e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yazılar > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Şamati (Duydum) Makaleleri > 139- Çalışmanın Altı Günü ve Şabat Arasındaki Fark

139- Çalışmanın Altı Günü ve Şabat Arasındaki Fark

Duydum

Çalışmanın altı günü ZA kabul edilir ve Şabat Malhut olarak kabul edilir. Ve o sordu, ama ZA, Malhut’tan daha yüksek bir derece, öyleyse neden Şabat hafta içi günlerden daha önemli? Ve ayrıca, neden onlara Yemey Hol (1) (hafta içi günler) denir?

Konu, dünyanın sadece Malhut’tan beslenmesidir. Tüm İsrail’e bütün iyi etkiler oradan geldiğinden, Mahlut’a “İsrail Topluluğu” denir. Bu nedenle, bu altı günün ZA’i içermesine rağmen, ZA ve Malhut arasında birleşme yoktur. Bu yüzden ona Hol denir, çünkü ZA’den Malhut’a uzanan bolluk yoktur.

Ve Malhut’tan Kaduşa (kutsallık) yayılmadığı zaman, bu nedenle o, Yemey Hol olarak adlandırılır. Ancak, Şabat’ta ZA ve Malhut’un bir birleşmesi vardır ve o zaman Keduşa Malhut’tan yayılır. Ona “Şabat” denmesinin nedeni budur.

(1) Yemey: Günler demektir. Hol: Hulin kelimesinden gelir, dünyevidir, kutsal değildir anlamına gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,335