e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Hâkimler ve Görevliler

34. Makale, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Yazıda “Tanrın Efendinin sana verdiği tüm kapılarda, kendine hâkim ve görevliler koyacaksın” denir. Yukarıdakini anlamak için Tora’nın sonsuzluk olduğu ve tüm nesiller için geçerli olduğu kuralına göre, yukarıdaki ayeti bizim neslimiz için de yorumlamalıyız. Bu nedenle, her kelimenin kendine özgü açıklaması gerekir: 1) “Hâkimler”

Lişma ve Lo Lişma

Makale No. 29, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Tora ve Mitzvot’u (emirler), izleyenler arasında dört tür buluruz: Birinci tür: Bazen kişi Şabat’ı, işvereni onu zorladığı için izler. Yani, prensipte, birisinin, Şabat’ı kutsal saymayan bir çalışanı varsa, çalışana, ‘Şabat’a saygı göstermezsen seni kovacağım’ demesidir. Durum şudur ki, Şabat’ı izleyeceğini, uyacağını söylemelidir, yoksa

Topluluk On Kişiden Az Olmaz

Makale No. 28, Tav-Shin-Mem-Vav, 1985-86 Zohar, Nasso’da (madde 105) yazılmıştır: “Rabbi Elazar, ‘Geldim ama neden hiç adam yok?’ diye başladı. İsrail, Yaradan tarafından, nasıl da sevilir; nerede olurlarsa olsunlar, Yaradan, onların arasındadır. ‘Ve bırakın bana bir tapınak yapsınlar ve Ben onların arasında yaşayacağım.’ Dünyadaki tüm sinagoglara, ‘Tapınak’ denir.

Dr. Laitman’la, 2017 Arava Kongresi’ne Kadınların Hazırlanması Hakkında Söyleşi

SORU: Bu özel bir söyleşi ve Arava Kongresi’nin hazırlığıdır. Bu yüzden kadın Kli’si adına birkaç soru soracağız. Kadınlar hemen bununla nasıl ilgili olduklarını soruyor. Arava’daki çöl kongresinde, erkeklerin kongresinde kadınların rolü nedir? Dr. LAITMAN: Öyleyse açıklayın. SORU: Açıklamaya gelmedim. Size soru sormaları için kadınları sunmaya geldim. Öncelikle hepimiz bu hazırlıkları yapmaktan

Kişinin Ayaklarıyla Çiğnediği Emirler Nelerdir?

Makale No: 33, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Ekev ayetinde yazılıdır: “Ve bu olacaktır, çünkü dinliyorsunuz… Tanrınız Efendiniz atalarınıza söz verdiği antlaşmayı tutacak ve merhamet edecektir.” RAŞİ bunu şöyle yorumlar: “Ve bu olacaktır, çünkü dinliyorsunuz. Eğer kişinin ayaklarıyla çiğnediği bu hafife alınan Mitzvot’u (emirleri) yerine getirirseniz, dinleyeceksiniz ve Rabbiniz sözünü tutmaya

Dua Boyunca Bacakları Düzeltmenin ve Başı Örtmenin Sebebi

Makale No: 32, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Zohar’da (Vaethanan, madde 10) şöyle yazılmıştır: “Gel ve gör, dua boyunca ayakta duran kişi, Kral’ın önünde duran biri gibi, bacaklarını düzeltmeli, başını örtmeli ve Şehina’ya (Kutsallık) bakmamak için gözlerini kapatmalıdır.” O, Zohar’da (Vaethanan, madde 11) şöyle sorar: “Diyorsun ki ‘Dua ederken, Şehina’ya bakan

Meyveden Önce Gelen Klipa

Makale no: 30, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Balak ayetinde (madde 15) Zohar şöyle yazar: ‘Eğer Yaradan, İsrail’e doğum hakkı vermek için böyle diledi derseniz bu uygun olmaz. Gelin ve görün: Esav bir Klipa (kabuk) ve Sitra Ahra’ydı. Bilinir ki; Klipa özden önce gelir, bundan dolayı önce o ortaya çıktı. Klipa

Selihot (Affedilmek) İçin Hazırlık Nedir?

