e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Yaradan’ın Yüzünün Gizliliği ve İfşası (B)

YÜZÜN GİZLİLİĞİ Az gelir, sağlıksız olmak, planları gerçekleştirmede başarısızlık, itibarsızlık, eş dost nedeniyle sıkıntı çekmek. Cevapsız dua. İyi yapmaya çalıştıkça kötüleşmek. Yaşamı doğru şekilde değil de çalıp, çırparak ya da Şabat’a saygısızlık ederek sağlamak. Tüm dürüst ve doğru dostları yoksulluk çekerken, diğerlerinin her geçen gün daha başarılı, sağlıklı

Yaradan’ın Yüzünün Gizliliği ve İfşası (A)

İlk gizlilik: O’nun yüzü ifşa olmamıştır; bu demektir ki, Yaradan o kişiye karşı kendi adına —İyi ve İyilik Yapan— göre davranmaz. Kişi sıkıntılıdır, zayıf kazançtan dolayı ıstırap çeker, alacaklılar kapısına dayamıştır. Tüm günü sıkıntı ve endişeyle doludur. Ya da sağlıksız olmaktan acı çekmekte, insanlardan saygı görmemektedir. Başladığı her

İsrail İlminin, Ebedi İlimle Kıyaslanması

İLMİ DEĞERLENDİRMENİN STANDARDI Dünyadaki herhangi bir ilmin değeri yaydığı amaca göredir. Bu tüm çalışmaların amaçladığı hedeftir. Dolayısıyla amacı olmayan ilim, zaman geçirmek için oyun oynayan çocuklar haricinde hiç kimse için tasavvur edilemez. Bu sebeple bir ilim sarf ettiği gayretle değil, yaydığı amacın faziletine göre değerlendirilir. Dolayısıyla görürsünüz ki

Anochi (Ben) Kelimesindeki C Harfinin Anlamı

Dünyalarla kıyafetlenmiş Malhut’a, Ani (ben) denir. Malhut, her insanın “kendini” ayrı bir varlık olarak hissettiği bölünme Assiya’dan aşağıya iner ve genişleyerek tüm dünyayı kendi arzusu ve hazzı için fethetmek ister. Bu Assiya’daki kırılmadır, yani “Ben hükmedeceğim.” Buna Noga kabuğundaki iyi ve kötü, “yılanın derisi” denir. Yaratılan varlıkta iki

Hatırlama

HATIRLAMA VE UNUTMA, KAYBETME VE BULMA “Dişi dünya” olarak kabul edilen sürgün sırasındaki çalışma devam etmektir. Çalışması bozuk olan ona verileni kaybeder. Bu dünyadaDvekut (birleşme), çalışmayı yerine getirmekle ve bunu yerine getirme gücünün coşkusunu yüceltmekle mümkün olur. Bu şekilde gelecekte kaybetme korkusu olmaz çünkü ölüm sonsuza kadar silinir.

Sen Beni Arkadan ve Önden Kuşattın

Sen beni arkadan ve önden kuşattın demek Yaradan’ın yüzünün gizliliği ve ifşası demektir. Bu böyledir çünkü “O’nun krallığı her şeye hükmeder,” ve her şey köküne döner, hiçbir yer O’ndan eksik değildir. Fakat fark gelecek ya da şimdiki zamandadır çünkü iki dünyayı bağlayan kişi O’nun kıyafetini şimdide keşfeder: yapılan

Sürgün ve Kurtuluş

Maneviyat ve gelişim yasası arasındaki ahenk veya alın yazısı. “Halklar arasında dinlenmeyeceksiniz.” “Ve aklınıza gelen şey kesinlikle ülkelerin milletleri gibi, aileleri gibi olacağız demediğiniz şeyler olacak.” Yaradan bize sürgünde var olamayacağımızı ve milletlere karışıp huzur bulan ve onların arasında kendilerinden bir iz bile kalmadan, özümsenen milletlerin geri kalanı

Tek Yasa (Mitzva)

Bu pek çok soru doğurur. Önceki söylenenlere göre, hepimiz Tora’ya karşı günah işliyoruz. Dahası Tora’nın özünü tam olarak idrak edemiyoruz çünkü detaylara takılıp, gerçek yasayı uygulamıyoruz. Şöyle yazılıdır: “Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğin zaman, yoksulluk senin içinde değil, başkalarında olacaktır.” Peki herkes Tanrı’nın arzusu olan dostunu kendin gibi sev

