e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

193- Tek Bir Duvar Her İkisine Hizmet Eder

Ahoraim (arka) konusunu öncelikle ilgilendiren mesele aslında, canlılığın özü olan, “Direkt Işık” denilen bilgelik ışığının yokluğudur,. Ve bu Işık form eşitsizliği olmasın diye kısıtlanmıştır. Bu yüzden onlar ıslah olmadıkça, ZON’da GAR yoktur ve böylece Sitra Ahra çekmez.

Hâlâ GAR eksikliği olduğu için, dışarıdan gelenlerin yakalayacağı korkusu vardır. Çünkü onlar Keduşa’nın (kutsallık) eksik olduğu yerden hoşlanırlar çünkü gelip “nerede” sorusunu sorarlar ve Hohma (bilgelik) olmadan önce bu soruya cevap verilmesi gerçekçi olmaz. Bunun için ZON’da ıslahat olur: Onlar yükselir ve Bina ile yani, “merhamet içinde haz duyanla,” bütünleşirler ve Hohma’yı reddederler; zira Bina’nın kendisinin Hohma’ya ihtiyacı olmaz, çünkü o kendisi de aslında Hohma’dır.

Buna, Rav’ının görüşü her şeydedir denir; tüm temelleri, yani Rav’ının görüşü onların köküdür. Ve “O’nu onurlandırmak nerede?” sorusu burada konu dışı kalır.

Ve gayret ve çabaları ile MAN’ı yükseltmek yoluyla ıslah olana, yani sadece kendileri için almaktan arınana kadar onlar Bina’nın içindeler. Ancak bundan sonra Hohma’yı almaya layık olurlar ve yalnız o zaman – zira Hohma olmadığı zaman yetersizdirler – onların kendi farkına varışlarını ifşa etmelerine izin verilir ve cevabı kabul etmek için, Hohma’nın aydınlığı ile Hohma Işığının kendilerinde parlamak üzere genişletilmesi için onlara izin verilir. Bu durumda kendi özyönetimlerindedirler ve Bina’nın yönetiminde değil. Çünkü onlarda bilgelik ışığı vardır ve Işık dışsal olanları temizler atar. Ve belki de “Epikür felsefesine karşılık vermesini bil,” sözünün asıl anlamı da budur.

Buna Bina’nın Ahoraim’ı anlamında “bir duvar” denir ve bu her ikisi için de yeterlidir ve Sitra Ahra’ya karşı bir kalkandır. Diğer bir deyişle, kişi Rav’ının görüşlerine dayanır, Rav’ı ile bir olur ve bu yolla, Rav’ın duvarı, yani “merhamet içinde haz duymak,” ona da yeter. Ancak, daha sonra Hohma’nın aydınlığı genişlediğinde ve Sitra Ahra’nın sorularına kendi kendine cevap verebilir olduğunda ayrılabilirler.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,105