Makale No. 36, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Bilinir ki, istediğimiz her şeyde, onu elde etmek için gerekli hazırlığı yapmak zorundayız. Buna göre, Selihot (affedilmek) için, kişi ne hazırlamak zorundadır? Maddesellikte görüyoruz ki, kişi, diğerine para, onur ya da bedensel yaralanmasına sebep olacak bir zarar vermediği müddetçe, ‘Özür dilerim’ demez. Bu

Av’ın Onbeşi

Makale No: 35, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 Mişna’da şöyle yazılmıştır: “Rabbi Şimon Ben Gamliel dedi ki, ‘İsrail için, hiçbir gün, Av’ın (İbrani takviminin 11. ayı) on beşinden, ve Yom Kippur’dan (Kefaret Günü) daha iyi hiçbir gün yoktur; Kudüs’ün kızı, ödünç beyaz giysilerle çıkagelirdi ki böylece bunlara sahip olmayanlar utanmasın. Kudüs’ün

Baal Hasulam’ın Öğrencisine, Amerika’da Kabala’yı İngilizce Olarak Yaymakla İlgili Mektubu (1939)

Kutsal kent Kudüs, yeniden inşa edilip sonsuza kadar dayansın, Onurlu ve tanınmış… ‘a, Son mektubunuzu aldım ve Amerika’ya gittiğinizden beri ilk defa görevinizde başarılı olacağınıza dair bana bir umut ışığı verdiniz. Umarım anlarsınız ki vermeyi düşündüğünüz derslerin İngilizce kopyasını kastediyorum. Zira Amerika’da para toplayabilmeniz için bu tek yoldur.

Kişi Kendini Kötü Olarak Görmez

Makale 31, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 “Kişinin kendisini kötü olarak görmemesi” ile ilgili olarak Zohar’da (Balak, madde 193) şöyle yazılmıştır: “Kral Davut kendisini dört yolda gördü. Kendisini yoksul olarak gördü, kendisini Hassidim (inanç sahipleri / sadık takipçiler) olarak gördü. Kendisini Hassidim olarak gördü, yazıldığı üzere; “İnanç sahibi olduğum için ruhumu

Çalışmada Üç Zaman

24. Makale, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Kişi çalışmasını üçe ayırmalıdır: 1) geçmiş, 2) şimdi, 3) gelecek. “Geçmiş” Yaradan çalışmasına başladığı zamandır. Kişi geçmişe bakmalı, cennet krallığının yükünü üzerine alma arzusunun nedenini incelemelidir. Tora’dan daha değerli bir şey olmadığı sonucuna ulaştığında ve Tora’dan başka düşünecek bir şeyi olmadığında, yani “Ve sen

Gece Yatağımda

23. Makale, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 “Rabbi Elazar der ki, ‘Gece yatağımda ruhumun sevdiğini ararım.’ Neden ‘Yatağımda.’ Oysa şöyle demeliydi, ‘Yatağımın içinde.’ Bu ne demek?’ Cevap verir, ‘İsrail meclisi Yaradan’ın huzurunda konuşur, tozun içinde diğer uluslarla beraber oturduğundan, O’na sürgünü sorar. Başka topraklarda olduklarından, derler ki, ‘Yatağımı arıyorum, çünkü sürgündeyim,’

Yenika Ve İbur Hakkında

Madde 31, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 İbur (döllenme / ana rahmine düşme), Yenika (süt bebekliği), Mohin (yetişkinlik / büyüklük) üç derecedir. Kişi Keduşa’ya (kutsallık) girmekle ödüllendirildiğinde onlara erişmeye başlar. Bunlara, İbur’da Nefeş, Yenika’da Ruah ve Mohin’de Neşama denir. Bununla birlikte, çalışma hazırlığı sırasında, henüz Keduşa’ya kalıcı olarak kabul edilmeden önce

Tüm Tora Tek Kutsal Ad’dır

22. Makale Zohar’da şöyle yazar; “Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Tüm Tora Yaradan’ın kutsal adıdır ve dünya Tora’da yaratılmıştır.’” İkinci cümlede şöyle yazar; “İnsan Tora’da yaratılmıştır, şöyle yazdığı gibi ‘Ve Tanrı dedi ki, ‘İnsanı yapalım…’ Çoğul formda yazılmıştır. Yaradan, ona (Malhut) dedi ki, ‘Sen ve Ben insanı yaratacağız.’ Rabbi

Daima Tora Ve Çalışma Arasında Ayırım Yapmalıyız

21. Makale Tora ve çalışma arasında ayırım yapmalıyız. “Tora” özgündür. O Yaradan’ın adları olarak kabul edilir. Bu demektir ki, O’nun kurduğu düzeni ve rehberliğini, O’nun kutsal adının ruhlara nasıl ihsan ettiğini daima hatırlamak zorundayız, şöyle yazdığı gibi, “Kim Tanrı’nın dağını tırmanacak ve kim O’nun kutsal mekânına yükselecek?” Kişi

Kalbini Katılaştıran

20.Makale Zohar’da yazılıdır: “Rabbi Yitzak der ki, ‘Yaradan’ın önünde Firavun kadar kalbini katılaştıran başka birini bulamadık.’ Rabbi Yosi der ki, ‘Fakat Sihon ve Og da kalplerini katılaştırdı.’ Cevap verir, ‘Öyle değil. Onlar kalplerini Yaradan’a değil, İsrail’e karşı katılaştırdı, tıpkı Firavun’un O’na karşı kalbini katılaştırması gibi çünkü O’nun gücünü