Dünyada Barış

“Merhamet ve gerçek birbiriyle karşılaştılar; erdemlilik ve barış birbirini öptüler. Gerçek yeryüzünden ortaya çıktı ve erdemlilik cennetten aşağı baktı. Evet, Yaradan iyi olanı verecek ve topraklarımız ürün verecek.” Hz. Davut’un İlahileri 85 Her Şey Belli Bir Zamandaki Görüntüsüne Göre Değil, Gelişim Ölçüsüne Göre Değerlendirilir İyi veya kötü, realitedeki

Ruh ve Beden

Bu konuyu açıklamadan önce, Kabala ilmini keşfettiğim ve kendimi ona adadığım günden beri, kendimi soyut felsefeden ve onun bütün dallarından batıyla doğu kadar uzaklaştırdığım ve bu konular genellikle bu yolla açıklandığından, okuyucular bu konuyu soyut, felsefi kavramlara dayandırarak anlatmak dışında başka bir yolla açıklamanın imkânsız olduğunu düşünebilirler. Yazacağım

Tek Buyruk

Başlıklar: Tanrı buyruğu, insanlara hizmet; Tora’daki insanla insan arasındaki ilişkiyle ilgili; Konuşma, düşünce ve eylem; İnsanın farkında olmadan Yaradan’a memnuniyet vermesi; Fiziksel değerlerde ilahi gerçekler; 613 buyruğun yerine getirilmesi gerekliliği; Gerçeğin ilmi; Peygamberlik; Peygamberlik başarısı hız kazandırmaktır; Küçük büyükten daha başarılı olabilir; Nesiller boyu Peygamberlik; Peygamberliğin özü; Genel

Özgürlük

“Taşların üzerine Harut (oyulmuş); bunu Harut (oyulmuş) diye telaffuz etmeyin, tersine ölüm meleğinden özgür olduklarını göstermek için Herut (özgürlük) diye okuyun.” Midraş Shemot Raba, 41 Bu kelimelerin açıklığa kavuşturulması gerekiyor, zira manevi edinim (Işığın ifşası) konusu nasıl olur da kişinin ölümden özgürlüğüyle ilişkili olabilir? Dahası, maneviyatı edinerek ölümü

İsrail Kongresi Şubat 2018 “Biz Hepimiz Tek Bir Aileyiz”

DERS 1: Ben Ne İçin Yaşıyorum? 1) Baal HaSulam, On Sefirot’un Çalışılmasına Giriş, 2 Aslında, çok meşhur bir soruyu cevaplamak için kalbinizle yola çıkarsanız, eminim ki tüm sorular ve şüpheler ufuktan yok olacak ve geri baktığınızda onları yerlerinde bulamayacaksınız. Bu infial uyandıran soru tüm dünyanın sorduğu bir soru,

Sabah Dersi 2017 İbur Koşuluna Giriş

1) Rabaş, Cilt 3, Makale 179, Ibur-1 Adam Harişon’un günahından sonra, yaratılmış olan varlık, kırık bir kap olarak düşünülür ve ölüdür; yani, hayatın hayatından ayrılmış oldukları için onların kapları yalnızca kendileri için almak koşulundadır. Onlarda kapları yeniden canlandırmak için aşağıya inen yansıyan ışığın yalnızca kıvılcımları vardır ki böylece

Sadaka ve Hediye Arasındaki Fark

Makale No: 24, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Şöyle yazılmıştır (Atasözleri, 15:27): ‘Hediyelerden nefret eden kişi, yaşayacaktır’. Bu, yaşamın tam tersi olduğu için, hediye almak yasaklanmıştır anlamına gelir. Öyleyse, insanlar birbirlerinden nasıl hediye alır? Ayrıca Yaradan’ın, Musa’ya şu söylediklerini de sorgulamalıyız: ‘Hazinemde iyi bir hediye var ve onun adı Şabat’tır. Bunu

Sabah Dersi 2017-  İbur’a Girişte Bütünlük İçinde Çalışmak

1) Baal HaSulam- 25. Mektup Sevgiden tövbe eden kişi, tam bir Dvekut’la yani en yüksek dereceyle ödüllendirilir ve günahları için hazır olan kişi cehennemdedir. Bunlar realitenin birbirine en uzak iki ucudur. Öyle görünüyor ki, her şeyin önceden düzenlenmiş olduğunu göstermesi ve her bir ruhun zaten onun ışığında, iyiliğinde

