakınlaşmak istiyorum. Kendimizi genel kurtuluşla, O’nun krallığının ihtişamının tüm yeryüzüne ifşasıyla ve uzakta olanların duyup geleceği şekilde ödüllendirilmek için güçlendirmeliyiz. Kutsallıktaki çalışmadan uzak olduğunu hissedenler duymakla ödüllendirilecektir, şöyle yazdığı gibi “Zavallıyı tozdan yükseltir, sefili çöpten kaldırır.”

Bilinir ki, iki genel anlayış vardır: 1) akıl, 2) kalp. Kişi çalışması sırasında “Bir yılan, tek yediği toz” sözündeki gibi, yani Tora ve Mitzvot’un (Manevi Çalışma ve Islahların) tadı, toz gibi olduğunda inanç eksikliğindedir. Ayrıca alma arzusu “çöp” denilen dünyasal arzuyla dolduğunda, sefil durumdadır.

Bundan pişmanlık duyduğunda, yani Yaradan’a dua edip ağladığında ne der? Zavallı olduğum, tozu tattığım, çöpün içinde yatan sefil biri olduğumdan ve tüm bunlar yüzün gizliliği nedeniyle başıma geldiğinden, “Zavallıyı tozdan çıkart.” Bu sırada Yaradan’ın bizi kölelikten özgürlüğe getirmesi için yakarırız.

Bu, her kim dua ederse direğin yanında dua eder sözünün anlamıdır. Baal HaSulam, direği aşağıda olanın GE’si (Galgalta Eynaim) içine düşen üst olanın AHaP’ı olarak yorumlar. Üst olan AHaP’ını yükselttiğinde, aşağıda olanın GE’si (Galgalta Eynaim) yükselir. Ayrıca yazılıdır ki, özellikle direk vasıtasıyla ruhlar dünyadan dünyaya yükselir ve bu üst ve alt arasındaki bağdır.

Bunu kendi yolumuza göre yorumlayabiliriz, yani üst olanın Kelim’i (Kaplar) aşağıda olana inmesi, yani eğer aşağıda olan üst olanın Katnut’unu hissederse, bu “Kutsallık sürgüne giden İsrail’in içinde,” sözünün anlamıdır. Bu demektir ki, Şehina (Kutsallık) onlarla beraber sürgündedir ve buna “Şehina tozun içinde,” denir, yani Tora ve çalışma toz gibi olur.

Kişi Kutsallığın sürgününe itiraz ederse, yani kutsallık sürgünde değil de, İsrail’den (Yaradan’a doğru olan bir kişi) gizli olduğunda kalbinin derinliklerinden kutsallığı tozdan kurtarmak için dua ederse, bununla üst olan kendini aşağıda olana tüm Gadlut’tuyla ifşa eder. Bu sırada aşağıda olan yükselir.

Öyle anlaşılıyor ki bu yukarıda bahsedilen direktir, yani özellikle direk vasıtasıyla dualar dünyadan dünyaya yükselir. Bu nedenle direğin yanında dua etmek zorundayız.

Bununla Roş Haşanah (yılın başlangıcı) ve Yom Kippur’un (Kefaret Günü) orada yargı olmasına rağmen neden iyi günler olarak kabul edildiğini anlayabiliriz. Yargılar öncelikle bu zamanlarda ortaya çıkan bütünlükle ilgilidir. Burada dışsallıkta olanların kalpte ve akılda kendisi için alma korkusu vardır. Bu nedenle tövbe uyanışını arttırmalıyız.

Tövbe, alma arzusunu ihsan etme arzusuna döndürmek demektir. Bununla üst kaynakla birleşmeye ve ebedi bütünlük ile ödüllendirilmeye döneriz. Bu sırada sıkıntılı günlerde (Roş Haşanah ve Yom Kippur arasındaki tövbenin on günü) ortaya çıkan bütünlüğü edinebiliriz, çünkü Roş Haşanah’a aydınlık verilmiştir, yani orada Hohma ışığı ve bütünlük ortaya çıkar.

Ancak, kabımızı almaya hazır hale getirmeliyiz, yani Hasadim ışığını çekmeliyiz. Bu tövbe ve Rahamim’in (merhamet) uyanışıdır, tıpkı tüm bütünlüğü arınmışlıkta alabildiğimizden, “O merhametli olduğu gibi, sen de merhametli ol,” sözündeki gibi.

Bu nedenle bütünlüğün görünmesi açısından bunlar iyi günler olarak kabul edilmiştir. Bu aynı zamanda “Şofar’ı yeni ayda, dolunayda ve bayram gününde üfle,” sözünün anlamıdır. Ayın üzerinde örtü, yani gizlilik olmadığından, Şofar kelimesi Şhapru (geliştir), Maaseihem (çalışmanızı) kelimelerinden gelir.

Yaklaşan bayram nedeniyle daha fazla yazamıyorum.

Size sevgilerini ve iyi dileklerini gönderen dostunuz,

Baruh Şalom HaLevi Aşlag

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,083