e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

44. Mektup

1927, Londra

Sevgili öğrencilerime, Yaradan onlarla olsun,

Çoğu öğrenciden kendimi daha çok yakın hissettiğim Rav …’a, varlığı için şükrediyorum, kısa bir süre ondan uzaklaşmama rağmen büyük ölçüde bana bağlanma ile ödüllendirildiği için Yaradan’a şükretmeli. Bu Yaradan’ın bir armağanı.

Sorularına özel olarak cevap vermememle ilgili şunu söylemeliyim ki, benim önemli konulardaki yöntemim, Sitra Ahra’ya tutunacak bir yer bırakmamak için hitap edilen kişiyi değiştirmektir. Böylece herkes muhatabı dikkate almadan tüm harfleri anlamak için kendini zorlamış olur.

Sözlerinin kalbime kazınmadığından şüphe duyma. Tersine, tüm çalışmasının, sıkıntısının ve acısının yükünü onunla beraber taşıyorum.

Şu gerçek ki birkaç aydır bana içindeki büyük acıdan bahsediyor. Ona hemen Tora’da bulabileceği bir çözüm yazmak isterim fakat bundan önce benim yöntemim daima şu olmuştur; kendi başına bunu edinebilmesi için Yaradan’a yakarmak. Bunu o kendi başına edindikten sonra ben de şu sözleri yerine getirecek, “Judah ve daha çoğuna seslenmek için” ve ona çözümü açıklayacağım.

Bu sebeple, birkaç hafta sonra “Ve Musa çok alçakgönüllüydü,” sözüyle ilgili olarak cevabını—eşsiz bir akılla keşfetmiş olduğu kurtuluşun Hohma edinme ve Tora’nın sırları meselesi olduğu—aldıktan sonra çok mutlu oldum. Bunun için Yaradan’a şükrettim.

Fakat üzgün olduğunu anladığım mektubundan sonra, “Bırakalım sözünü söylesin,” içini kaplayan acıdan dolayı Tora’nın sırlarını edinmeden önce kurtuluş yolları aramış.

Dolayısıyla, ona buradan hatırlatırım ki Tora ve Mitzva’nın tadını edinmeden önce ebedi ve tam bir kurtuluşun tamamlanmış olmayacağına kendisi zaten karar vermiş, dolayısıyla Tora’yı edinmenin haricinde başka bir şey için üzülmemeli.

Bilinir ki, Yaradan Kızını eğitimsiz bir adamla evlendirmez, tıpkı atlarımızın dediği gibi, “Kızını eğitimsiz olanla evlendiren kişi tıpkı onu bağlayıp, aslanın önüne atan biri gibidir.”

Bilinir ki, kadın daima erkekten sonra adlandırılır: Tıpkı Tikkuney Zohar’da yazdığı gibi, o (erkek) bir Meleh (kral), o (kadın) bir Malkah (kraliçe); o (erkek) Haham (bilge), o (kadın) bir Hohma (akıl); o bir Navon (akıl/anlayış), o bir Bina’dır(akıl/anlayış). Dolayısıyla kişi kralın onurunu nasıl koruyacağının bilmeyen eğitimsiz bir aptal olduğunda, karısına da “akılsız” denir.

Kötü eğilimin değişmez mekânı Tora olmayan kalptir. Fakat Tora ve Hohma kötü eğilimi azar azar kalpten çıkarır. Ve kişi aptal olduğu için akılsız kadın ona verilir—Havva’yı ayartan Klipa Noga (Noga kabuğu).

Öfke aptalların kalbindedir” sözünün anlamı budur. Kralın kızını eğitimsiz adama vermemesi için mükemmel bir neden. Ruhun, Yakup’un karısını gerçekten arzulamadıkça, dışsal olanların yaptığı gibi ona hediyeler veremezsin. Hamaor’un (Şehem’in babası) tersine, eksiksiz olarak Tora ve Mitzva’nın tadını edinmek için gayret et, sonra onun ve karısının arzusu denkleşir ve birbiriyle birleşir ve sevgi yardım almadan kendiliğinden tamamlanır.

Yehuda

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,122