e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Derslerden Notlar

Derslerden Notlar

Çalışma Sırasında Grup ve Niyet

Dersten seçilmiş alıntılar Her şeye niyet ile ulaşılır. Niyetsiz, bir kitabı bile açmaya değmez. Niyeti oluşturmak çalışma sırasında gereklidir, zorunludur ve diğer her şeyden daha önemlidir. Eğer niyetinizi kaybetmezseniz, çalışmaya tutunursunuz. Çalışırsınız, niyeti saklarsınız ve böyle yaparak kendiniz için engeller oluşturursunuz. Sonra materyal ile oynamaya başlarsınız, öyle ki

Koşulsuz Sevgi

Kalpteki Nokta Adlı Bir Ders’den 23 Aralık 2004 İlk olarak, sevgi nedir? Herkes bunun bizim dünyamızda var olduğuna inanır. Bizlerde bunu hissetmek isteriz ve muhtemelen de birilerini sevmeye hazırızdır. Peki, ama sevgi kavramı ne anlama geliyor? Bilim insanları henüz bunu çözebilmiş değiller ama artık genlerin her şeyi belirlediğini

Grup İçinde Çalışma

Dersten seçmeler Soru: Çalışmada kişinin düşünceleri manevi arzuların ortaya çıktığı çatıdır ve bu arzular duygular tarafından belirleniyor ve daha ileri davranışları belirliyor demem doğru oluyor mu? Kişinin düşüncelerindeki çalışma, kesinlikle her şeyi belirler. Dostlar arasındaki çalışma farklıdır. Bizler düşüncelerde ve davranışlarda çalışıyoruz. Böyle yaparak, burada, bizim dünyamızda orjinal Kli’mizi

Grup İçinde Neler Konuşulur-Konuşulamaz

Derslerden Tavsiyeler. 21 Kasım 2005 Dersinden Alıntılar Baal HaSulam, “Pri Haham”, 50. Mektup (sayfa 146) Kişisel tavsiye vermek alışkanlığım olmamasına rağmen, burada sizi sürekli uyardığım bir konuya değinmem gerekmektedir: Maneviyatla ilgili kendi kişisel yeni anlayışınızı paylaşmayınız. Hiç bir koşul altında başkasına bir şey kanıtlamamalısınız. Böyle bir arzu bile

Manevi Çalışma ve Aravutun Gücü

Soru: Bir taraftan Aravut’un gücünü istemek ve dostlarımıza güvenimizle ilham vermek zorundayız. Diğer bir taraftan da, okuduğumuz kitap bize  “saray” ve “giysiler” tarif ediyor. Eğer konu Partzuf Adam HaRishon’u ilgilendirseydi tamam olabilirdi, çünkü hala tek bir Kli. Ancak, biz ondan önce olanı okuyoruz. Bu iki faktörü birbiriyle nasıl

Aravut ve Manevi Çalışma Arasındaki İlişki

Şenlik yemeklerindeki konuşmalardan alıntılar Arvut: Karşılıklı sorumluluk/güvence ve çalışma arasındaki ilişki nedir? Bu çok basit. Bir bilimsel çalışma var ve bir de Maneviyat (Kabala/içsellik/ruhani ilim) çalışması. Maneviyat çalışması şunları kapsar; Bir birey Üst Gücün gelip onu düzeltmesi için çalışır ve tabii bunun sayesinde de bireyin kendi doğasının üstündeki

Birliğin Amacı

Dersten seçmeler Birey, ne olduğunu algılayabilmek için ihsanın şükran aşamalarına ulaşır. İlk olarak inkârla başlar, kişi kendi doğasının ötesinde olan ve ihsan adı verilen bir gerçekliğin olduğunu fark etmeye başlar. Sonra bu gerçeğe bağlanmak ister, bunun devamında da ihsanı içinden dışına çeker. Bu ışık ile kaynağa geri getirmekle

Aravut – Ortak Sorumluluk

Tüm ulus birbirinden sorumludur. “Komşunu kendin gibi sev” sözünde söylendiği gibi, tüm toplum birbirlerinden sorumludur, zira kabala bilimi onlara, “komşunu kendin gibi sev” ilkesini kabul edene kadar verilmemişti. Başka bir değişle, İsrailoğulları birbirlerini düşünmek ve ülkenin her üyesinin bütün ihtiyaçlarını karşılamak  için çalışmak zorunluluğunu kabul etti. Her kişi,

