e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Makaleler > Ve O “Yahudi Kadınları Doğurttuğunuzda” dedi

Ve O “Yahudi Kadınları Doğurttuğunuzda” dedi

Not 923

Shemot Tav-Shin-Mem, Ocak 1980

Ve O; ‘Yahudi kadınları doğurttuğunuzda, doğum sandalyesine bakın; eğer bir erkek ise, onu ölüme mahkûm edin ve eğer kız ise yaşayacaktır. dedi” “Firavun, “Doğmuş olan her erkek çocuğunu Nil Nehrine atın ve her kız çocuğu hayatta kalsın” diyerek, tüm halkına emretti.”

Bunu yorumlamalıyız. Bir kişi Yaradan’ın yolunda yürümeye başladığında, Mısır Kralı Firavun, ihsan etmek için çalışanları tutmak için bedenlere hükmeden kraldır ki böylece bedenler dayansın ve tüm eylemlerinin Yaradan’ın uğruna olacak olan arzu edilen bütünlüğe ulaşamasın.

Bu nedenle, şöyle dedi ve emretti ki işçiler Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul oldukları zaman, “İbraniler” olarak adlandırılırlar. Tora ve Mitzvot’taki çalışma Yaratan’ın hizmetkarlarına aittir. Kişi Mısırlıların da meşgul olduğu maddesel eylemlerle meşgul olurken Mısırlıdır. Sadece Tora ve Mitzvot’la meşgul olduklarında onlara ”İbrani” denir.

Doğum sandalyesine bakın”, kişinin ne yaptığını, Tora ve Mitzvot’la hangi amaçla meşgul olduğunu anlamak istediğini söylediği zamandır. “Eğer o bir erkekse,” yani onun çalışması ihsan etmekte demektir ve Tora ve Mitzvot ile uğraşırken onun arzusu budur, “onu ölüme mahkûm edin”, yani ona herhangi bir canlılık veya güç vermeyin ki böylece o çalışmasını durduracak.

Eğer kız ise,” niyetinin “dişi” niteliğe sahip olması, almak için anlamına gelir, “o yaşayacaktır” yani ona güç ve canlılık verebilirsiniz, çünkü bu kişi Mısır’dan çıkmak istemez ve ondan korkmak için hiçbir sebep yoktur. Bu nedenle, ona yardım edebilir, istediği her şeyi yapmasına izin verebilirsiniz, her türlü tavırda özenli olsa bile zira o her durumda Mısır’da bizimle kalacaktır ve hiçbir sebepten ötürü uğraşmaya değmez, çünkü o her halükârda bizimkilerden biridir.

Ama eğer bir erkek çocuksa, eğer amacı kendi yararı için değil, Yaradan uğruna’yı amaçlamaya gelmekse, bundan “Musa’nın niteliği” denilen “İsrail’in kurtarıcısı” ile ödüllendirilebilir, bilgelerimizin dediği gibi, “her bir ve her nesilde Musa’nın gelişmesi”.

Eğer kişi, onları Mısır’dan kurtaracak “İsrail’in kurtarıcısı” olarak adlandırılan Musa’nın niteliğiyle ödüllendirilirse, Mısır’daki sürgünden çıktığı bir safhaya ulaşmasını önlemek için önceden görmeliyiz.

Ancak, ihsan etme amacına gideceğini nasıl bilebilirler? Ne de olsa, o hâlâ Mısır’dadır, ihsan etmek için değil, kişisel çıkar için çalışıyordur. Ancak şimdi onunla ödüllendirilmek ister ve bunun için onları işaret olarak verdi: “Bir erkek, yüzü aşağı doğru; bir dişi, yüzü yukarıya doğru”

On Sefirot Çalışması’na Giriş”te yüzü ve sırtı yorumlar ki bir kişiyi arkadan görerek bunun gerçekten düşündüğümüz kişi olup olmadığını bilemeyiz. Başka biri olabilir ve biz yanılmış olabiliriz. Ama öbürünün yüzünü görürsek, şüphe yoktur.

Dolayısıyla, tam bir kesinlikle bir şeyi anladığımızı ki hiçbir hatamızın olmadığını ima etmek istediğimizde buna “yüz” denir. Tersine, akla net olmayan bir şeye “sırt” denir.

Bu nedenle, “yüz”, “bilme” olarak adlandırılır ki o Yaratan’a sadece bilme biçiminde hizmet ediyordur. Bu, önem açısından, onun yüzünün yukarı olarak şeklinde düşünülür, çünkü onun için önemli olan farkındalıktır. İnanç olan “sırt”, akılda olduğundan, ikisi de olabilir ya da o bunu öneminde aşağı olarak görür.

Bu nedenle onlara işaret verdi: Eğer onun ihsan etme amacına ulaşmak için gidip gitmediğini bilmek istiyorsanız, yüzü aşağıdaysa, bilmek onun için çok da önemli değilse ve sırtı yukarıya doğruysa, yani inanç onun için çok önemliyse, bu onun ihsan etme amacı olan “erkek” niteliğine ulaşmak istediğinin bir işaretidir.

Bu nedenle, “Onu ölüme mahkûm edin”, bozun ancak yapabilirsiniz, çünkü kesinlikle İsrail’in kurtarıcısı olan Musa’nın niteliği ile ödüllendirilecek ve Mısır’daki sürgünden kurtarılacak ve Keduşa’nın sarayı [kutsallık] olan İsrail topraklarına girecek. Bu, “Ve benim sırtımı göreceksin”’in anlamıdır yani inanç, “fakat yüzüm görülmeyecek” yani bilgi yoluyla Bana ulaşmayacaksınız.

Firavun tüm halkına hükmetti”, yani İsrail’in kurtarıcısının hangi ulustan doğacağını bilmiyor, Mısır’dan veya İsrail’den. Her kişi, Mısırlılar da aynı zamanda maddesel eylemlerle meşgul olduğundan “Mısırlılar” olarak adlandırılan maddesel eylemlerden oluşur. Bu nedenle, insanın bedensel eylemlerdeki çalışmalarına “Mısır” denir ve kişi Tora ve Mitzvot ile meşgul olduğunda “İsrail” olarak adlandırılır.

O, bir kişinin hangi ayrımdan “İsrail’in kurtarıcısı” denilen Musa’nın niteliğiyle ödüllendirilebileceğini bilmediğini söyler. Yani bu, bir kişi maddesellikle meşgul olduğunda tüm niyetleri ihsan etmek için iken de olabilir, hatta maddesel eylemler yaparken bile, İsrailin kurtarıcısının niteliği ile ödüllendirilebilir.

Bu nedenle, onlar maddesel eylemlerde bulunurken gözünüz üstlerinde olsun, eğer “bir erkek” olarak adlandırılan ihsan etmeyi amaçlıyorlarsa, “onu Nil Nehrine atın”. Yani, maddesel eylemlerle bile “bir erkek” olarak adlandırılan Yaradan’ın uğruna içini hedeflemesine izin vermeyin. “Ve her kız hayatta kalır.” Sadece amacı almak için almak olduğunda, ona maddi eylemler yapmak için canlılık ve güç verebilirsiniz.

Ama eğer o bir erkekse, o zaman da onu Mısır’daki sürgünden kurtaracak ve Keduşa [kutsallık] topraklarına teslim edecek olan “İsrail’in kurtarıcısı” olarak adlandırılan Musa’nın niteliğiyle ödüllendirilebilir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,282