Kötüleyenlerle İlgili

18.Makale Zohar’da yazılıdır: “Rabbi Yehuda der ki, ‘Neşeyi bilenlere ne mutlu.’ İnsanların Yaradan’ın yolunu nasıl izlediklerini, Tora’nın Mitzvot’unu nasıl yerine getirdiklerine bakın, onlar bununla sonraki dünyayla ödüllendirilir, aşağıda ve yukarıda tüm kötülüklerden korunurlar. Bu böyledir, çünkü aşağı dünyada kötüler olduğu kadar, yukarıda da insanlara kara çalmaya hazır olanlar

Bugünü Bil Ve Kalbine Kulak Ver

17.Makale Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Elazar der ki, ‘Bugünü bil ve kalbine, Efendin Tanrı’ya kulak ver.’ Oysa şöyle demeliydi, ‘Efendi’nin Tanrı olduğunu bil’ ve sonra da ‘kalbine cevap ver,’ çünkü Efendi’sinin Tanrı olduğunu bilmek, kişinin kalbinin sesine kulak vermesine neden olur. ‘Fakat Musa dedi ki, ‘Eğer bunda ısrar

Hezekiah Yüzünü Duvara Döndü

15.Makale Zohar’da yazılıdır, “Rabbi Yehuda dedi ki, ‘Hezekiah yüzünü duvara döndü ve Tanrı’ya dua etti.’” Bunlar onun sözleridir: “Kişi yalnızca duvara karşı dua etmeli ve kendisi ile duvar arasında bir şey olmamalıdır, şöyle yazdığı gibi, ‘Hezekiah yüzünü duvara döndü.’” Karşısında dua edeceğimiz “duvar” ne demek anlamalıyız. Zohar şöyle

Ben İlk Ve Son Olanım

14.Makale Ayet der ki, “Ben ilk ve son olanım, Ben’den başka Tanrı yok.” Bilinir ki, Yaradan’la Dvekut içinde olma yolundaki çalışma düzeni ihsan çalışmasıdır. Ancak, insanın doğduğundan itibaren yerine getirdiği çalışma düzeni LoLişma’dır, Maimonides’in dediği gibi, “Atalarımız der ki, ‘İnsan LoLişma’dan Lişma’ya geldiğinden, LoLişma’dayken bile daima Tora’ya bağlanmalıdır.’

Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi

12. Makale “Yakup, babasının yaşadığı Kenan topraklarına geldi.” Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Hiya dedi ki, ‘Erdemli için pek çok acı vardır fakat Tanrı onu hepsinden kurtarır.’ Peki, efendisinden korkan erdemli kötü eğilim içinde olmamak için ne kadar acı çekmelidir? Oysa Yaradan onu tüm acılardan kurtarır. Erdemlinin çektiği acılar

Yakup Ve Laban Arasındaki Mücadele

11. Makale Yakup ve Laban arasındaki çekişme Yakup ile Esaf arasındaki çekişmeden farklıdır, şöyle yazar, “Laban Yakup’a şöyle dedi: ‘Kızlar benim kızlarım, oğullar benim oğullarım, sürü benim sürüm, gördüğün her şey benim.’” Yakup ve Esaf’la ilgili şöyle yazılıdır, “Esaf dedi ki, ‘Ben pek çoğuna sahibim kardeşim; sahip oldukların

Yakup Ayrıldı

10. Makale “Yakup ayrıldı.” RAŞİ der ki, “Oysa ‘Yakup Haran’a gitti,” yazmalıydı. Neden ayrılıştan bahseder? Erdemlinin bir yerden ayrılması geride iz bırakır. Erdemli şehirdeyken oranın ihtişamı, parlaklığı ve görkemi olur. Ayrıldığında ihtişam, parlaklık ve görkem de oradan ayrılır.” Çalışmada erdemli nedir ve erdemli geride ne iz bırakır anlamalıyız.

Kişinin İçindeki Mücadele

9. Makale “Onun (Malhut) içindeki mücadele.” RAŞİ der ki, “Atalarımız bunu kaçmak olarak yorumlar, kişi Tora kapılarından geçtiğinde, Yakup çıkmak için uğraşır, putperestliğin kapılarından geçtiğinde ise Esaf çıkmak için uğraşır.” Baal HaSulam bu çalışmanın düzenidir der. Çalışmanın başlangıcına Ibur (döllenme) denir. Kişi Tora’nın kapılarından geçtiğinde içindeki Yakup uyanır

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,464