Karanlıktan Çıkmak

Kişi karanlıkta olduğunu fark edince, ölü bir dünyada ve telaşla bu durumdan tüm gücüyle ve arzusuyla çıkmak ister ve yeni bir yerde doğar, manevi bir âlemde, tıpkı bir ceninin rahimde gelişme sürecini tamamladıktan sonra annesinin rahminde kalamayacağı gibi. Ancak gebelik (Mısır da ki kölelik hissi yani egoizmin hapsinde

Son Islah (Gimar Tikun)

Kişi ıslahını bitirdiği zaman, son dereceye gelir, tüm ıslahının sonuna; “Gimar Tikun.” Bunu takip eden dereceye “Mesih” denir – yani “kefaret” eden denir (borcunu ödeyen ve alan kişi). Kişinin bu dereceden aldığı ışık o kadar güçlüdür ki kişinin doğasını ıslah etmesine yardımcı olur, tabiatıyla doğduğu egoizmini ihsana çevirir

Mesih – İnsan mı? Güç mü?

Mesih manevi bir güçtür, kişinin kendi rızasıyla ıslah etmek istediği ve arzuyu Yaradan’ın ihsansal doğasına eşitleyen bir Işıktır. Bizim dünyamızda tüm manevi güçler materyal kıyafete bürünürler. Örneğin Raşbi, Ari, Baal HaSulam vs. ıslah eden Işığı, manevi bir gücü temsil ederler. Bu bizim dünyamızda bir insan, Kabalist, profesör, bir

Modern Zamanlar

Bizim Neslimiz Bizim zamanımızda, dünyamıza manen olgun ruhlar geldiğinden, dini eğitim kişilerin manen gelişmesinde fayda sağlamamaktadır. İnsan niyetini arzusuna eşleştirmek zorundadır. Doğru manevi çalışma kişinin kendisi için olan bencil niyetini özgecil koşula çevirmesine yardımcı olur. Bu ancak bir perdeyle mümkündür (Masah) ve kişi perdesi vasıtasıyla kendisine yönelik olan

Yaptıklarımızın Arkasındaki Niyet

Bazen konuları netlikle anlatamıyorum ve bu benim kusurum. Kişi önemi ruhani ve içsel gelişime verince, bedensel hareketlerine verdiği dikkat geri planda kalır. Açıkçası akla bile gelmez. Kişi bahsi geçen manevi kanunun niyetine odaklanır, fiziksel hareketlerle uygulamalara değil. Dışarıdan bakan bir kişi fiziksel hareketlerin yapılmadığını ve eksik olduğunu düşünebilir.

Arzuların Kategorileri

Ruhun 613 arzusu ikiye ayrılır. 248 tanesi olumlu arzular ve insan bunlar vasıtasıyla “niyet” (lişma) edinebilir. Geriye kalan 365 arzusu olumsuz arzulardır ve kişi bu arzularını niyet edinebilmek için kullanamaz. Bu iki arzu arasındaki farkın niyetle hiçbir alakası yoktur. Her iki koşulda da niyet doğal olarak ve sadece

Sevaplar ve Maneviyat

Bireyler doğalarına göre sevap işlemek durumundadırlar. Ancak, bu Yaratan’a yaklaşma arzularına bağlı değildir; birçok inanan ya da inanmayan kendilerine genelde Yaratan ile ilgili sorular sormazlar, yaratılışın amacı, ıslah olmak vb. Bu insanlar basit anlamıyla Yukarı’dan kendilerini değiştirmek için bir arzu almamışlardır ve mekanik olarak fiziksel hareketleri kendilerine öğretilen

Bencillik

Manevi “yer” de bir dünyadan başka dünyaya hareket vasıtasıyla geçmek diye bir şey yoktur. Sadece içsel koşullar vardır, bu şekilde içimizdekileri algılayabiliriz. Algıladığımız aslında Yaratan’dır ancak bu içimizdeki sisli, perdelerle temsil edilen bencilliğimizce gizlenmiş koşulda belli değildir. Yaratan’ın algılanması, yaratılış ve mekân, içimizde bastırılmıştır, aşama aşama bizler farkında

Manevi Emek

Yaratan insanın özlem duyduğu kaynaktır. Tora (ışık ve öğrenim/talimat kelimelerinden oluşmuştur Tevrat anlamındadır) kişiyi şu an dolduran ışıktır. İsrail ise insanın kendisidir (kendisini manevi olarak Yaratan’a yönlendirmiş bir kişiye verilen isim İsrail’dir) yani kişinin Yaratan ile bütünleşme arzusudur. Bu tümüyle üç bağımsız kavram nasıl bir olabilir? Yaratılışın amacı

