e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Üç Çizgi – 1

Not 27

İki çizgi ve aralarında bir anlaşmazlık vardır: Her biri diğerini iptal etmek ister.

Üç tutum bundan uzanır: 1) Biri diğerini iptal eder. 2) Her biri iptal etmek ister ancak iptal edemez, bu yüzden kavgalı kalırlar. 3) Aralarında barış yapılır.

“Sağ”, “bütünlük” olarak adlandırılır. Başka bir deyişle, bir kişi kendisinin dünyanın en eksiksiz ve en mutlu insanı olduğunu tasvir eder, çünkü başkaları üzerinde hiçbir avantajı olmayan basit bir insan olduğu sonucuna varır, ancak Yaradan sadece onu Kral’a hizmet etmek için seçmiştir. Bu hizmet sürekli olmasa da fakat ayda bir veya haftada bir kez, Krala hayatlarında bir kez bile olsa hizmet eden çok insan olmadığını gördüğünde, bu tek başına ona canlılık verir. Ve eğer kişinin canlılığı varsa, Tora ve Mitzvot’la [emirler] sevinçle uğraşabilir ve iyi işlerini artırabilir.

Ancak, derecelerde yükselmesi, aynı zamanda, eylemlerin üzerinde eleştirinin ve düşüncelerin olduğu Hohma [bilgelik] olan sol çizgide de yürümeyi gerektirir- gerçekten Kral’a hizmet etmek, Yaratıcısına memnuniyet ihsan etmek için mi yoksa kendi için mi olup olmadığı. O zamanlar sol, sağı iptal etmek ve özellikle bir eleştiri tutumuna gitmek ister. Bu, bir kişinin iyi bir şey yapmasına izin vermez. Buradan “Onun bilgeliği eylemlerinden daha büyüktür” sonucu çıkar.

Bununla birlikte, kişi esas olarak sağ çizgide yürümelidir, yani iyi işler yapmak ve kendini eksiksiz olarak hissetmek ve krala hizmet etmek anlamında. Bir kişi, yaptığı her şeyin O’na memnuniyet getirdiğine inanmalıdır.

Aynı zamanda, sol çizgide yürümeye de zaman ayırmalıdır, eleştirmek anlamında ancak sol, sağdan önce teslim olmalıdır. Yani, solda yürür, ancak solun niteliğini istediği için değil, sağı geliştirmek için, tüm eleştirilerine ve bilgisine rağmen, mantık üstünde gidiyordur, yani “inanç” olarak adlandırılan “sağ”da.

Buna iki çizgi arasında karar veren ve sağa doğru eğilen “orta çizgi” denir. Bu aynı zamanda Ahoraym [arka] olarak da adlandırılır. Bu birleşme sayesinde, kişi daha sonra derecenin Panim [yüzü / ön] niteliğinin alınmasıyla ödüllendirilir. O zaman Hasadim’de; yukarıda, ZON’da, bir Zivug’a [çiftleşme] Panim be Panim [yüz yüze] neden olan Hohma’nın kıyafetlenmesi vardır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,272