Korku ve Sevince Dair

Makale No. 23, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Kutsal Zohar sorar; ‘Rabbi Yitzhak başladı, ‘Şöyle yazılmıştır, ‘Efendi’ye korku ile hizmet edin ve sevinçten titreyin.’ Ayrıca şöyle de yazılmıştır, ‘Efendi’ye sevinçle hizmet edin, şarkı söyleyerek O’nun huzuruna çıkın’. Bu ayetler, birbiriyle çelişiyor. Ancak biz şunu öğrendik, ‘Efendi’ye korkuyla hizmet edin’, zira Efendi’sine

Sabah Dersi 2018 – Engellerden Yükselişe 2

32) Rabaş, Makale 46, Çalışmada Sevilenin Oğlu ile Nefret Edilenin Oğlu Nedir? Kutsal Zohar (VaYişlah, 4) der ki; “Eğer kişi arınmak için gelirse, kötü eğilim ona teslim olur ve sağ sola hükmeder. Ve hem iyi eğilim hem de kötü eğilim birleşirler ve onu yürüdüğü bu yolda tutarlar. Yazıldığı

Sabah Dersi 2018 – Engellerden Yükselişe 1

Sabah Dersi 2018 – Engellerden Yükselişe 1 1) Zohar, Tetzaveh, 86 Dahası, Tora’nın sözleri yalnız orada yerleşir, çünkü şu karanlıktan çıkıp gelen dışında ışık yoktur. Çünkü bu taraf teslim olduğu zaman, Yaradan yükselir ve zaferi büyür. Ayrıca, Yaradan’ın çalışması, yalnız karanlıktan dolayıdır, kötünün içinde olandan başka iyi yoktur.

VaYeleh [Ve Musa Gitti]

Ve Musa Gitti 1) “Musa’nın sağına yol gösteren, önlerindeki suları ayıran O’nun ihtişamının kolu.” Yaradan’ın istediği, İsrail’e ne mutlu!” Ve onları istediği için, onları “Kutsal ilk doğan oğullar,” kardeşler, diye adlandırır, sanki aşağıya onlarla yaşamağa gelmiş gibi. Yazıldığı üzere, “Ve onlar bana sığınacak bir mabet yapsınlar, böylece onların

VaYakhel [Ve Moses Topladı]

Ve Moses Topladı 1) Amelek hakkında yazılmıştır ki, “Amelek’in İsrail’e yaptığını hatırlarım, Mısır’dan çıkıp geldiği zaman, yolda kendini ona nasıl karşıt koyduğunu.” Yaratan için Amelek’in İsrail ile yaptığı bu savaşın, milletlerin İsrail ile yaptığı tüm savaşların hepsinden daha zor olmasının nedeni nedir? Gerçekten de Amelek’in savaşı tüm cephelerde

Hukat [Kural]

Bu Hukukun Kuralıdır 1) “Bu hukukun kuralıdır.” “Ve bu Musa’nın İsrail oğullarına koyduğu hukuktur.” Bunlar Tora’nın kutsal sözleridir. Bunlar üstündür; tatlıdır, yazıldığı üzere, “Onlar altından daha çok istek duyulandır, evet, altından çok daha saf ve baldan daha tatlıdır.” Tora’yla uğraşan birisi, sanki her gün Sina Dağının yanında duruyor

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 001-019

Gül 1) Rabbi Hizkiya başladı: “Yazılmıştır ki, ‘Dikenlerin arasındaki bir gül gibi.’ Gül nedir? O Knesset İsrail, yani Malhut’dur. Bir gül vardır ve bir gül vardır. Tıpkı dikenlerin arasındaki bir gül gibi hafifçe kırmızı ve beyaz, Knesset İsrail [İsrail Topluluğu], Din [yargı] ve Rahamim [merhamet] içerir. Tıpkı gülün

Alıntılar – İbrahim Hakkında

Üç Ata 25) O kapının üzerinde, NHY ışıklarının üzerinde, Hesed, yani Yaradan’ın sağı olan İbrahim durur. Başka bir kapının yanında, sunağa bağlanmış İshak durur ki o, Yaradan’ın önünde tam bir kurbandı. O Gevura’dır. Sarayın içerisindeki bir kapının yanında, etrafındaki 12 aşiret ile Yakup, tam bir adam ve onların

Mitzvot’u Uygulamanın Ölçüsü

Makale No. 25, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Bize, uygulamak için, 613 Mitzvot (emirler) verildi. Eğer kişi, şimdi Yaradan’ın bize emrettiği Mitzvot’lardan birini, niyet etmeden bile, yapmaya gayret ederse, eğer bir niyet hakkında düşünmeden, doğrudan bu Mitzva’yı yerine getirmeye razı olsa bile, görevini yapmış demektir. Ancak, Mitzvot’un hepsini, her bir Mitzva’nın

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,875