Dünyaya Nasıl Geliyoruz

Yaratan Kendisinden küçük bir parçayı (söz gelişi) alır diyelim ve bunu bencilliğin içerisine yerleştirir. Bu evrensel “bencillik” daha sonra daha küçük bencil parçalara ayrılır. Sonrada, bu parçalar aşamalı olarak tekrar kaynaşır ve bu kaynaşma Üst Dünyaların, Atzilut, Briya, Yetsira, Assiya oluşmasını sağlar. En “arı olan parçalar” en üst

Ruhların Evrimi

Her şey kıyaslamalarla edinilir. Yaradan’ın niteliklerini kendi niteliklerimizle kıyasladığımız zaman O’nun yüceliğini kendimizin de alçaklığının farkına varırız. Dolayısıyla kişinin O’nun mükemmelliğini ve her şeye hâkim olduğunun farkına varması gerekir. İnanç Yaradan’ı ve O’nun varlığını hissetmek demektir. Tüm ruhlar aşağıdaki safhalardan geçerler: 1. Bizim dünyamıza gelmeden önceki basamaklardan inerek

Kalbin Emeği

Dua kalbin emeğidir. Kalpten gelen arzuları ifade eder. Ancak insanın bu arzuların üzerinde bir gücü yoktur. İnsan öyle bir şekilde yaratılmıştır ki insan tam olarak ne aradığını ya da gerçek niyetinin ne olduğunu bilmez. Dolayısıyla dualarının önem teşkil eden doğasını da anlayamamaktadır. Buna karşılık, dua kitaplarında yazanlar aslında

Derste İhtiyacı Hissetmek ve Mutluluk

19 Kasım 2004 Ders sırasında ne hissetmeliyiz? Eksikliği hissetmeliyiz. Neyimiz eksik? Yorum: Yaradan’a erişmek, ihsan niteliği. İhsan Niteliği: Bir elimizde bir ihtiyaç gereklidir, diğer elimizde de, eğer bizler mutluluk olmadan hareket edersek bu bizim Tora (manevi çalışma esnasında kişinin ıslah için üzerine çektiği ışık Tora’nın kelime anlamı Tevrat olmasına rağmen,

Ruhani Düşüş ve Bu Durumdan Kurtulma

Rabaş bütün makalelerinde; Yaratan’ın büyüklüğünü bizim için dünyadaki en önemli şey olacağı  bir durum yaratmanın en önemli şey olduğunu yazar. Yabancı bir şeyin düşünce ve arzularımıza girdiği an derhal- Yaratıcı’nın büyüklüğünün, O’nun eşsizliğinin, O’na bağlanmanın ve O’nun hareketlerinin farkına vararak arzu ve düşüncelerimizi, kendi yolumuzda kontrol altında tutmaya

Ders Sırasında Bağlantı Hattı

Bu çalışma bize önerilen bir bağlantı hattına benzemektedir. Geçmişte, her yerde telefon yokken başka bir ülkeye telefon açmak için postaneye giderdik. Evden başka bir ülkeyi aramak imkansızdı. İsteğimi bildirdikten sonra “Hat sağlandı lütfen konuşmak için kulübeye gelin” şeklinde bir anons olurdu. Daha sonra kulübeye gider ve gelen hattı

Derse Hazırlık

(Kabalist Laitman’a ders esnasında sorulan sorular ve Laitman’ın cevapları) Soru: Kendimiz nasıl gün içerisinde sabah dersine hazırlayalım ki ders tam anlamıyla etkili olsun? İşe sondan başlayalım: Derse tıbbi bir meseleymiş gibi gelmeliyiz ve bu olmadan sanki ölecekmiş gibi – tıpkı böbrek hastalığı olan bir kişi gibi; bilincini kaybetmeye

Yegia (Çaba)

09–08–2006 Dersinden Alıntı Yegia kişinin her an mutlak şekilde amaca ilerlemesi için yaptığı seçimdir, bu seçimden ne kadar nefret etsede. Dostları sevmek ne demektir? Şöyle yazıldığı gibi: Dost sevgisinden Yaradan sevgisine. Çünkü insan sevgisinde bizler için Yaradan sevgisine ulaşabilmek için bir fırsat, bir model var. Bu modelle kişi

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,105